Algemene Loopthread

Shit zeg. Vanavond dorpsloop gedaan hier in Gavere: rondjes van 1.45km op de Finse piste, bonnetjes verzamelen voor vlees of drank, 10 bonnetjes max. Dus ik dacht, we doen wel efkes 10 rondjes op het gemak, ik had mijn LSD verplaatst naar vandaag dus kwam goed uit.

Nu, ik weet niet goed aan wat het precies lag, maar ik heb redelijk afgezien aan een tempo dat ik normaal op mijn sloffen 25+ kilometer aanhou, met een hartslag die gemiddeld 20 slagen hoger lag en met momenten zelfs 35 slagen hoger lag dan normaal - niet eens 10 slagen onder mijn max HR.

Finse piste (echt een mottig zachte) die veel energie wegnam? Teveel stress door mij vanuit Antwerpen huiswaarts te moeten haasten om nog op tijd te zijn om te starten (was zo al een half uur te laat)? Niet ideaal om van 18u30 tot 20u te lopen met een paar boterhammen die ik al voor de middag had gegeten en dan nog rap een paar winegums voor de start?

Beetje van alles?
Raar alleszins 🙂
Ik had dit tijdens de 10 miles vorig jaar. HR meteen in het rood en 20 slagen meer dan normaal. Bij wandelen ging het dan naar beneden maar als ik terug liep al was dit aan een slakkentempo, ging het weer knal in het rood. Toen ik over de finish kwam, was dit ook een slechtere tijd dan mijn slechtste trainingstempo op 10 miles. :frown:

Hoe komt dit? Bij mij was dit Covid. Dus bij u zal dit ook wel een sluimerend viruske zijn of zo he?
 
Ik heb het geluk gehad dat ze in de rodekruis tent mijn suiker hebben gemeten, anders ik had nooit geweten dat dat het probleem was dus ik kan zoeken in de juiste richting. Spijtig genoeg niet de ruimte (gezin/werk) om nog een volledige in te plannen dit jaar. Ik ga nu vol voor marathon Brugge met het doel om 2:35 te lopen.
Spijtige zaak voor jou!
Op hoeveel stond de suikerspiegel?
Kan je vergelijken met andere waarden tijdens training?
Maagklachten/misselijk?
Op welke manier blokkeerde je? Plots volledig lege tank?
 
Misselijk maar pas een tijdje nadat ik "gecrashed was". Ging van tempo 4:10 (en een topgevoel) naar 5:00 in 1 a 2 km en dan naar stappen zwalpen zitten :biglaugh: Suiker stond op 81 toen ze gemeten hebben maar zat al tijdje tussen dat moment en het vertragen zelf. Heb suikerspiegel nooit gemeten op training, maar ga dat nu wel doen.
 
Misselijk maar pas een tijdje nadat ik "gecrashed was". Ging van tempo 4:10 (en een topgevoel) naar 5:00 in 1 a 2 km en dan naar stappen zwalpen zitten :biglaugh: Suiker stond op 81 toen ze gemeten hebben maar zat al tijdje tussen dat moment en het vertragen zelf. Heb suikerspiegel nooit gemeten op training, maar ga dat nu wel doen.
Lijkt een klassiek “bonking scenario” glycogenen op…

Meten van de suiker geeft wel wat extra data maar de inzichten errond zijn nog niet helemaal duidelijk. De waarde op zich is niet het belangrijkste maar wel de evolutie ervan op welbepaalde tijd. Maar als je dat dan opmerkt is het meestal al te laat.

Hoeveel gr Kh/u nam je op tijdens de race?
 
85.2gr op de fiets, in het lopen heb ik de fout gemaakt door vooral iso/cola aan te nemen van bevoorrading in combinatie met 2 gellekes waardoor ik niet exact kan weten hoeveel gram. Had waarschijnlijk gewoon moeten doorgaan op mijn gellekes, maar achteraf wel gemakkelijk. Ik dacht ook altijd dat ik misselijk / slecht werd door teveel gellekes maar blijkbaar is het door suiker tekort.
 
Dat je lactaat na je drempel snel omhoog gaat is normaal en voor de meeste types atleten ook goed. Hoeveel is je max lactaat? Ik ben natuurlijk ook geen inspanningsfysioloog he :)
l1mLr65.jpg


Dat zijn de testresultaten :p
De 18 km/h heb ik 1 minuut volgehouden, toen was het vat af.
 
Op een slinkse manier mijn loopschoenen en kledij toch meegesmokkeld op vakantie. Deze ochtend in alle vroegste de hotelkamer uitgeslopen en voor dag en dauw een 6km in (een voor mij) snel tempo. Desondanks het feit dat het voor mij al warm en vochtig was (+27 graden) en de om en bij de 100 hoogtemeters.

Gewoon een andere (knappe) scenery kan u zo motiveren. Toch proberen om dit om de dag vol te houden en elke andere dag een mooie wandeling te maken.

Wel een koppel gezien die in de buurt 400m sprints aan het doen waren en dat was waanzinnig indrukwekkend. En dat in die temperaturen 🥵
 
Op een slinkse manier mijn loopschoenen en kledij toch meegesmokkeld op vakantie. Deze ochtend in alle vroegste de hotelkamer uitgeslopen en voor dag en dauw een 6km in (een voor mij) snel tempo. Desondanks het feit dat het voor mij al warm en vochtig was (+27 graden) en de om en bij de 100 hoogtemeters.

Gewoon een andere (knappe) scenery kan u zo motiveren. Toch proberen om dit om de dag vol te houden en elke andere dag een mooie wandeling te maken.

Wel een koppel gezien die in de buurt 400m sprints aan het doen waren en dat was waanzinnig indrukwekkend. En dat in die temperaturen 🥵
Ik ben niet mee, mag je niet lopen op vakantie?

Ik heb eindelijk mijn schoenen! Als ik de moed kan vinden vandaag m'n eerste loopje! Geen idee maar ik ben zo nerveus en bang for some reason, misschien dat ik na 2 minuten al spijt ga hebben van mijn beslissing? :p
 
Ik ben niet mee, mag je niet lopen op vakantie?

Ik heb eindelijk mijn schoenen! Als ik de moed kan vinden vandaag m'n eerste loopje! Geen idee maar ik ben zo nerveus en bang for some reason, misschien dat ik na 2 minuten al spijt ga hebben van mijn beslissing? :p
De eerste loopjes gaan op motivatie, na een paar weken ga je omdat de routine er is. En daarna omdat je niet meer zonder kunt :D
 
Op een slinkse manier mijn loopschoenen en kledij toch meegesmokkeld op vakantie.

Mijn vrouw kent de deal al hoor. Alles gaat mee, en ik loop nog altijd 40-50K/week op reis. Ik sta er wel vroeg voor op, dus heel veel last hebben ze er niet van, maar gaan doe ik :)
 
Ik ben niet mee, mag je niet lopen op vakantie?

Ik heb eindelijk mijn schoenen! Als ik de moed kan vinden vandaag m'n eerste loopje! Geen idee maar ik ben zo nerveus en bang for some reason, misschien dat ik na 2 minuten al spijt ga hebben van mijn beslissing? :p
Met slinks bedoel ik dat het eigenlijk voor mezelf niet echt de bedoeling was om gedurende die vakantieperiode te lopen. Ik had ook enorm veel schrik van de warmte, zeker omdat ik dacht in een vormdip te zitten.

Maar er was ineens nog plaats in de valiezen en dacht ik ‘al doe ik er een stevige wandeling mee’.

Mijn vrouw kent de deal al hoor. Alles gaat mee, en ik loop nog altijd 40-50K/week op reis. Ik sta er wel vroeg voor op, dus heel veel last hebben ze er niet van, maar gaan doe ik :)

Dat speelde hier ook niet. Enkel ook de raad om niet mezelf in de problemen te werken door overschatting.
Dit is pas het eerste halfjaar in mijn leven dat ik zo consistent blijf trainen. Een geoefend loper ben ik dus allesbehalve. :unsure:
 
Vannacht eens verdiepen in de beta van Trenara.
Als alles goed gaat, gaat deze laatste built live.
 
Met slinks bedoel ik dat het eigenlijk voor mezelf niet echt de bedoeling was om gedurende die vakantieperiode te lopen. Ik had ook enorm veel schrik van de warmte, zeker omdat ik dacht in een vormdip te zitten.

Maar er was ineens nog plaats in de valiezen en dacht ik ‘al doe ik er een stevige wandeling mee’.



Dat speelde hier ook niet. Enkel ook de raad om niet mezelf in de problemen te werken door overschatting.
Dit is pas het eerste halfjaar in mijn leven dat ik zo consistent blijf trainen. Een geoefend loper ben ik dus allesbehalve. :unsure:
Waar ben je momenteel op vakantie misschien?
Want hoge temperaturen ga je hier in België ook wel eens kunnen meemaken :P
 
Voila. 2de paar Altra zijn ook onderweg. De via Olympus via tweedehands, kon het koopje miet laten schieten.
 
Ik heb het geluk gehad dat ze in de rodekruis tent mijn suiker hebben gemeten, anders ik had nooit geweten dat dat het probleem was dus ik kan zoeken in de juiste richting. Spijtig genoeg niet de ruimte (gezin/werk) om nog een volledige in te plannen dit jaar. Ik ga nu vol voor marathon Brugge met het doel om 2:35 te lopen.

Afhankelijk van hoe sterk het deelnemersveld dit jaar is, zal je met deze tijd dicht bij een podiumplaats zitten. Succes!

Als je graag fietsbegeleiding zou willen voor water en gels, wil ik dat gerust doen. Ik loop zelf niet mee die dag.

Door gezondheidsproblemen kan het zijn dat ik in december zelf niet de marathon in Valencia ga lopen.
 
Gisteren eens geprobeerd om korte en heel harde intervals te doen bergop. Fuck, kheb in lange tijd niet meer zo afgezien. Ook om m'n HR boven de 176 te krijgen, mijn god ☠️
 
Terug
Bovenaan