Zane
Active member
Wie zie je alleen bij de start? De kleppers of de recreatievelingen?Doen toch ook de laatste tijd een paar kleppers mee, maar de meerderheid zijn recreatief, waarschijnlijk. Die zie ik toch alleen bij de start![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie zie je alleen bij de start? De kleppers of de recreatievelingen?Doen toch ook de laatste tijd een paar kleppers mee, maar de meerderheid zijn recreatief, waarschijnlijk. Die zie ik toch alleen bij de start![]()

De recreanten, hé. De sociale lopers. De kleppers zie ik nog de hele race. Of toch hun rug. In de verte.Wie zie je alleen bij de start? De kleppers of de recreatievelingen?![]()
Awel, ik wou mij inschrijven voor de Red Star Run in Antwerpen, maar ik weet nog niet of ik er al klaar voor ga zijn... het is wel een toffe loop. Klik ik op de inschrijfpagina, prijk ik toch zeker niet als grote publiekstrekker in hun wervingscampagne! Foto van twee jaar geleden![]()

Same here maar voornamelijk door een blessure aan de rug en de bilspier door een op het eerste zicht onschuldige halve val aan een bushalte waardoor ik maanden last heb gehad aan de steunspieren.Voel me eindelijk terug wat een loper.
Zou je het boek aanraden aan lopers die nauwelijks stilstaan bij voeding of ken jij (of anderen) betere bronnen daarvoor? Ik zou er toch eens aan moeten beginnen aan denken want ik loop leeg vanaf km 24~26.De laatste weken opgebouwd naar een weekvolume van 50km. Deze week begin aan mijn (specifiek) marathonschema (Hansons) wel aangepast aan de volume die ik momenteel draai. Vandaag ook het boek 'Fritzgerald-the new rules of marathon and half marathon nutrition' uitgelezen, godja ik ga niet zeggen slecht, maar nogal langdradig, en 'wist' het meeste ook.
edit: vandaag intervaltraining, voor het eerst mijn duur regenjas kunnen uittesten, heerlijk om in de regen te lopen.
Ja, zeker wel aan te raden. Geen idee van andere boeken.Zou je het boek aanraden aan lopers die nauwelijks stilstaan bij voeding of ken jij (of anderen) betere bronnen daarvoor? Ik zou er toch eens aan moeten beginnen aan denken want ik loop leeg vanaf km 24~26.
Helaas de voorbije maanden minder plezier bij het lopen dus nu zit ik achter op mijn doel van twee casuele HM per maand. Zit nu aan 11x (waarvan 2x27km).
Niet toevallig door de regen vandaag ook aan het kijken naar een betere regenjas dan het oud spul dat ik al jaar en dag gebruik. Wat voor regenjas heb jij gekocht? Mag desnoods via PB als je de prijs niet wilt posten.voor het eerst mijn duur regenjas kunnen uittesten, heerlijk om in de regen te lopen.
Niet toevallig door de regen vandaag ook aan het kijken naar een betere regenjas dan het oud spul dat ik al jaar en dag gebruik. Wat voor regenjas heb jij gekocht? Mag desnoods via PB als je de prijs niet wilt posten.

. Uiteindelijk afgeklopt op 17km op 1:34:50 (gemiddeld 5:31/km) en nieuwe PR’s op 10 en 16km:Als je meer wilt lopen zou ik gewoon direct naar de grotere afstand toewerken en als je die kan uitlopen richting tempowerk gaan. Een 10K tempo gaat altijd sneller zijn dan een 10M tempo of HM. Dus ergens zie ik het nut niet om eerst te focussen op een kortere afstand om daarna meer km's te gaan doen.Via Trenara bijna een 10 KM-plan voltooid. Best wel tevreden van de trainingen en de app (al heeft de betalende versie voorlopig niet echt een meerwaarde voor mij).
Vraag is what's next? Ik heb geen concrete doelen, maar zou in het algemeen beter wil worden: meer en sneller lopen. Begin ik dan best aan een 10 miles schema of eerder een 10KM-schema aan een hoger tempo?
Ge kunt in een training schema van 10K gerust een serieuze LSD steken. Ik focus mij op 10K wedstrijden en zat vorig jaar regelmatig aan volumes van 80-100K/week.Als je meer wilt lopen zou ik gewoon direct naar de grotere afstand toewerken en als je die kan uitlopen richting tempowerk gaan. Een 10K tempo gaat altijd sneller zijn dan een 10M tempo of HM. Dus ergens zie ik het nut niet om eerst te focussen op een kortere afstand om daarna meer km's te gaan doen.
Side node: tenzij ge over twee weken geblesseerd wilt zijn, is dit op te bouwen over meerdere maanden. 10% extra volume per week is zowat de standaard regel. Alleen al met extra easy runs zal door het extra volume uw tempo enorm verbeteren.De 160 heeft toch 40g koolhydraten per 500ml, waarvan 13g suiker?Op verlof en we zijn onze isotone sportdrank vergeten. Ik zie er blijkbaar niet atletisch uit, want de eerste winkel beweerde dat de isotonic pro van xxl iets voor bodybuilders was. Ik ga een verkoper die niet wilt verkopen ook niet overtuigen en xxl is nu ook niet een merk dat ik in gedachten had. De tweede winkel (loopwinkel) had een heel assortiment en ik wilde de Maurten eens proberen. Ik zei dat ik 30g/500ml wilde. Ze gaf me de 160 die maar 13g/500ml is, want de 320 is voor echte duursporters. Ik denk dat ik te dik sta ofzo. :’)