Mooie loop? Die heb ik nog nooit gelopen.#theprocess
September 2024, dwars door Mechelen! dat moet tegen dan wel lukken zeker?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooie loop? Die heb ik nog nooit gelopen.#theprocess
September 2024, dwars door Mechelen! dat moet tegen dan wel lukken zeker?
ik loop al verschillende jaren geen wedstrijden meer nu, maar mijn niveau is quasi hetzelfde. Ik plan het lopen gewoon dagelijks in, zoals eetmomenten, werkmomenten zonder dat te skippen. Ik loop niet echt graag eigenlijk, maar ik doe het gewoon. En vaak gewoon snel dat ik er snel vanaf ben. Ik kan dus gewoon blijven eten wat ik wil, nog steeds. Ben onlangs nog maar eens verhuisd (regio Ramsel) dus loop nu vaak langsheen de Nete (stuk tussen Looidijk en Pallieterhoeve als ik goed ben, tussen Hulshout en nog iets anders..) Weinig fietsers daar dus das ok voor mij.Hou onderhouden jullie het huidige loopniveau. Als je nergens voor aan het trainen bent, maar toch wel "beter" wil blijven worden, hoe pakken jullie dat aan?
Ik trainde voor een halve marathon die ik op 19/8 liep en mijn conditie ging tot dan in stijgende lijn. Ik moet echter weer vaststellen (zoals zo vaak na een doel bereikt te hebben) dat ik in een gat val en nagenoeg niet meer loop. Tijdens de training liep ik ongeveer 30-35km/week. Ik heb sinds 19/8 welgeteld 3,5 km gelopen.
Hoe bouwen jullie jullie schema's op, gericht op "onderhoud"?
Ik plan het lopen gewoon dagelijks in,
Dagelijks lopen terwijl je het niet graag doet?Ik loop niet echt graag eigenlijk, maar ik doe het gewoon. En vaak gewoon snel dat ik er snel vanaf ben.

Gewone kousen met langere afstanden of trainingen met hogere impact is voor mij gegarandeerd thuiskomen met blaren. Compressiesokken gebruik ik niet, ik gebruik de T2's van Bridgedale. Prijzig maar geen blaren hiermee.Lopen jullie met gewone kousen of echt van die hoge speciale loopkousen ?
Kom Janus, gun het hem toch: elke dag tegen zijn goesting een uur lopen aan 15 km/u maar dan wel anoniem de grote jan kunnen uithangen op een internetforum, daar doe je het toch voor nietwaar?Dagelijks lopen terwijl je het niet graag doet?
Hoeveel karakter moet je daar wel niet voor hebben?![]()
Mja nee, ik meen het wel.Kom Janus, gun het hem toch: elke dag tegen zijn goesting een uur lopen aan 15 km/u maar dan wel anoniem de grote jan kunnen uithangen op een internetforum, daar doe je het toch voor nietwaar?
En dat in deze temperaturen, heftig.Als je een marathonschema begint, gaat hij er wel vanuit dat je lichaam de belasting aankan. Als dat veel hoger is dan je normale belasting, zou ik daar conservatief in blijven. En zeker de intensiteit naar beneden halen. Sowieso een goed idee in de hitte.Trenra laatste loodjes wel heavy, holy shit. Maandag 21km, woensdag 15km interval, morgen opnieuw 21km. Heb het gevoel dat mijn lichaam gewoon niet de tijd krijgt om te herstellenEn dat in deze temperaturen, heftig.

Ik heb zoiets: https://www.bioliteenergy.com/products/headlamp-330Mijn looplamp heeft het gisteren begeven, is al wat jaren oud. Een nieuwe lamp moet sowieso oplaadbaar zijn, wordt hoofdzakelijk gebruikt op smalle wegen, dus geen trail toestanden in het donker en moet toch wat comfortabel op het hoofd zitten. Ik ga er echter geen 100+ euro aan uitgeven.
Hebben jullie aanbevelingen nav eigen ervaring?
de meeste anciens hier weten wel wie ik ben, zo anoniem is dat dus niet. Ik loop zeker niet elke dag aan 15 per uur. Maar goed..Kom Janus, gun het hem toch: elke dag tegen zijn goesting een uur lopen aan 15 km/u maar dan wel anoniem de grote jan kunnen uithangen op een internetforum, daar doe je het toch voor nietwaar?
ik weet ook wie je bent hoor, ik draai hier al even mee -> is gewoon triestig om elke dag tegen je goesting iets te liggen doen -> als je gewicht of eetgedrag de reden is, dan kan je misschien Ozempic overwegen? Ben je ook de kilo's kwijt en hoef je gewoon niet tegen je goesting te lopen.de meeste anciens hier weten wel wie ik ben, zo anoniem is dat dus niet. Ik loop zeker niet elke dag aan 15 per uur. Maar goed..
er niet veel voor moet doen? maak je toch weer een denkfout.. ik loop praktisch ELKE dag, en dit al meer dan 10jik weet ook wie je bent hoor, ik draai hier al even mee -> is gewoon triestig om elke dag tegen je goesting iets te liggen doen -> als je gewicht of eetgedrag de reden is, dan kan je misschien Ozempic overwegen? Ben je ook de kilo's kwijt en hoef je gewoon niet tegen je goesting te lopen.
Ik vraag me oprecht af wat het nut van zo'n post is op een loopforum -> een beetje komen verkondigen/stoefen dat je heel snel kan lopen er niet veel voor hoeft te doen maar het eigenlijk tegen je goesting doet??? Waar ik vandaan kom noemen ze zo iemand ... vul zelf maar in, heb geen goesting in een bestraffing ten koste van jou.
Er is genoeg volk dat dagelijks tegen z'n goesting gaat werken, allemaal omdat ze alleen maar geld willen verdienen. Is dat dan ook zielig? Als hij voelt dat hij het bewegen nodig heeft om zich (al is het enkel buiten het lopen om) goed te voelen, moet hij dat vooral zelf weten.ik weet ook wie je bent hoor, ik draai hier al even mee -> is gewoon triestig om elke dag tegen je goesting iets te liggen doen -> als je gewicht of eetgedrag de reden is, dan kan je misschien Ozempic overwegen? Ben je ook de kilo's kwijt en hoef je gewoon niet tegen je goesting te lopen.
Ik vraag me oprecht af wat het nut van zo'n post is op een loopforum -> een beetje komen verkondigen/stoefen dat je heel snel kan lopen er niet veel voor hoeft te doen maar het eigenlijk tegen je goesting doet??? Waar ik vandaan kom noemen ze zo iemand ... vul zelf maar in, heb geen goesting in een bestraffing ten koste van jou.
Hij loopt tegen zijn goesting om op gewicht te blijven,… dan snap ik echt niet waarom Ozempic dan een degoutante suggestie is. Het leven is toch veel te kort om ook nog eens je hobby tegen je goesting te moeten doen en dagelijks dan nog wel??Er is genoeg volk dat dagelijks tegen z'n goesting gaat werken, allemaal omdat ze alleen maar geld willen verdienen. Is dat dan ook zielig? Als hij voelt dat hij het bewegen nodig heeft om zich (al is het enkel buiten het lopen om) goed te voelen, moet hij dat vooral zelf weten.
Over Ozempic beginnen is het meest degoutante wat ik al heb gelezen in een topic wat draait om een sport die veel mensen beoefenen om zich fysiek en mentaal goed te voelen.
Je laat geen moment passeren om te laten weten dat je sneller loopt dan de gemiddelde jogger maar komt dan wel verkondigen dat het tegen je goesting is… nee, van zo iemand ben ik geen faner niet veel voor moet doen? maak je toch weer een denkfout.. ik loop praktisch ELKE dag, en dit al meer dan 10j
Maar goed spookje , je bent geen fan...duidelijk.
De persoon intrigeert mij wel.Je laat geen moment passeren om te laten weten dat je sneller loopt dan de gemiddelde jogger maar komt dan wel verkondigen dat het tegen je goesting is… nee, van zo iemand ben ik geen fan