Algemene Loopthread

Mijn isotone poeder begint op te geraken, en in plaats van blindelings hetzelfde product te kopen (istone van body en fit) ben ik wat aan het researchen. Blijkbaar moet er ideaal een 2:1 ratio glucose/fructose zijn om richting die 90g intake te gaan. Maar als ik bijvoorbeeld SiS Go Elektrolyte opzoek, geeft die 91g koolhydraten waarvan 17g suiker per 100g. Dat is toch helemaal geen 2:1 verhouding? En SiS is toch een gerespecteerd merk, is dit specifieke product dan van mindere kwaliteit of mis ik iets?

Misschien ook logisch aangezien sis go geen 2 op 1 ratio heeft :P

De vraag is wil je expliciet die 90g per uur innemen? Of beter gezegd moet je 90g per uur innemen?
En vooral kan je 90g per uur innemen.
Want als je dat met sis go electrolyte wilt doen dan zal je al meer dan 1l moeten drinken per uur.
Naast drank heb je ook nog voeding dat je kan innemen overigens.

50 à 55 hebben ze mij aangeraden per uur. En ik denk idd niet dat mijn maag veel meer verdraagt. Tijdens de TDF in augustus had ik 1L isotone drank mee van SiS, met dus 36gr koolhydraten. Half literke van dat spul gedronken per uur aangevuld met water en 2 isotone gellekes van 22gr per stuk. 62gr dus per uur. Dat ging wel en gaf ook voldoende energie 4u lang, als ik dat gemiddelde aanhield.
Ik las wel dat ze de koolhydrateninname bij topsport nu helemaal aant herbekijken zijn sinds een paar jaar en dat die mannen 100 à 120 gr opnemen per uur.

Misschien ook logisch aangezien sis go geen 2 op 1 ratio heeft :p

De vraag is wil je expliciet die 90g per uur innemen? Of beter gezegd moet je 90g per uur innemen?
En vooral kan je 90g per uur innemen.
Want als je dat met sis go electrolyte wilt doen dan zal je al meer dan 1l moeten drinken per uur.
Naast drank heb je ook nog voeding dat je kan innemen overigens.
Moeten, neen. Zit bijlange nog niet op het niveau waar dat een verschil zou uitmaken. Er zijn betere prestatiewinsten te boeken zoals een extra training per week, of nòg vroeger mijn bed inkruipen. 😅

Maar het valt mij op dat wat ik nu neem wel die 2:1 ratio heeft, meer natrium en zout bevat, en zowaar de helft minder kost voor 1 kg dan SiS. Dus waar zit het verschil dan, toch niet enkel merknaam of ben ik naïef?

Moeten, neen. Zit bijlange nog niet op het niveau waar dat een verschil zou uitmaken. Er zijn betere prestatiewinsten te boeken zoals een extra training per week, of nòg vroeger mijn bed inkruipen. 😅

Maar het valt mij op dat wat ik nu neem wel die 2:1 ratio heeft, meer natrium en zout bevat, en zowaar de helft minder kost voor 1 kg dan SiS. Dus waar zit het verschil dan, toch niet enkel merknaam of ben ik naïef?
Waar haal je uit dat die body en fit een 2:1 ratio heeft?

Waarom is sis duurder? Naam, approved voor professioneel te sporten dus clean, extra elektrolyten, misschien betere smaak, …
Body & fit heeft ook niet zo magnifieke reputatie. In het verleden was er een hele hetze omdat hun producten niet conform de nutrionele waarde waren. Was dan vooral over de proteïnen producten.
Genoeg redenen waarom de sis dus duurder is.

92g koolhydraten waarvan 51g suiker per 100g.
En daar haal je uit dat het een 2:1 verhouding heeft? :P

Deze heeft een 1:08 verhouding en nutritioneel zit met 98g koolhydraten waarvan 54g suiker :P
Dus in die filosofie klopt uw veronderstelling niet.

Ik las wel dat ze de koolhydrateninname bij topsport nu helemaal aant herbekijken zijn sinds een paar jaar en dat die mannen 100 à 120 gr opnemen per uur.

Ja dat heb ik ook gelezen. Maar dat gaat dan natuurlijk over topsporters die hun lichaam al getraind hebben om grote hoeveelheden koolhydraten binnen te krijgen. En zelfs dan.

De 2:1 verhouding is een indicatie van de verhouding tussen glucose en fructose. Dat zijn types koolhydraten en heeft dus niet te maken met suikers

Waar haal je uit dat die body en fit een 2:1 ratio heeft?

Waarom is sis duurder? Naam, approved voor professioneel te sporten dus clean, extra elektrolyten, misschien betere smaak, …
Body & fit heeft ook niet zo magnifieke reputatie. In het verleden was er een hele hetze omdat hun producten niet conform de nutrionele waarde waren. Was dan vooral over de proteïnen producten.
Genoeg redenen waarom de sis dus duurder is.
Lap, ik had net goeie dingen gevonden over de Body&Fit whey... heb ik net een kilootje van besteld :D
Bij mij zit het wel allemaal zo nauw niet, het is gewoon een gemakkelijke manier om aan mijn eiwitten te komen, waar ik meestal net niet geraak.

Isotone drank gebruik ik eigenlijk heel weinig. Alleen als het superwarm is én ik een intensievere loop heb staan. Bij één van die twee niet, dan pak ik gewoon wat water mee. En een uur voor de wedstrijd eet ik een banaan en drink ik Isostar. Mijn suikers haal ik tijdens trainingen uit mijn eten vooraf, en tijdens wedstrijden uit mijn gelletjes, ik kan echt never nooit genoeg isotone drank drinken om evenveel suiker binnen te krijgen als via zo'n gel, en ik verteer ze prima. Dus ja.

Loopuurwerk kwijtgeraakt 2 maand geleden, en ik ben bijna geen enkele keer meer gaan lopen (eerst door knie 2 weken ervoor, daarna niet meer herbegonnen)...

Dus dringend een nieuw uurwerk kopen, want het heeft toch wel een grote invloed op de motivatie en het doelen stellen :)

Daar nu bijna een halve dag mee bezig geweest, maar wat een gigantische explosie van modellen zeg tegenwoordig :sop:

Garmin fenix/epix/venu 2 plus, apple watch 9/ultra 2 , google pixel watch 2 volgende maand ...?

Eisen: Nauwkeurige gps/hartslag, muziek zonder gsm, navigatie met maps lijkt mij heel handig, elektrocardiogram eventueel ook, ...

Trainingbegeleiding apps niet nodig, die schema's haal ik wel van hier, internet of boeken.
Tenzij dit voor sommigen hier beter werkt naar motivatie/opvolging toe (via notifications of zo)?

Iemand ervaringen, tips, reviewfreaks die alles bekeken hebben, ...?

Laatst bewerkt:
Loopuurwerk kwijtgeraakt 2 maand geleden, en ik ben bijna geen enkele keer meer gaan lopen (eerst door knie 2 weken ervoor, daarna niet meer herbegonnen)...

Dus dringend een nieuw uurwerk kopen, want het heeft toch wel een grote invloed op de motivatie en het doelen stellen :)

Daar nu bijna een halve dag mee bezig geweest, maar wat een gigantische explosie van modellen zeg tegenwoordig :sop:

Garmin fenix/epix/venu 2 plus, apple watch 9/ultra 2 , google pixel watch 2 volgende maand ...?

Eisen: Nauwkeurige gps/hartslag, muziek zonder gsm, navigatie met maps lijkt mij heel handig, elektrocardiogram eventueel ook, temperatuursensor vr vrouw cyclus mss ook 🤐, ...

Trainingbegeleiding apps niet nodig, die schema's haal ik wel van hier, internet of boeken.
Tenzij dit voor sommigen hier beter werkt naar motivatie/opvolging toe (via notifications of zo)?

Iemand ervaringen, tips, reviewfreaks die alles bekeken hebben, ...?
Garmin fenix 6 hier en echt super content van, vooral navigatie is top!!!

Ik heb de garmin forerunner 245 met muziek, wel tevreden van, de batterij kon mss langer. voor de topmodellen betaal je vooral voor snufjes die niet zo interessant zijn, en langere batterijduur..

Iemand die morgen meedoet aan de (halve)marathon linkeroever? Ik ga kijken, lees mijn duurloop van 28km morgen op linkeroever doen.

Zonet nog eens een 10km wedstrijd meegepikt ter voorbereiding van de duathlon over 2 weken. Wat was het warm zeg… 27,5 graden gaf me horloge aan. Toch nog gefinished in een tijd van 38:16. Bij beter weer moet ik er toch een sub 38 kunnen uitschudden

Ik heb hier een garmin forerunner 945, bijzonder tevreden van! Heeft idd ook kaartnavigatie wat voor mij ook een eis was gezien de lange duurloopjes soms

Terug
Bovenaan