Ik loop nu gewoonlijk tussen de 4 en de 10 afhankelijk van mijn schema dat ik volg. Al is door de vakantie daar wel wat mix-up in geweest en heb ik gewoon meer gelopen al.Als je nu 16 loopt, dan ga je daar weinig problemen mee hebben. Pas er wel voor op om plots veel verder te lopen dan je gewoon bent, je zou niet de eerste zijn die daardoor blessures oploopt. Gewoon slim opbouwen richting je doel dan en dat komt zeker goed!
En wat je daar zegt klopt volledig. Ik was zelfs niet voorbereid om die afstand te doen en heb zelfs pas een flesje water kunnen bemachtigen na 11 kilometer door iemand die ik (onderweg) kon passeren te bellen. Ook de dagen ervoor waren alles behalve bevorderlijk als voorbereiding voor het lopen (hiep hiep hoera, weekend
).Ergens flitste in mijn hoofd nog om te blijven lopen, maar ik voelde aan alle bewegende onderdelen (heupen, knieën, enkels) dat de limiet bereikt was. Dat moet ik naar de toekomst een pak slimmer aanpakken of ik ga domme blessures oplopen.
De trappistenjogging in Westmalle komt enorm ongelukkig qua timing (dag ervoor + dag zelf) anders had ik dat als einddoel voor de 21km genomen. Nu zal het ergens op mijn eentje zijn in de buurt. Maar vermoedelijk pik ik daar de 12km nog wel mee.