Ik had dit tijdens de 10 miles vorig jaar. HR meteen in het rood en 20 slagen meer dan normaal. Bij wandelen ging het dan naar beneden maar als ik terug liep al was dit aan een slakkentempo, ging het weer knal in het rood. Toen ik over de finish kwam, was dit ook een slechtere tijd dan mijn slechtste trainingstempo op 10 miles.Shit zeg. Vanavond dorpsloop gedaan hier in Gavere: rondjes van 1.45km op de Finse piste, bonnetjes verzamelen voor vlees of drank, 10 bonnetjes max. Dus ik dacht, we doen wel efkes 10 rondjes op het gemak, ik had mijn LSD verplaatst naar vandaag dus kwam goed uit.
Nu, ik weet niet goed aan wat het precies lag, maar ik heb redelijk afgezien aan een tempo dat ik normaal op mijn sloffen 25+ kilometer aanhou, met een hartslag die gemiddeld 20 slagen hoger lag en met momenten zelfs 35 slagen hoger lag dan normaal - niet eens 10 slagen onder mijn max HR.
Finse piste (echt een mottig zachte) die veel energie wegnam? Teveel stress door mij vanuit Antwerpen huiswaarts te moeten haasten om nog op tijd te zijn om te starten (was zo al een half uur te laat)? Niet ideaal om van 18u30 tot 20u te lopen met een paar boterhammen die ik al voor de middag had gegeten en dan nog rap een paar winegums voor de start?
Beetje van alles?
Raar alleszins![]()

Hoe komt dit? Bij mij was dit Covid. Dus bij u zal dit ook wel een sluimerend viruske zijn of zo he?
Suiker stond op 81 toen ze gemeten hebben maar zat al tijdje tussen dat moment en het vertragen zelf. Heb suikerspiegel nooit gemeten op training, maar ga dat nu wel doen.