Algemene Loopthread

@Corthagus en @picasso123 Minder babbelen over fietsen en meer lopen godverdomme, wat is dat nu!

Het heeft bij mij enkele weken geduurd om mijn lichaam te prepareren en terug wat op te bouwen, maar nu lijk ik weer klaar om consequent 6 dagen op 7 te lopen en dus weer mijn normale volumes te draaien. Heb een tijdje wat moeten zoeken naar het goed gevoel, maar dat is ondertussen helemaal terug:

Aangezien mijn vorige headset een rondje in de wasmachine niet overleefd heeft, ben ik op zoek naar een opvolger.

Op amazon staan de Bose SoundSport oortjes aan +- 80 EUR. Iemand die nog aanraders heeft als loopcompagnon?

Januari alvast goede maand hier, 260 totale kilometers - average pace 4:56.
Dit weekend een nieuw 10 Miles PR (4:30 pace) en dag erna nog een 2e snelste 12km (4:20 pace).

Denk dat de HM aan 4:30 pace al moet lukken, maar ik ga nog een 2-tal weekjes wachten voor ik een poging doe.
Benieuwd of ik die 10k aan in 42 minuten al aankan. :)

Januari alvast goede maand hier, 260 totale kilometers - average pace 4:56.
Dit weekend een nieuw 10 Miles PR (4:30 pace) en dag erna nog een 2e snelste 12km (4:20 pace).

Denk dat de HM aan 4:30 pace al moet lukken, maar ik ga nog een 2-tal weekjes wachten voor ik een poging doe.
Benieuwd of ik die 10k aan in 42 minuten al aankan. :)

Mooie cijfers, sterk bezig :) Succes met de HM!
Was eigenlijk niet van plan om te lopen vandaag (rotweer alweer), maar ga toch een mini-tourke doen, want ik word echt helemaal zot aan mijn bureau en dan is @Karry98 ook content ;)
Vertrek vanavond ook met de vriendin voor een paar dagen naar zee, misschien eens proberen op de dijk mijn snelheid op de halve marathon te testen :)

Talent heb ik niet echt ze, behalve misschien het feit dat mijn lichaam heel veel aankan en zeer snel herstelt. Daardoor kan ik hoge volumes aan.
Ja dat noemen we dus talent hé :')

Hier puur voor de conditie zal het dit jaar hopelijk een gemiddelde van +-120km de maand worden. Januari deels door weinig motivatie en meer nood aan herstel van een hernia het wat lichter gehouden en net de 80km gehaald. Gezien 2021 nog steeds redelijk gedomineerd zal blijven door Corona dit jaar tijdens de lente hopelijk wel eens wat kleine trails meepikken. Bij de schoonouders die aan de grens wonen is de Kalmthoutse heide al erg fijn om puur afwisseling te hebben in ondergrond en het fort hier wat verder in Steendorp is ook wel tof maar pfoeh, ik ben verhard toch echt wel beu.

gisteren 10,5km met 240 hoogtemeters.

vandaag ging effenaf niks. Na ne km of 3 gestopt en naar huis gewandeld.

het fort hier wat verder in Steendorp is ook wel tof maar pfoeh

Maar veel te druk sinds de lockdowns vind ik wel. Zeker int weekend.

Mijn Trenera aangepast, ga maar 3 keer per week lopen, ik recupereer beter en ik vind het meer dan genoeg. Loopjes van 5k zijn zogoed als onbestaande, minstens 10K pr keer dus dat compenseert wel.

Mss is het ook omdat hij al jaren opbouwt naar al die volumes...

Ja, maar ongeacht het slim opbouwen en een voor hem rustig tempo lopen in het gros van zijn lopen, moet je nog altijd talent hebben om die volumes te verteren.
Zeker weken aan één stuk boven de 160km lopen is er echt niet velen gegeven. Ook al zijn ze jaren getraind.

Maar slim en gestaag opbouwen helpt natuurlijk :)

I know, ik ben gewoon een beest, niets aan te doen :D.

Het maakt allemaal niet veel uit bij gebrek aan wedstrijden, maar ik merk dat ik stilletjes aan terug echt in vorm geraak. Vandaag had ik nog eens een deftig gevoel en dan maar beslist om 10k door te lopen. Het weer was ook zo slecht, gietende regen, dat ik zin had om snel terug thuis te zijn. Uiteindelijk 10km aan 3:48 tempo gelopen, op 6 sec of zo van mijn PR en vooral een uitstekend gevoel. Rekening houdend met het feit dat ik hiervoor al 3 dagen minstens 16km had gelopen, met toch 50+km in de Ardennen afgelopen weekend, ben ik dik tevreden.

rip trail de la soupe en kluisbergtrail, zijn beiden weer uitgesteld (ookal ging het over vrije start enzo).

we zullen wel zien wanneer die dan doorgaan zeker

Nu ook niet overdrijven e... Ik ben op 3 jaar van 5km ik 30+ minuten naar 100mijl ultra, sub 3u marathon, enz... gegaan. 1,5 jaar nadat ik gestart was met lopen liep ik mijn eerste 100km. Dat het rustig en gestaag moet gaan is helemaal correct, maar 3 jaar...

Ik heb geen stappen overgeslagen en ben rustig blijven opbouwen.

Ik denk dat dit toch wel op het andere uiteinde van het spectrum valt. Na 3 jaar was ik eindelijk verlost van shin splints en kon ik een marathon in 4 uur lopen. Ik loop ondertussen 9 jaar en ik heb nu pas het gevoel dat ik weken van 70-80 kilometer verteer zonder mijn lichaam te overbelasten.

Het aandeel mensen dat na 3 jaar 100 mijl kan finishen zonder zijn lichaam in de frut te lopen, ik schat het niet hoger dan 0.5%. En het aandeel mensen van die 0.5% die het effectief ook doen is nog veel lager (want eigenlijk niet te combineren met andere hobby's, ook niet altijd even makkelijk met de job of het gezin etc).

Weer wat last van shin splints aan 't krijgen. Vanmorgen es wat geduwd op de pijnlijke plaats en leek weg dus maar gaan lopen.
Na een tijdje voelde ik 't terug. Had sowieso zware benen dus pak rustiger gelopen dan ander maar wel verder.
Kan ik ineens evalueren of 't de snelheid of afstand is die ze bij mij vooral triggert.

rip trail de la soupe en kluisbergtrail, zijn beiden weer uitgesteld (ookal ging het over vrije start enzo).

we zullen wel zien wanneer die dan doorgaan zeker

Balen - Cretes de Spa gaat ook nooit doorgaan.

Trail de La Soupe had sowieso wel een zware dobber geweest met al die regen. Dat parcours is al uitdagend, laat staan met al die modder.
De regen begint trouwens wel wat tegen te steken ondertussen.

Ik vind het echt moeilijk om mij bij zo'n weer naar buiten te slepen moet ik zeggen. Kou doet me niets, maar zo een miezerig weer waar ge na 5 minuten nat begint te worden vind ik echt ambetant, bah

Weer wat last van shin splints aan 't krijgen. Vanmorgen es wat geduwd op de pijnlijke plaats en leek weg dus maar gaan lopen.
Na een tijdje voelde ik 't terug. Had sowieso zware benen dus pak rustiger gelopen dan ander maar wel verder.
Kan ik ineens evalueren of 't de snelheid of afstand is die ze bij mij vooral triggert.
Hatelijk! Ik geraak niet meer van de mijne af ... misschien dat ik toch eens naar de dokter moet. Hopelijk duurt het bij jou niet te lang.

ondertussen loop ik met steunkousen, loop ik niet langer dan 1000k met een paar (goeie) schoenen, loop ik nooit 2 dagen na elkaar. Niets helpt.

Terug
Bovenaan