Algemene Loopthread

De Hyperion Tempo's zijn heel fijne en snelle schoenen. Zit in dezelfde klasse als de Saucony Endorphine speed2. Heb met beide schoenen enorm graag gelopen.

iemand geïnteresseerd om een inschrijvingscode over te kopen voor de halve marathon van Antwerpen? Ik heb er eentje gewonnen, dus je kan perfect nog in je eigen naam inschrijven tot 22 augustus (dan heb je ook gepersonaliseerd nummer) of daarna. Inschrijvingsprijs is 35 EURO, maar ik wil dit wel wegdoen voor een BeyondGaming prijs. @Loser interesse? @Karry98 @MichielD4 @de rest

edit: is verpatst! ;)

Laatst bewerkt:
iemand geïnteresseerd om een inschrijvingscode over te kopen voor de halve marathon van Antwerpen? Ik heb er eentje gewonnen, dus je kan perfect nog in je eigen naam inschrijven tot 22 augustus (dan heb je ook gepersonaliseerd nummer) of daarna. Inschrijvingsprijs is 35 EURO, maar ik wil dit wel wegdoen voor een BeyondGaming prijs. @Loser interesse? @Karry98 @MichielD4 @de rest
Super dat je aan ons denkt! Maar ik ben zo'n kieken dat zich al veel te vroeg had ingeschreven :D

Super dat je aan ons denkt! Maar ik ben zo'n kieken dat zich al veel te vroeg had ingeschreven :D
De man met de dikke portemonnee? daarom dat ik ook als eerste aan jou dacht. :cool:
Desnoods loop ik zelf mee, maar heb in de namiddag ook de halve marathon in mijn geboortedorp. En zo geweldig veel heb ik de laatste tijd niet getraind om 2 hm op een dag te lopen.

Laatst bewerkt:
Hier ook benieuwd voor de marathon.

Iemand aanraders qua bluetooth draadloze oortjes? deze ochtend liggen sukkelen met degene die ik hier heb (de helft doet het niet, laatste model jammer genoeg half verzopen onlangs) op zoek naar alternatief dat duurzaam is en goed blijft zitten.
Ik ben wel tevreden van mijn "JBL Reflect Flow" oortjes. Ze zijn tegenwoordig wel wat moeilijker te vinden (einde reeks denk ik?).
Is de eerste keer dat ik mijn bluetooth oortjes niet in de eerste maanden moet terugsturen, ik vermoed doordat deze oortjes zo goed als waterdicht zijn. Daar zou ik wel zeker op letten, hoe waterdicht ze zijn.
Zitten ook extra goed in de oren, ze zijn er nog nooit uitgevallen.

Laatst bewerkt:
Eindelijk een week terug deftig aan het lopen, alé consistent aan het lopen.

Conditie is echt volledig weg, ik ga de komende weken ook eens m'n Garmin volgen zoals @MaTi om terug wat basis te kweken. Veel trage aerobe loopjes dus en vooral geen doelen meer voor dit jaar.

Ik ben echt tevreden van die suggested workouts.

Intensiteit en duur is omhoog aan het gaan. Rustig aan opbouwen zonder een doel. Had ik het maar eerder geprobeerd.

Ik ben ook wel fan, je moet je watch natuurlijk wel regelmatig dragen zodat hij ook slaap en stress in rekening neemt.

Ook even dit YouTube kanaal van Louis Orta tippen. Er bestaan er waarschijnlijk nog 1000 van hetzelfde genre, maar toch: omdat het in Kenya gefilmd is en de manier waarop die mannen lopen gewoon pure kunst is.

Ist eigenlijk ok als je met corrigerende schoenen (overpronatie) loopt, dat je tijdens wedstrijden snellere schoenen zonder extra support draagt?
Want ik heb zo het gevoel dat mijn schoenen wat zwaar zijn om echt snel mee te lopen?

Ik ben echt tevreden van die suggested workouts.

Intensiteit en duur is omhoog aan het gaan. Rustig aan opbouwen zonder een doel. Had ik het maar eerder geprobeerd.

Ik vind het leuk omdat het me wat "koest" houdt. Na een goeie 12 weken weinig tot niets te doen, is het gewoon niet slim om meteen die wekelijkse km's de hoogte in te jagen, PR's te willen doen of naar wedstrijden te kijken.

Gisteren was het gewoon 20 minuutjes op het gemak en eigenlijk is dat ook gewoon fijn om te doen.

Enige wat ik jammer vind is dat je niet kan zien wat er op wekelijkse basis ingepland wordt, het is echt van dag op dag.

Wie geht's :)? Ondertussen terug een tijdje geleden dat ik hier postte, maar ik lees mee :).

Net terug van een vakantie in Zuid-Frankrijk die in tegenstelling tot andere jaren volledig in het teken van de sport stond (eens alleen op reis gegaan en mijn zus gaan bezoeken in het Zuiden). Dit jaar ook vnl. veel fietsenuren gemaald en iets minder gelopen (a.k.a. 1600 km dit jaar). Dat vertaalde zich ook daar in veel fietsen (11.000 hm gefietst) en een beetje traillopen. Het is daar ook magnifiek qua natuur om te lopen :O, zij die mij volgen op Strava hebben ook kunnen meegenieten :D.

En in Frankrijk toch ook opnieuw zwaar verliefd geworden op het (trail)lopen. Daarom in de terugrit nog eens gestopt in Echternach om een deel van de Mullerthal trail te lopen.

Wat zouden jullie (Karry & anderen?) aanraden? -> op veilig spelen met 39 of toch maar de 58 proberen? Heb geen enkele ambitie qua snelheid, gewoon genieten en finishen is het doel.
Dat brengt me ook bij het bovenstaande. Eerst en vooral goed nieuws dat het zo goed gaat! Ik kan de Beartrail ook enkel maar aanraden. Is een zeer toegankelijke en goede georganiseerde trail. Ik ben mijn 'trail avonturen' ook begonnen met de Beartrail 39k, het jaar daarna de 58k....

Op zoek naar het volgende doel kom ik ook automatisch terug uit bij de Beartrail. Als ik kan voortbouwen op mijn huidige basisconditie zou ik wel eens voor de 85k of 100k gaan.

4-tal weken ver nu. Zit deze week in een rustweek en ik moet me inhouden om niet toch te gaan lopen.
Paar weken in Italië gezeten en daar weekvolumes van 35+ km gelopen. Het is een goed begin vind ik zelf. Langs en rond meren gelopen, wat ook wel voor een fijne omgeving zorgt! De zwaartekracht is wel nog niet mijn beste vriend :smurf:

10km aan 5:25 (volgens Strava). Best tevreden met de progressie! Ook al wat gewicht kwijtgespeeld sinds half juni.

Net zoals @Corthagus heb ik ook een sportief weekje achter de rug. Op 7 dagen tijd zo’n 90km gelopen op de trails hier in de buurt, met in totaal zo’n 6000 hoogtemeters. Zeer technisch terrein en adembenemend mooi, echt genieten. Buiten die toeristische loopjes heb ik ook nog zo’n 120km gelopen op de weg met wat specifieke trainingen, maar omdat ik dan geen foto’s neem, deel ik die niet op Strava 😁. In totaal toch zo’n 25 uren getraind op 7 dagen tijd, zeer tevreden, ik ben eindelijk terug de oude!

Volgend weekend trek ik weer naar de Ardennen en doen we gewoon verder! Als er iemand zin zou hebben om zondag 28/08 mee een toertje van zo’n 40km te doen, altijd welkom!

Volgend weekend trek ik weer naar de Ardennen en doen we gewoon verder! Als er iemand zin zou hebben om zondag 28/08 mee een toertje van zo’n 40km te doen, altijd welkom!
Graag, maar kan jammer genoeg niet.

Hier een weekje Ardennen met de vriendin opzitten, veel gewandeld en wat gefietst. Ideale herstel week na de fantomes. Nu op naar de grizzly!

Uw aantal HM is redelijk straf tijdens uw looen daar.

Volgend weekend lukt mij ook niet jammer genoeg.
Maar laat zeker maar weten wanneer je de komende weken gaat. Ik ga sowieso ook eens naar de Ardennen om te lopen

Iemand aanraders qua running belt met name een licht model voor tijdens wedstrijden (kleine flesjes, gelhouder)? Ik heb er momenteel wel eentje , maar is meer geschikt voor training.

Terug
Bovenaan