Algemene Loopthread

normaal gezien zaterdag de Trail des Fantomes 69km doen, maar ik twijfel wat met de warmte
Nog mensen die zullen gaan?

Ik normaal wel maar het leven zat wat in de weg van de training, beetje dubbel gevoel want ik keek uit naar m’n eerste echte trail wedstrijd maar met dit weer had ik het sowieso meteen moeten bekopen.
 
Ik doe de 25k.
Hun raad voor zaterdag: "iedereen wordt verplicht 1l water mee te nemen en 1,5l wordt aangeraden." ipv de starturen wat te vervroegen ofzo. Of een extra bevoorrading :]
 
Ik doe de 25k.
Hun raad voor zaterdag: "iedereen wordt verplicht 1l water mee te nemen en 1,5l wordt aangeraden." ipv de starturen wat te vervroegen ofzo. Of een extra bevoorrading :]
Ja inderdaad, net alsof ik niet van plan was om al zelf goed water mee te nemen.
Ik blijf twijfelen. Zal wel nog zien deze week dan
 
Ik doe de 25k.
Hun raad voor zaterdag: "iedereen wordt verplicht 1l water mee te nemen en 1,5l wordt aangeraden." ipv de starturen wat te vervroegen ofzo. Of een extra bevoorrading :]

Hela manneke, dat is wel een organisatie van Sportevents e, niet te veel verwachten voor het fortuin dat je daar neertelt. (Ik moet overigens niet veel zeggen hoor, doe constant wedstrijden van hen).

Succes in ieder geval aan iedereen die start. Pak het gewoon rustig aan, dan valt die hitte heus wel mee. Een dikke week geleden met @Semi ook bijna 50k gedaan bij redelijk pittige temperaturen en aan een slakkengang voel je dat amper. Wij hadden wel een calippo (ik zelfs 3 🤩) bij onze eigen bevoorrading.

Ik vertrek zaterdag 10 dagen naar het buitenland om nog eens serieus te trainen, lees 250 à 300km verspreid over 10 dagen, anders was ik er zelf ook wel geweest.
 
Hela manneke, dat is wel een organisatie van Sportevents e, niet te veel verwachten voor het fortuin dat je daar neertelt. (Ik moet overigens niet veel zeggen hoor, doe constant wedstrijden van hen).

Succes in ieder geval aan iedereen die start. Pak het gewoon rustig aan, dan valt die hitte heus wel mee. Een dikke week geleden met @Semi ook bijna 50k gedaan bij redelijk pittige temperaturen en aan een slakkengang voel je dat amper. Wij hadden wel een calippo (ik zelfs 3 🤩) bij onze eigen bevoorrading.

Ik vertrek zaterdag 10 dagen naar het buitenland om nog eens serieus te trainen, lees 250 à 300km verspreid over 10 dagen, anders was ik er zelf ook wel geweest.
Oorspronkelijk stonden er volgens mij 2 of 3 bevoorradingen bij de 25k, paar weken geleden is de info plots aangepast naar 1 bevoorrading na 17k 😶
Zelfs vorig jaar in een 'coronajaar' waren er 2 bevoorradingen op de 24k!
Afzetters 😁
 
Oorspronkelijk stonden er volgens mij 2 of 3 bevoorradingen bij de 25k, paar weken geleden is de info plots aangepast naar 1 bevoorrading na 17k 😶
Zelfs vorig jaar in een 'coronajaar' waren er 2 bevoorradingen op de 24k!
Afzetters 😁

Gezien de hitte zouden ze dan toch gewoon een waterpost kunnen voorzien, tafeltje, paar van die mega bidons water en 2 vrijwilligers, hoe moeilijk kan het zijn…

Volledige bevoorrading na 13 of 14km en dan een waterpost op 20. Op die afstanden doen er toch vaak mensen mee die niet al te veel gewoon zijn, die moet je toch wat tegen zichzelf beschermen. Enfin, zo zou ik het doen.
 
Ik heb me gisteren beziggehouden met een voorlopige planning (weekvolume) voor de komende 9 weken:

Ik heb de afgelopen 4 weken 70-80km gelopen, dus de komende weken ga ik wel vrij snel het volume verhogen.

Deze week: 50km (deload/rust week)
Week 1: 85km
Week 2: 95km
Week 3: 100
Week 4: 70 (deload)
Week 5: 110 (peak)
Week 6: 120 (peak)
Week 7: 100 (minder volume, intensiteit hoog houden)
Week 8: 60 (taper)
Week 9: 20 (taper) + 42 wedstrijd

Om 100km en meer gedaan te krijgen per week ga ik wel af en toe 6 of 7 dagen per week lopen (twee herstelloopjes op ma en vrij van +-5km ipv volledige rustdag). Enkel in week 6 zit er eens een ochtend en avondsessie bij op dinsdag omdat ik anders echt niet op tijd aan m'n bureau zit om te werken.
 
Dodentoch moet om één 13u stoppen dus hebben ze het maar ingekort naar 66km.
Trail de fantomes heeft zojuist op facebook wel gezegd dat er extra waterposten komen voor de langste afstanden :)
Dus 100 of 69km trailen in een zwaarder parcour, wat helemaal overdag is, gaat wel gewoon door.

Maar ik snap wel dat sommigen bij de dodentoch tegen hunzelf beschermd moeten worden, jammer voor diegenen die hun lichaam wel kennen.
 
Dodentoch moet om één 13u stoppen dus hebben ze het maar ingekort naar 66km.
Trail de fantomes heeft zojuist op facebook wel gezegd dat er extra waterposten komen voor de langste afstanden :)
Dus 100 of 69km trailen in een zwaarder parcour, wat helemaal overdag is, gaat wel gewoon door.

Maar ik snap wel dat sommigen bij de dodentoch tegen hunzelf beschermd moeten worden, jammer voor diegenen die hun lichaam wel kennen.
Ik vind het ook heel dubbel. Aan de ene kant is de dodentocht bekend voor de vele deelnemers die zich totaal niet deftig voorbereiden. Dat kan ik verstaan dat die tegen hun eigen moeten worden beschermd, anders gebeuren er ongelukken. Aan de andere kant zijn er ook een hele hoop deelnemers die perfect 100k aankunnen in die omstandigheden of verstandig genoeg zijn om op tijd te stoppen. Vooral heel spijtig voor die laatste groep.
 
Ik vind het ook heel dubbel. Aan de ene kant is de dodentocht bekend voor de vele deelnemers die zich totaal niet deftig voorbereiden. Dat kan ik verstaan dat die tegen hun eigen moeten worden beschermd, anders gebeuren er ongelukken. Aan de andere kant zijn er ook een hele hoop deelnemers die perfect 100k aankunnen in die omstandigheden of verstandig genoeg zijn om op tijd te stoppen. Vooral heel spijtig voor die laatste groep.
Het is altijd 100km geweest, en dat is juist de uitdaging. 65km is geen echte dodentocht meer, ik denk dat dat toch een groot verschil is qua uitdaging. Dus dan zou ik hem liever volledig cancellen of uitstellen naar een latere datum. Maar ja , cancellen zou slecht zijn voor de commerce hé.
Stel dat je traint voor een marathon, dan wil je toch ook gaan voor de volledige 42km en hem niet ingekort zien naar 30km hé.
 
Ik vind het ook heel dubbel. Aan de ene kant is de dodentocht bekend voor de vele deelnemers die zich totaal niet deftig voorbereiden. Dat kan ik verstaan dat die tegen hun eigen moeten worden beschermd, anders gebeuren er ongelukken. Aan de andere kant zijn er ook een hele hoop deelnemers die perfect 100k aankunnen in die omstandigheden of verstandig genoeg zijn om op tijd te stoppen. Vooral heel spijtig voor die laatste groep.

De vraag zal zijn hoe de verhouding ligt tussen beide soorten wandelaars.

Je moet als organisatie natuurlijk iedereen kunnen ondersteunen en als je dat op het einde van de dag niet kan, zal je daar ook op afgerekend worden.

Jammer voor sommigen maar volgend jaar is er nog ééntje en ik vermoed dat de Dodentocht niet de enige 100k wandelwedstrijd zal zijn in ons land.
 
Ben dus op zoek naar een nieuwe activity tracker. Vooral om tijdens het lopen tijden, afstanden, snelheid bij te houden en liefst wat speciallekes (intervallen, tempo training). Heeft iemand goede aanraders, vooral snel gps verbinding en nauwkeurig?

Heb nu een Garmin Forerunner 35 maat krijg echt het schijt van dat ding... Duurt vaak 5min of langer om GPS verbinding te krijgen. Mijn buurvrouw heeft zelfde model en als we gaan lopen heeft die direct verbinding.
 
De vraag zal zijn hoe de verhouding ligt tussen beide soorten wandelaars.

Je moet als organisatie natuurlijk iedereen kunnen ondersteunen en als je dat op het einde van de dag niet kan, zal je daar ook op afgerekend worden.

Jammer voor sommigen maar volgend jaar is er nog ééntje en ik vermoed dat de Dodentocht niet de enige 100k wandelwedstrijd zal zijn in ons land.
Je zou dan toch ne refund moeten kunnen krijgen, of mogelijkheid om je ticket over te dragen naar volgend jaar.
 
Ben dus op zoek naar een nieuwe activity tracker. Vooral om tijdens het lopen tijden, afstanden, snelheid bij te houden en liefst wat speciallekes (intervallen, tempo training). Heeft iemand goede aanraders, vooral snel gps verbinding en nauwkeurig?

Heb nu een Garmin Forerunner 35 maat krijg echt het schijt van dat ding... Duurt vaak 5min of langer om GPS verbinding te krijgen. Mijn buurvrouw heeft zelfde model en als we gaan lopen heeft die direct verbinding.

Polar vantage M. Nooit last van slecht gps signaal. Maakt snel connectie. Heeft de basisfuncties voor intervallen etc. Ik zie vaak op Strava verkeerde registraties (afstand+snelheid verkeerd) bij mensen met Garmin.
 
Dan inkorten van de dodentocht vind ik de grap van de eeuw en een ware aanfluiting. Als je een 100km tocht organiseert in augustus weet je toch dat dit kan gebeuren. Het tegen zichzelf beschermen van deelnemers en zo allemaal goed en wel, maar ik vind het een zeer kwalijke tendens. Smijt dan toch wat van die 1000 liter citernes gevuld met water neer links en rechts, dat moet je zelfs niet bemannen. Betuttelende toestanden van kust mijn kl****.

Gelukkig doet de trail des Fantômes dit niet, wij zijn traillopers e, geen pannenkoeken die beginnen te wenen wanneer het tegenvalt (dat mag alleen op 100 mijl en meer).

Niets tegen die wandelaars overigens hoor, ik kan mij inbeelden dat het overgrote deel hier geen vragende partij voor is.

/ end rant
 
Laatst bewerkt:
De vraag zal zijn hoe de verhouding ligt tussen beide soorten wandelaars.

Je moet als organisatie natuurlijk iedereen kunnen ondersteunen en als je dat op het einde van de dag niet kan, zal je daar ook op afgerekend worden.

Jammer voor sommigen maar volgend jaar is er nog ééntje en ik vermoed dat de Dodentocht niet de enige 100k wandelwedstrijd zal zijn in ons land.
iets van een 500 lopers en 12500 wandelaars ... is ook een wandeltocht dus ik snap volledig dat ze met de lopers geen rekening houden in deze beslissing.

als je persé 100km wil lopen dan zijn er voldoende andere wedstrijden, ja toch?
 
iets van een 500 lopers en 12500 wandelaars ... is ook een wandeltocht dus ik snap volledig dat ze met de lopers geen rekening houden in deze beslissing.

als je persé 100km wil lopen dan zijn er voldoende andere wedstrijden, ja toch?

Ik had het niet over lopers vs wandelaars maar vooral over de geoefende wandelaar die weet waar hij mee bezig is tegen over de casuals die mogelijk geen goeie inschatting kunnen maken of ze dit aankunnen in de hitte.
 
Terug
Bovenaan