Algemene Loopthread

5 a 10 graden, droog, niet te veel zon en niet te veel wind voor mij :p

Het voordeel van het zomeruur is dat het bij de start om 10u zeker nog niet te warm zal zijn.

Ik loop mijn trails/ultra’s met zo’n riempje waar je uw nummer aan kan bevestigen. Gemakkelijk wanneer je van shirt moet wisselen en bovendien geen sukkel met het positioneren onder uw rugzakje.

Voor wegwedstrijden/marathons gebruik ik gewoon spelden, heb zo’n Nike Aeroswift singlet met kleine gaten, super ademende stof, de spelden steek je gewoon door die gaten.

Wel ook al vaak gedacht aan die magneten.

Nee inderdaad was een riem. Super handig wel, moet je geen gaatjes door je kledij maken en je kan het makkelijk draaien tijdens je loop. Doe ik bv als de wind het wil weg blazen. (Bij ultras ook handig als je van kledij wisselt)

Vandaag m'n laatste intense training gedaan (5+4+3km aan MP), nu begint m'n (korte) taper officieel. De komende tien dagen zien er als volgt uit:

Vrij: rust
Zat: 1u @65-70%
Zon: 1u15@65-70% (of inkorten indien moe)
Ma: rust
Di: 30min @ 65-70% + 10min @ MP + 10min cooling down
Woe: rust
Do: 30min @65-70% + 5x100m strides + cd
Zat: 20min @65-70% + 5x100m strides + cd
Zon: 15-20min jog opwarming + 3x100m strides + marathon + cd

Laatst bewerkt:
Vandaag m'n laatste intense training gedaan (5+4+3km aan MP), nu begint m'n (korte) taper officieel. De komende tien dagen zien er als volgt uit:

Zat: 1u @65-70%
Zon: 1u15@65-70% (of inkorten indien moe)
Ma: rust
Di: 30min @ 65-70% + 10min @ MP + 10min cooling down
Woe: rust
Do: 30min @65-70% + 5x100m strides + cd
Zat: 20min @65-70% + 5x100m strides + cd
Zon: 15-20min jog opwarming + marathon + cd
Hier ook mijn laatste 'zware' training gedaan, 6km opwarming+1km Tempo+2,5km Marathon+1kmherstel+1km tempo+2,5km marathon+2km cooling down; dan dit weekend twee duurlopen 8 en 18km en dan laatste weken nog paar korte duurlopen.

Heeft iemand al mail ontvangen van de marathon van Rotterdam? zou deze week verzonden worden, morgen kan ook nog natuurlijk.

Succes. Nee, ook nog geen email gehad, maar die kwam vorig jaar in oktober ook laat aan. Geen zorgen maken :)

Je startnummer ken je normaal al, dus zelf moest je geen email krijgen kan je zondagochtend met je inschrijvingsbevestiging en id-kaart gewoon je borstnummer ophalen.

Op de website heb ik me ingelogd met m'n account en een paar maanden geleden m'n eindtijd van 2u50 opgegeven, benieuwd of ik nu ik vak B van wave 1 kan starten ipv in vak C vorig jaar.

Volgende week nog snel om een goedkope poncho van de Action om aan te doen voor de start en dan weg te gooien net voor het startschot.

Hallo medelopers! Ik lees hier eigenlijk al heel lang mee en dacht dat het moment gekomen was om ook deel uit te maken van jullie fantastische community. Geweldig hoe hier met iedereen meegeleefd wordt, tip en tricks gedeeld worden, ervaringen beschreven worden. Bij deze alvast mijn oprechte dank voor al het fijne dat ik hier al gelezen heb :).

Succes. Nee, ook nog geen email gehad, maar die kwam vorig jaar in oktober ook laat aan. Geen zorgen maken :)

Je startnummer ken je normaal al, dus zelf moest je geen email krijgen kan je zondagochtend met je inschrijvingsbevestiging en id-kaart gewoon je borstnummer ophalen.

Op de website heb ik me ingelogd met m'n account en een paar maanden geleden m'n eindtijd van 2u50 opgegeven, benieuwd of ik nu ik vak B van wave 1 kan starten ipv in vak C vorig jaar.

Volgende week nog snel om een goedkope poncho van de Action om aan te doen voor de start en dan weg te gooien net voor het startschot.
ale mail ontvangen, wave 1, nr 7317.
Wat is dat met die vakken?

7084 hier.

Info over startvakken staat helemaal onderaan op event info pagina website NN marathon Rotterdam:

screenshot_20220401-149jn3.jpg

sebiet staat iedereen in vak1 :rofl:
Ik zal te vinden zijn in de pacegroep van 2u59m, ergens diep verscholen in de buik van peloton.
Ik volg alvast ^^ 2u59 is het doel hier en zal ook een serieuze overwinning worden alvast als het gaat lukken met de knieblessures tijdens de voorbereiding!
Andere Michiel laten we rustig gaan, die zien we hopelijk niet meer terug tot aan de finish!

maar vooral aan de finish, mijn dochters hebben het laatste eindje meegelopen en zijn samen over de finish gekomen, we zijn elkaar in de armen gevlogen en ik heb de fotograaf daar zien wegklikken dat het een lieve lust was.

En _niets_ van dat alles is terug te vinden

Gevonden waarom ik er geen foto's van vond. Het was video, en ik kom met m'n oudste dochter (en al mijn emoties 😅 ) een paar seconden vol in beeld in de officiële aftermovie.

Schoon souvenir.

Gevonden waarom ik er geen foto's van vond. Het was video, en ik kom met m'n oudste dochter (en al mijn emoties 😅 ) een paar seconden vol in beeld in de officiële aftermovie.

Schoon souvenir.

Ik heb het gezien en het zijn inderdaad mooie beelden, belichaamt ook zeer goed het gevoel dat we kunnen hebben na een serieuze inspanning met een lange voorbereiding. Dan komen alle emoties naar boven.

Ondertussen weer uitbreiding van de familie bij mij. Een broertje gekocht voor de Next % 2:

A120-EFD4-C05-C-415-E-87-FB-9-D564-DE76-FEC.jpg

Zo kan ik het nieuwe paar houden voor wedstrijden en het oude paar (met dik 100km op de teller wat beginnen gebruiken voor trainingen). Ik vind het wat zonde om er zo zelden mee te lopen en nu is het opgelost. Super flashy kleurtje wel het nieuwe paar 😅.

Flashy schoenen zijn sowieso goed voor 15s/km sneller lopen :p
En high calf socks of no show socks. Altijd één van beide.

Iemand ervaring met een exercise induced drop foot.

Denk dat ik weet welke richting ik uit moet kijken qua blessure..

Ik experimenteer altijd graag zelf wat met type trainingen en vandaag weer eens iets anders geprobeerd. 3 x gaan lopen, telkens +/- een uurtje. De dag gestart met een uurtje nuchter op het strand aan een super traag tempo (ongeveer 10km afgelegd). Dan rustig ontbeten en na een goed ontbijt weer vertrekken voor een uurtje op het strand en in de duinen/bossen, weer wat sneller (ongeveer 5min/km). Weer thuisgekomen en ‘s middags goed gegeten en dan vertrokken voor de derde sessie, een tempo loopje van een uurtje à 4:05/km op de weg.

Best leuk om 3 x een uur te lopen en elke sessie sneller af te werken. Vooral de laatste/snelste op vermoeide benen was super plezant.

De snelheid komt ondertussen terug en het belangrijkste is dat ik mij weer echt amuseer!

Terug
Bovenaan