Karry98
Well-known member
100 kilometer lopen in 2h08 is dan ook wel compleet geschift![]()
Het ging dus uiteraard over het tempo
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
100 kilometer lopen in 2h08 is dan ook wel compleet geschift![]()
.Nochtans wel sneller dat de pacergroep van 2u15m die ik zag lopen.Nogmaals, ik wil zeker niet overkomen als de verzuurde loper, de 10 miles zijn vooral een sportief feest en daar mag voor mij veel volk aan deelnemen, maar er is toch een minimum standaard.
Collega liep bijvoorbeeld in 2u08, maanden niet gelopen en dan wel meedoen. Sorry, maar dan heb je er niets te zoeken. Op een slechte dag loop ik sneller op een 100km, zegt genoeg zeker.

Pacers voor een tempo van 8,5min per km?Nochtans wel sneller dat de pacergroep van 2u15m die ik zag lopen.![]()

Pacers voor een tempo van 8,5min per km?![]()
Da's dan gewoon pacen om aan het einde te raken lijkt me?
Ik las voorbije weekend ergens dat Tia Hellebaut ook een groep trainde om uit te lopen. Verwachte tijd was niet binnen 2u, en ik zie dat ze uiteindelijk gefinisht is in 2u14, dat is 8:20 gemiddeld, met duidelijk wat gewandel ook.

Ik zou eigenlijk eens werk van moeten maken om eens een snelle tijd neer te zetten op die "korte" afstanden 10km of 10 miles maar ik loop liever verder en op m'n "gemak"![]()
Ik denk dat we kunnen besluiten dat we hier zeker geen elitaire loopclub vormen, maar dat mensen trager dan onszelf beter gewoon thuis blijven?![]()

Alle respect en lof voor hem!Vanavond Luc Van Lierde in Wereldrecord op Canvas.

Paar keer op voorhand proberen. Want het is echt anders lopen dan op afstand.Wordt wel interessant want ik heb eigenlijk weinig voeling met hoe ik zo'n "korte" afstanden moet aanpakken.
Dat is geen tijd om u voor te schamen hoor!+- 1:25. Uiteraard traag in vergelijking met wat snellere lopers, maar ik heb me vorig jaar nooit extreem in de weg voelen lopen ofzo
Beetje spatial awareness helpt natuurlijk ook wel, positionering + beetje kijken wat er achter je aankomt af en toe en dan zit het wel OK.
Gek hoe snel je dat afzien vergeet. Wel nog enorm stijf maar het voelt nergens fout aan, dus gevreesde blessure is er niet ingeslopen.
Nog altijd zot aan het nagenieten van de ten miles.Gek hoe snel je dat afzien vergeet. Wel nog enorm stijf maar het voelt nergens fout aan, dus gevreesde blessure is er niet ingeslopen.
Nu eerst nog een dag of 2-3 rust nemen en dan ga ik met volle goesting rustig kunnen doortrainen naar de 20 van Brussel, wat voor mij hét doel was dit jaar.
Tot voor dit jaar was mijn langste loopevent een estafetteloopje van 6km, het is leuk om nog eens grenzen te kunnen verleggen in een 'nieuwe' sport.![]()
Hier platte kak, al van 3 uur niks kunnen slapen. Erg loom en groggy. Duidelijk één of andere 'bug'. Ik neem rust tem woensdag en ik loop tot dan niets meer. Anders ben ik nog verder van huis.
Het kan niet elke dag feest zijn.
Ze zoeken blijkbaar nog een pacer voor de 2u59m op de Great Breweries. Ben jij voorlopig alleen dan of hoeveel pacers zijn er voor dat tempo?Blij dat te horen, proficiat met de prestatie en veel succes met de opbouw naar Brussel.
Bij mij vandaag een uurtje recup, al weet ik niet goed van wat ik moet herstellen want totaal niet diep gegaan gisteren. Morgen normaal een tempoloop op de planning aan het tempo dat ik moet pacen op de Great Breweries marathon.
Dit weekend dan eindelijk terug naar de Ardennen!