Algemene Loopthread

Vanaf maandag weer temperaturen richting de 20 graden. Hopelijk valt het zondag nog een beetje mee in Rotterdam. De start is om 10u en gelukkig zal het nog niet te warm zijn door het zomeruur.

Vandaag nog even m'n rug en nek laten kraken, zoals ik in oktober voor Rotterdam ook heb gedaan.

Omdat ik dit voorjaar niet echt grote doelen heb waar ik naartoe werk, maak ik van deze periode wat gebruik om zoals gezegd wat zaken uit te testen. De bedoeling is om zo een beter idee te hebben van mijn plan van aanpak voor het najaar.

Daarom nog een vraagje aan de marathonlopers hier die een idee hebben waar ze mee bezig zijn: implementeren jullie op het werk zwaarste punt van jullie training long runs waarbij je het laatste deel aan marathonpace loopt? Indien ja welke afstand/percentage van de training? Komend weekend wil ik eens 2u30 lopen met het laatste halfuur of zo aan mijn beoogde marathon tempo (of iets trager gezien de huidige vorm).

In tegendeel, door uw hoofd leeg te maken tijdens een rustig loopje krijg je meer energie, niet?!

Ben uiteindelijk eens buiten geraakt en ik moet je gelijk geven, alé toch kort na het lopen voelde ik me top! Nu deze ochtend al meteen iets minder, desondanks het maar een klein toertje was :p

Vanaf maandag weer temperaturen richting de 20 graden. Hopelijk valt het zondag nog een beetje mee in Rotterdam. De start is om 10u en gelukkig zal het nog niet te warm zijn door het zomeruur.

Vandaag nog even m'n rug en nek laten kraken, zoals ik in oktober voor Rotterdam ook heb gedaan.

Was aan het denken misschien T-shirt en lange broek gewoon aan te doen?

Ja, ik heb KOTK ook met lange broek gelopen eigenlijk niet eens bij stilgestaan.
Ik heb ook nog nooit echt +20km gedaan met een korte broek en heb eigenlijk wat schrik om schuurwonden ofzo te hebben? Heb niet echt loopkleren en al zeker geen short. Heb zo een katoenen shortje dat ik wel zou kunnen aandoen denk ik.

Ja, ik heb KOTK ook met lange broek gelopen eigenlijk niet eens bij stilgestaan.
Ik heb ook nog nooit echt +20km gedaan met een korte broek en heb eigenlijk wat schrik om schuurwonden ofzo te hebben? Heb niet echt loopkleren en al zeker geen short. Heb zo een katoenen shortje dat ik wel zou kunnen aandoen denk ik.

Het is misschien wat te kort bij uw wedstrijd om nog nieuwe zaken te kopen, maar ik had altijd een loopshort gekocht als ik u was, veel aangenamer dan een lange broek waar je u te pletter in zal zweten.

Succes aan iedereen die in Rotterdam loopt trouwens, het begint nu echt te korten… 😁

Laatst bewerkt:
Als ik het weer zo bekijk zijn jullie toch redelijk optimisten hoor :)
Start om 10u, ik gok niet dat we ver boven de 10° gaan geraken tijdens de marathon ^^ in de namiddag misschien 12-13° als de zon er door komt, maar dan zal de finish al bereikt denk ik ^^
Ik heb sowieso mijn tubes aan met korte broek (loop altijd met zo'n spannend model) en naadloos ondergoed (😍), enkel bovenaan twijfel ik om onder mijn t-shirt nog een mesh-laagje aan te doen voor de kou/schuren.

Mijn outfit al klaar gelegd (te veel vrije tijd want vakantie)

@kay-gell : ik zou eens kijken voor zo'n 2-in-1-short zoals hierboven op de foto. Die spandex vanbinnen is comfortabel, spant niet te hard en het beschermt je dijen tegen schaafwonden. Ik had speciaal zo'n kort shortje met split van Nike (Aeroswift) gekocht voor m'n races, maar de naad van dat binnenbroekje (netje), had m'n dijen volledig laten bloeden na een halve marathon.

Laatst bewerkt door een moderator:
@MichielD4 Dressed like a pro!

Ik zou jullie momenteel trouwens meer zorgen maken om de wind dan om de temperatuur, als die zo blijft waaien wordt dat nog gezellig… Niet dat je er iets aan kan doen, maar toch.

Mijn outfit al klaar gelegd (te veel vrije tijd want vakantie)

@kay-gell : ik zou eens kijken voor zo'n 2-in-1-short zoals hierboven op de foto. Die spandex vanbinnen is comfortabel, spant niet te hard en het beschermt je dijen tegen schaafwonden. Ik had speciaal zo'n kort shortje met split van Nike (Aeroswift) gekocht voor m'n races, maar de naad van dat binnenbroekje (netje), had m'n dijen volledig laten bloeden na een halve marathon.
Haha, ik heb geprobeerd om de afbeelding mee werkend te krijgen, maar het lukt niet :D
Die kledij ziet eruit alsof ze zo gaan vliegen als iemand iets te krachtig uitademt!

Veel succes dit weekend alvast!

Mijn lopen ligt wat stil na de marathon. Vorig weekend wel nog een LSD maar lig de laatste dagen meer in bed dan wat anders. Voor de eerste keer in 2.5 jaar een zware kopvalling en hoest, loop er mega mottig van.

Goed dat ik niet naar Rotterdam kon want op deze manier ging dat pas echt een fiasco zijn.

Trouwens, in mijn ogen 1 van de beste lopers op YouTube, Seth James DeMoor loopt zondag ook in Rotterdam en zal na de finish wat blijven rondhangen in de finish zone, voor wie hem kent en een babbeltje wil slagen, zeer sympathieke gast en steengoed loper.

Ik loop zondag ook gewoon in een singlet en korte broek, of het nu 5--10-15-20 graden is, altijd hetzelfde want warm krijg ik het sowieso
Het weer van zondag ziet er wel goed uit, mag altijd kouder voor mij. Voor de wind schuil ik wel achter de pace groep of achter blub ;)

Ik loop zondag ook gewoon in een singlet en korte broek, of het nu 5--10-15-20 graden is, altijd hetzelfde want warm krijg ik het sowieso
Het weer van zondag ziet er wel goed uit, mag altijd kouder voor mij. Voor de wind schuil ik wel achter de pace groep of achter blub ;)

Succes in ieder geval! Ik neem aan dat de 2u59 groep in Rotterdam echt wel groot moet zijn, daar zal je u wel goed in kunnen verschuilen 😁.

Terug
Bovenaan