Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben zelf een beginner, maar vraag me af of het haalbaar is. Je zal gestaag uw kilometers per week moeten gaan verdubbelen of zelfs meer. Oktober lijkt nog ver, maar gaat er snel zijn.In oktober waag ik mij aan mijn eerste marathon - dit jaar >500km gelopen en had wel iets nodig om naartoe te werken en mijn motivatie niet te verliezen. In april en mei was ik namelijk mijn loopmotivatie wat verloren, zeker na een (mild) fietsongeval waardoor ik 2 weken niet zonder pijn diep kon in- en uitademen. De afstandlopen die ik nu (wekelijks) doe zijn tussen de 12 en 16km.
Volg sinds vorige week een trainingsschema van Nike (Run Club) en al heel wat blogs en videos gelezen en gekeken van verschillende bronnen, maar was benieuwd om wat to-the-point ervaring te krijgen van mede-ex-gamers-officedaddies. Waarmee ik niet wil zeggen dat wij allen niet fit zijn, maar ik ben als 36-jarige newbie misschien niet het doelpubliek van de mensen van die Youtube-channels maken.
Mijn doel is hem trouwens uitlopen, gezien het mijn eerste is, niet om een bepaalde tijd neer te leggen. Als ik ergens op mik, is 't +- 4u maar zeker niet sub 3u.
Aha, sorry voor de verwarring. Dacht dat je weektotaal neer kwam op een 16km. Dus pakweg twee runs van 5km en eentje van 6km op een weekFair. Ben er mij ook wel van bewust dat het ambitieus is, maar ik begin nauturlijk niet cold turkey zonder enige voorbereiding. Ben al sinds februari aan 't lopen en 2 weken geleden aan het schema begonnen. Heb ook wel a) een vrij goede basisconditie door al jarenlang krachttraining en afwisselend recreatief lopen en zwemmen. Fiets ook wekelijks ±80-100km (afhankelijk hoe vaak ik naar kantoor ga met de fiets).
Ik loop trouwens niet enkel die afstandsloop per week (12-16km) - was enkel om mijn afstanden aan te geven waar ik nu aan zit in 1 run. Was misschien niet helemaal duidelijk aan mijn bewoording. Zit aan ongeveer 30-40/week momenteel gespreid over 3-4 runs. Die afstandsloop, en dan tijdens de week nog 2 (of 3) een 6/7km (/5)-runs, waarvan minstens 1 recovery run en 1 interval run.
.
Fair. Ben er mij ook wel van bewust dat het ambitieus is, maar ik begin nauturlijk niet cold turkey zonder enige voorbereiding. Ben al sinds februari aan 't lopen en 2 weken geleden aan het schema begonnen. Heb ook wel a) een vrij goede basisconditie door al jarenlang krachttraining en afwisselend recreatief lopen en zwemmen. Fiets ook wekelijks ±80-100km (afhankelijk hoe vaak ik naar kantoor ga met de fiets).
Ik loop trouwens niet enkel die afstandsloop per week (12-16km) - was enkel om mijn afstanden aan te geven waar ik nu aan zit in 1 run. Was misschien niet helemaal duidelijk aan mijn bewoording. Zit aan ongeveer 30-40/week momenteel gespreid over 3-4 runs. Die afstandsloop, en dan tijdens de week nog 2 (of 3) een 6/7km (/5)-runs, waarvan minstens 1 recovery run en 1 interval run.

De Marathon van Brugge is precies veranderd van parcours. Geen eindeloos kanaal meer naar Zeebrugge en terug: https://greatbrugesmarathon.be/nl/het-parcours-run/
Ziet er een verbetering uit tov het vorige parcours.


SG representbroer van Black

@eniac , aware me on Trenara tho? Hoe ik het lees, zorgt dat voor een apart (adaptive obv mijn huidige conditie/prestaties) trainingsschema in mijn Garmin calendar, wat ik dan ter vervanging van het schema van Garmin kan gebruiken omdat het die workouts automatisch pusht
Zou dat voor een beginner ook z'n geld waard zijn? Of ben je dan even goed met een standaard couch to 5k schema?SG represent
Yes, maar enkel als je betaalt voor Peak (of Peak Pro, weet niet meer zeker).
Trenara zorgt idd voor een adaptief trainingsschema, en werkt effectief goed. Ik heb er nu 3 gelopen - eentje met Garmin schema en twee met Trenara en de ervaring met Trenara is toch beter. Die van Garmin lukken, maar passen zich niet aan, en achteraf bekeken ook te weinig kilometers gedaan met dat schema.
Ik vind het mijn geld wel waard. Een marathon is geen klein bier, zeker voor de amateur en tot voor kort eeuwige couch potato die ik ben/was, dus liever een paar maand betalen om goed voorbereid te zijn.
Ik vond Garmin Coach schema's zeer goed werken tot en met halve marathon. Die zijn wel enigszins adaptief.Zou dat voor een beginner ook z'n geld waard zijn? Of ben je dan even goed met een standaard couch to 5k schema?


SG represent
Yes, maar enkel als je betaalt voor Peak (of Peak Pro, weet niet meer zeker).
Trenara zorgt idd voor een adaptief trainingsschema, en werkt effectief goed. Ik heb er nu 3 gelopen - eentje met Garmin schema en twee met Trenara en de ervaring met Trenara is toch beter. Die van Garmin lukken, maar passen zich niet aan, en achteraf bekeken ook te weinig kilometers gedaan met dat schema.
Ik vind het mijn geld wel waard. Een marathon is geen klein bier, zeker voor de amateur en tot voor kort eeuwige couch potato die ik ben/was, dus liever een paar maand betalen om goed voorbereid te zijn.
Ik zag op hun Instagram-story gisteren dat intervaltrainingen zelfs "geteld" worden, als in: de hoeveelste je zit. Wel nice.
Zondag long run gepland van 15km, benieuwd.
Mogelijks de Halve. Nog aan't twijfelen met die van Antwerpen. Dat is praktisch gezien veel makkelijker voor me@NemesisBE , @MaTi & @Zorba : allen die van Brugge op 't oog? Want daarvoor ben ik ook ingeschreven.![]()
