DesorteD
Well-known member
Afhankelijk van wat uw doelen zijn in het lopen wordt eten belangrijker en belangrijker.Ik had vandaag een kort gesprekje met een andere loper die ik ken, waarvan ik dacht dat hij toch enige kennis ter zaken had, (hij doet meerdere marathons per jaar). Vandaar mijn post, omdat hij vindt dat gels innemen enkel voor wedstrijden goed is.
Maar daarom hou ik van deze thread, direct gecorrigeerd, bedankt allen!
Als uw doelen zijn om richting een bepaalde tijd te werken dan wilt ge zo effectief mogelijk trainen. Daarvoor hebt ge voornamelijk koolhydraten nodig om uw trainingen te ondersteunen. Zonder te veel in herhaling te willen vallen van wat hier reeds gezegd is. Wilt dat zeggen om tijdens de training uw beperkte koolhydraat reserves te blijven aan vullen zodat je de training aan hoge kwaliteit kan uitvoeren. Maar ook dat je voor uw training al voldoende koolhydraten binnen hebt om de training deftig aan te kunnen vatten. Na jouw training wil je dan weer voldoende eiwitten binnen nemen om zo goed mogelijk te herstellen en de training om te zetten in vooruitgang.
Op zich is voeding geen al te complexe topic. Maar veel mensen slaan de bal volledig mis.

Die mannen beginnen met een opwarming aan 10km/u en starten dan direct naar 17km/u voor hun test.
.
Na vijf minuten duwen en trekken plots halverwege m'n onderbeen duwt ze op mijn kuit: jahooooow. Een spierknoop. En voor ik het wist: even needlen, prikprikprik, amai die geeft niet op, prikprikprik. Echt, het zweet liep van me af. Niet zozeer pijn, maar wel een héél raar gevoel en mijn teen deed in morse mee met de naald. Veel langer moest het niet duren! Het volledige resultaat zou ik daarvan pas de volgende dagen hebben, en die trekt waarschijnlijk mijn achillespees zo strak aan dat die kan overbelasten.
Nee, alle gekheid op een stokje, succes met je revalidatie.
2 weken rustig aan zou ik geen revalidatie noemen. Maar het ergste is dat ik van Stryd eigenlijk een nieuwe 20minuten-test moet doen. Dat ga ik toch maar even uitstellen