Algemene Loopthread

Ervaringen met een hydratatievest te dragen i.c.m. een waterdichte regenjas? Ik heb een Salomon vest, kan zo eentje mogelijks beschadigingen veroorzaken aan de stof van een waterdichte regenjas als dit erbovenop wordt gedragen? Of dragen jullie de jas boven de vest en dan even de jas openritsen om van van de softflask te drinken? Dit laatste lijkt mij dan ook niet zo interessant in regen en qua regelmaat voor hydratatie.

Ik ben 3 maanden geleden beginnen lopen en kwam deze week aan het einde van het programma voor 5 kilometer. Deze afstand vandaag dus zo "voluit" mogelijk gedaan en ondanks dat het érg traag is (35:22) in vergelijking met vele anderen, ben ik toch blij :smile:. Ik ben in ieder geval sneller dan mezelf 3 maanden geleden en sneller dan wanneer ik in de zetel zou blijven hangen. Ik denk dat ik ook nog wel wat sneller zou kunnen, maar dat vind ik moeilijk om in te schatten wanneer ik aan het lopen ben.

Nu is het plan om verder richting de 10 kilometer te werken en om daarna met de snelheid aan de slag te gaan. Ik heb als beloning alvast een Forerunner 265 gekocht :love:.

Damm dat is nogal een cadeau..
Morgen duurloop van 24km en dan de week afgesloten met een 60tal kilometer op de teller. Volgende weken opbouwen richting de 70km.

Gisteren een toerke van 10km maar ik was er toch wel aan. Ik liep op een lege maag en ik had een regenvestje aan maar ineens stopte het met regenen en werd dat vestje gewoon veel te warm. Bovendien voelde ik mij gewoon leeg omdat er niks in mijn lichaam zat. Dus ik heb wat foutjes begaan waardoor het wat minder was. :tongue: (Nu goed een keertje op een volledig lege maag trainen is ook niet slecht)

Vandaag dan rustig gestart en daarna gewoon een strak tempo gelopen. Ik had ditmaal wel voorzorgen genomen. Gisteren al een goeie pasta gegeten en vandaag een zoutoplossing (Care Plus), een gelleke (SIS) en een Immunity tab (SIS) ingenomen nét voor de loopsessie en dat verschil voelde ik toch wel stevig. Met vermoeide benen vandaag 11,6 km gelopen. Aldus geen foutjes vandaag. Dit ging erg vlotjes dus ik was wel goed gerecupereerd van gisteren.

Weektotaal = 27.6 km. Wéér 10% meer dan vorige week. 30km was nog te veel (na een break van 3 weken) Nu volgt een rustweek.

Gisteren een toerke van 10km maar ik was er toch wel aan. Ik liep op een lege maag en ik had een regenvestje aan maar ineens stopte het met regenen en werd dat vestje gewoon veel te warm. Bovendien voelde ik mij gewoon leeg omdat er niks in mijn lichaam zat. Dus ik heb wat foutjes begaan waardoor het wat minder was. :tongue: (Nu goed een keertje op een volledig lege maag trainen is ook niet slecht)

Je zou na al die jaren toch beter moeten weten :P

Je zou na al die jaren toch beter moeten weten :p
Ja inderdaad - ne professional zal ik nooit worden. Ik doe wel meer zaken verkeerd. :tongue:

Ik ben momenteel pijnvrij dus dat is toch al 'iets' (eigenlijk het belangrijkste). Ik ben nu erg voorzichtig en ik probeer elke week maar 10% meer te lopen (In kilometers, qua tijd haal ik zelfs die 10% niet) en mij ook te houden aan rustweekjes (na 2 of 3 weken trainen)

Laatst bewerkt:
Waarom zou je bij deze temperaturen een regenjas dragen? Nat word je toch, en het is niet dat je onderkoeld zou raken.

Kon je uw vestje niet uitdoen en in uw hand dragen?
Als je al veel gelopen hebt dan weet je toch dat dit ook energie kost als je dit continue in uw hand of arm mee draagt?
Je beweegt continue uw armen tijdens het lopen.

Allé ja ik maak een ander zijn rekening niet - maar als ik iets extra in de armen droeg in het verleden - dat kost mij persoonlijk toch ook extra energie.

Of ik moet het rond mijn middel vastbinden. Dat is waar, dat was wel een optie. Maar ja dan denk je: Nog xxx km ik geraak er wel (en dat klopt ook - alleen dus wel meer kapot dan normaal) :)

Waarom zou je bij deze temperaturen een regenjas dragen? Nat word je toch, en het is niet dat je onderkoeld zou raken.
Ja achteraf bezien wel, maar het was 6u30 en het was nog fris en het regende echt heel hard.

Als je al veel gelopen hebt dan weet je toch dat dit ook energie kost als je dit continue in uw hand of arm mee draagt?
Je beweegt continue uw armen tijdens het lopen.
:ROFLMAO:
ik wou op die post antwoorden, "omdat Makila zijn regenjas te zwaar vindt" en tis nog waar ook, komaan zeg, die 100gram..
Classic makila ;)

Vandaag 24km op de teller, zonder regenjas.

:ROFLMAO:
ik wou op die post antwoorden, "omdat Makila zijn regenjas te zwaar vindt" en tis nog waar ook, komaan zeg, die 100gram..
Classic makila ;)
Neen dit is niet classic Makila, ik meen dat gewoon echt. Mijn armen beginnen echt pijn te doen als ik lang doorloop met een vestje of iets anders, rond mijn armen dat daar niet hoort te zijn. Gewoon rond de middel, daar hangt dit niet in de weg en heb ik er geen last van.

Misschien omdat ik mij dan ongemakkelijk voel en ik onbewust dan geen vlotte bewegingen meer kan maken, misschien iets mentaal.
Maar ik kan daar echt niet tegen van iets ongemakkelijks rond mijn armen te laten wapperen. Neen dank u. Het is gewoon ook onpraktisch.

die 100gram..
Dit heeft niks met gewicht te maken. Het is daar gewoon hinderlijk en onhandig.

Ik geloof je best als je zegt dat het jou niet hindert. Maar mij gewoon wel. Maar valt hier niet over te zeggen denk ik.

Gisteren stond een duurloop op het programma, 12 wat er uiteindelijk 13,5 is geworden aan 5:50 de kilometer. In de ochtend en was dus doorweekt.

Geprobeerd om zo eens wineguns mee te nemen, maar dat kost toch best wel wat energie om die op te eten. Binnenkort toch eens een testpakketje gels bestellen..,

Vandaag 24km op de teller, zonder regenjas.
Nice. Het dubbele van mij. Maar goed zover ben ik conditioneel momenteel niet. Ieder zijn trainingschema hé :D

En aan welk tempo heb je gelopen? Hier was het 5:31/km. Een beetje sneller dan gisteren. Al heb ik nooit tijdens de loop zelf naar de tijd gekeken, het was gewoon de benen hun werk laten doen en klaar.

Laatst bewerkt:
Nice. Het dubbele van mij. Maar goed zover ben ik conditioneel momenteel niet. Ieder zijn trainingschema hé :D

En aan welk tempo heb je gelopen? Hier was het 5:31/km. Een beetje sneller dan gisteren. Al heb ik nooit tijdens de loop zelf naar de tijd gekeken, het was gewoon de benen hun werk laten doen en klaar.
5m15s, hr 132. 1gelleke mee dat ik ooit gratis heb gekregen, ben de naam kwijt, maar viel wel mee, wel wat weinig water mee (150ml) maar loop niet graag met drankrugzak.

Nu 2e week afgerond van het 12 weken schema. Het is wel nog wennen aan de belasting bij de intensievere training sessies. Mijn hartslag in rust gaat hierdoor doorheen de week op en neer. Impact is duidelijk merkbaar op het lichaam, zo ook de knie maar dat heb ik er kunnen uitlopen vandaag met 16km in zone 2. En ik ga toch ook eens moeten zien naar gels, de overstim's die je kan verkrijgen bij As Adventure lijken wel handig met zo'n draaidopje ipv een plastieke strip dat je moet afscheuren.

Ik zou eenmalig een langere trailrun doen in vrij bergachtig gebied.

Ik denk dat stokken dan wel handig zijn, maar ze zijn ook vrij prijzig voor wrsclk eenmalig gebruik. Is er ergens een plaats/website dat je dit kan huren, op decathlon website zijn er enkel gewone wandelstokken te huur

Terug
Bovenaan