Ik zie dat Parkrun van Antwerpen ook vandaag, benieuwd naar Loser zijn tijd.
Awel... Mijn tijd of mijn 10km-tijd?
Want daar zit toch een verschil op van een dikke minuut. 51min voor de loop en 52:30 volgens Garmin voor de 10k. Ook al is het maar de 10km, misschien een soort mini-verslagje, omdat het de eerste was?
Ik was er eigenlijk heen gegaan voor een PR. Ik wilde éindelijk eens officieel onder die 50min duiken. De enige keer dat het gelukt is, was m'n horloge uitgevallen.
Maar dat ging al snel niet meer lukken. Ik heb duidelijk niet goed de website gelezen, of het stond niet zo duidelijk aangegeven, maar denk wel dat 70% door modder, zompige akkers en mountainbikeheuveltjes ging. Paar mensen ernstig zien schaatsen, en eentje wilde een berg af skiën, maar het werd sleeën

Nochtans redelijk goed mijn tempo kunnen aanhouden. Tot aan de Bosuil. En daar was het trappen op, de tribune in, trappen af langs het veld op. Dat was het punt waarop ik in mijn negatieve split net onder de 5 moest beginnen te gaan, en stond daar in de fotofile.
Dan proberen (iets te snel) goed te maken, nog eens achter een fiets vastgezeten op een stukje "single track" (aanhalingstekens, want het was maar een paar honderd meter bos met hek naast). 4:40 zat er niet meer in voor nog 4km, dus beslist om bovenal te eindigen aan een redelijk constant tempo, in tegenstelling tot in mijn vorige wedstrijden, waarin ik koppig bleef vasthouden aan doeltempo's en dan crashte op 1-2km voor het einde. En daar ben ik eigenlijk wel fier op!
Had dan nog een béétje overgehouden voor een snellere laatste km, maar na een goeie halve km was de finish er al. Het parcours was er geen 10. Pak 250m te kort? Dus door de finish gelopen en nog 250m erbij gedaan om in het lijstje hier te kunnen

Teruggedraaid voor m'n medaille en mijn suikerwafel.
Want Antwerp Athletics doen dat heel goed, en zijn altijd supervriendelijk en enthousiast. Hun loopjes zijn (vaak gezien, nog maar paar keer deelgenomen) altijd goed bewegwijzerd en bevolkt door vrijwilligers. Ook hier! Enige twee minpuntjes waren voor mij dat het parcours niet lang genoeg was, en dat er geen km-bordjes stonden.
Van begin tot einde wel genoten, in het begin om andere redenen dan na de klik dat het niet om een PR ging, maar plezier erin gehad! Ook ineens een paar dingen getest voor de KOTK en de 10M, dat was vooral de bedoeling: De PacePro ging goed (tot ik 'm wegklikte), en LiveTrack werkte ook prima!
Een medaille heeft hij in ieder geval gekregen zag ik op de socials, hij zal niet te veel pootje gelapt zijn dan
Ik had nochtans m'n BG-shirt aan! Herkenbaarder kon niet! Ik verwachtte me elk moment aan een duw, maar die is er niet gekomen.