Tenzij je gels inneemt om te testen welk merk je wel of niet ligt, is het überhaupt een goed idee om te trainen met gels? Niet dat het slecht voor je is, maar je lichaam gaat dan de energie gebruiken uit de gels en niet van het lichaam zelf, laat dit laatste nu net de reden zijn waarom je traint? Correct me if I'm wrong.
Fout, fout, en nog fouter

Zoals castil al terecht aanhaalt is sporten en voeding gewoon inherent met elkaar verbonden.
In de triathlon wereld is elke training al een vreetpartij, in het fietsen zijn ze ook al lang mee dat eten gewoon bij de training hoort. Alleen de lopers, de lopers lopen altijd graag wat achter
Tijdens inspanning gaat uw lichaam beroep doen op koolhydraten en vet. Als je optimaal wilt presteren is het van belang dat je dat niveau van koolhydraten voldoende hoog houdt. Vet zal er hoe dan ook verbrand worden.
En je traint in de eerste instantie om beter te worden denk ik. Niet om af te vallen. Want als dat zo is dan spendeer je beter uw tijd aan iets anders.
Lopen is een vrij laagdrempelige sport, en dat heeft voor en nadelen. Maar het fronst wel de wenkbrauwen dat er mensen marathons lopen zonder eigenlijk enige basiskennis van trainings of bewegingsleer. Zeker voor zo een duurinspanning kan je niet om voeding heen.
Maar velen trainen zoals jij op aanstuurt, puur uit het idee “ik moet zo weinig mogelijk eten want ik moet afvallen”. Terwijl die gel tijdens de training er niet toe bijdraagt. Het is dat ontbijt, dat middageten, die snacks, dat avondeten en dat flesje bier en die nootjes voor de televisie die daartoe bijdragen.
“Ja maar diëtist ik sport toch goed en veel! Ik mag toch iets meer eten en zondigen?” Jaja dat is waar, dat is dan 50€ en ik boek u de komende 6 maanden elke maand door? Kthnxbai!
M'n eerste twee wedstrijden op de piste zijn achter de rug, 600m en 800m. Telkens heb ik m'n doelen ook net gehaald: sub 1:30 en sub 2:10. 800m was met veel overschot (2:08 en kon voor m'n gevoel de kilometer nog volmaken aan dat tempo), 600m was zwaarder maar ook met 2 keer tegenwind dus misschien logisch.
2min10 op de 800m is toch al zeer respectabel!
Daar kan je op een provinciaal kampioenschap al mee onder de mensen komen. Dus zeker niet slecht!
Train je er specifiek op? Heb je een VAL-nummer?
Want als je dat kan op basisklasse dan moet je daar wel verder mee.