Lange tijd geleden dat ik hier nog heb gepost. In oktober vorig jaar corona gekregen. Op zich had ik daar niet veel last van, ik was één dag echt ziek en dan drie dagen moe en verkouden. Ik heb toen wel twee weken niet gesport om terug echt op peil te komen en niets te riskeren. De shin splints die ik toen had waren genezen door de rust, maar de conditie was volledig gewiped. Mijn lichaam is gewoon instant gezakt naar mijn conditie van jaren terug. Sinds februari kon ik terug redelijk sporten en vanaf april draaien we weer zoals voordien qua frequentie en eind april heb ik besloten om elke dag te sporten. De ene dag krachttraining, volgende dag lopen of fietsen. En nu zijn we terug op pre-corona conditie en misschien zelfs iets scherper inmiddels.
In de hitte 25:28 gelopen op 5km, mijn tweede beste tijd. Heb ook vorige week 58:28 gelopen op 10km. In beide gevallen was er nog marge aan mijn hartslag te zien, maar ik hou het liever ietwat rustig.
Geen pijntjes tot nu toe, enkel af en toe eens een ongemakje. Ergens in de komende maanden eens een momentje zoeken om 16km en 20km af te leggen. Maar die langere afstanden zijn eigenlijk niets voor mij om vaker te doen. Ik wil het wel eens een keertje gedaan hebben. Voor de rest blijf ik 5-12km lopen met af en toe eens een uitsteker en dan tegen de twee uur lang lopen op het gemakje.