Algemene Loopthread

Ik ben zelf helemaal geen fietser maar de meeste mensen die ik ken, die dat wel zijn, ruilen hun koersfiets elke winter in voor de MTB hoor.
Ik ben dan weer een mtb’er die in de winter offroad zo veel mogelijk inruilt voor asfalt en lopen :-)

Trouwens om terug on topic te gaan.
Waarschijnlijk ga ik me binnenkort ook eens trailsschoentjes aanschaffen. Al die toffe verhalen over die trails doen me verwateren…

Soit ik vlieg er morgen terug in, hopelijk deze keer voor een langere tijd! Ga mezelf wel niet rushen, paar trage loopjes ingepland voor de eerste paar weken en dan zien we wel.

Om me te motiveren ineens een nieuw paar schoenen gekocht :unsure:

Soit ik vlieg er morgen terug in, hopelijk deze keer voor een langere tijd! Ga mezelf wel niet rushen, paar trage loopjes ingepland voor de eerste paar weken en dan zien we wel.

Jij komt toch nog mee op weekend de achterhoede bewaken met mij?

Welke schoenen heb je gekocht? Altijd benieuwd naar!

Ik heb op de GTLC eens zo’n tube met een soort cafeïne gel ingenomen omdat ik bijna al wandelend/lopend in slaap viel, waanzinnig hoe goed dat werkte.

Ondertussen ook eens aan het nadenken waar ik ik het najaar mijn marathon ga lopen en ik heb eigenlijk serieus veel zin om NYC marathon te lopen, ineens een citytrip aan plakken dan.

Jij komt toch nog mee op weekend de achterhoede bewaken met mij?
Nee helaas, in dat weekend verjaart m'n dochtertje (en ik zelf de woensdag er voor) dus het zal een taart worden met de oma's en opa's ipv gellekes. Misschien maar best ook, de conditie staat op een te laag pitje.

Welke schoenen heb je gekocht? Altijd benieuwd naar!

New Balance - 1080v11

Mijn vorige waren Vongo's maar die hadden ze niet meer in mijn maat dus heb ik maar eens een andere type genomen.

Wou eigenlijk eens een ander merk proberen maar tegelijkertijd ook geen zin om naar een fysieke winkel te gaan dus maar bij m'n vertrouwde merk gebleven :lol:

Ik zie dat Parkrun van Antwerpen ook vandaag, benieuwd naar Loser zijn tijd. :shy:

Een medaille heeft hij in ieder geval gekregen zag ik op de socials, hij zal niet te veel pootje gelapt zijn dan :unsure:

Ik zie dat Parkrun van Antwerpen ook vandaag, benieuwd naar Loser zijn tijd. :shy:
Awel... Mijn tijd of mijn 10km-tijd?
Want daar zit toch een verschil op van een dikke minuut. 51min voor de loop en 52:30 volgens Garmin voor de 10k. Ook al is het maar de 10km, misschien een soort mini-verslagje, omdat het de eerste was?

Ik was er eigenlijk heen gegaan voor een PR. Ik wilde éindelijk eens officieel onder die 50min duiken. De enige keer dat het gelukt is, was m'n horloge uitgevallen.

Maar dat ging al snel niet meer lukken. Ik heb duidelijk niet goed de website gelezen, of het stond niet zo duidelijk aangegeven, maar denk wel dat 70% door modder, zompige akkers en mountainbikeheuveltjes ging. Paar mensen ernstig zien schaatsen, en eentje wilde een berg af skiën, maar het werd sleeën :D Nochtans redelijk goed mijn tempo kunnen aanhouden. Tot aan de Bosuil. En daar was het trappen op, de tribune in, trappen af langs het veld op. Dat was het punt waarop ik in mijn negatieve split net onder de 5 moest beginnen te gaan, en stond daar in de fotofile.

Dan proberen (iets te snel) goed te maken, nog eens achter een fiets vastgezeten op een stukje "single track" (aanhalingstekens, want het was maar een paar honderd meter bos met hek naast). 4:40 zat er niet meer in voor nog 4km, dus beslist om bovenal te eindigen aan een redelijk constant tempo, in tegenstelling tot in mijn vorige wedstrijden, waarin ik koppig bleef vasthouden aan doeltempo's en dan crashte op 1-2km voor het einde. En daar ben ik eigenlijk wel fier op!

Had dan nog een béétje overgehouden voor een snellere laatste km, maar na een goeie halve km was de finish er al. Het parcours was er geen 10. Pak 250m te kort? Dus door de finish gelopen en nog 250m erbij gedaan om in het lijstje hier te kunnen :p Teruggedraaid voor m'n medaille en mijn suikerwafel.

Want Antwerp Athletics doen dat heel goed, en zijn altijd supervriendelijk en enthousiast. Hun loopjes zijn (vaak gezien, nog maar paar keer deelgenomen) altijd goed bewegwijzerd en bevolkt door vrijwilligers. Ook hier! Enige twee minpuntjes waren voor mij dat het parcours niet lang genoeg was, en dat er geen km-bordjes stonden.

Van begin tot einde wel genoten, in het begin om andere redenen dan na de klik dat het niet om een PR ging, maar plezier erin gehad! Ook ineens een paar dingen getest voor de KOTK en de 10M, dat was vooral de bedoeling: De PacePro ging goed (tot ik 'm wegklikte), en LiveTrack werkte ook prima!

Een medaille heeft hij in ieder geval gekregen zag ik op de socials, hij zal niet te veel pootje gelapt zijn dan :unsure:
Ik had nochtans m'n BG-shirt aan! Herkenbaarder kon niet! Ik verwachtte me elk moment aan een duw, maar die is er niet gekomen.

Laatst bewerkt:
Tot 2 maand toe liep ik 3 a 4 x per week tussen 5 a 8 km.
2 maand nu stil gelegen en sinds zaterdag weer begonnen.
Na 15 min ben ik stikop en overal pijn.

Ik wist niet dat de conditie zo snel achteruit gaat.

Tot 2 maand toe liep ik 3 a 4 x per week tussen 5 a 8 km.
2 maand nu stil gelegen en sinds zaterdag weer begonnen.
Na 15 min ben ik stikop en overal pijn.

Ik wist niet dat de conditie zo snel achteruit gaat.

Veel gaat ge inderdaad niet meer overgehouden hebben na twee maanden stil liggen.

Als je na 15 minuten lopen stik kapot zijt dan hebt ge hoogstwaarschijnlijk veel te hard gelopen. Probeer de eerste weken vooral heel rustig te lopen en zeker niet in het rood te gaan.

We bouwen rustig verder. Twee loopjes per week van 5/6 kilometer, één van 3 aan rustig tempo.
Daarnet op de 5 kilometer ging het goed. Rustig kilometer per kilometer opgebouwd en kunnen eindigen op 5:18 in de laatste twee zonder echt in het rood te gaan. Ik begin er terug plezier in te hebben.

Allez na vandaag ben ik zeker dat ik mijn geel t-shirt niet meer aandoe voor lange loopjes.

Burnt nipples...

Allez na vandaag ben ik zeker dat ik mijn geel t-shirt niet meer aandoe voor lange loopjes.

Burnt nipples...

1376499_hansaplast-classic-1m-x-6cm_nl-thumb-1_1000x1000.webp

Ja, precies wel.

Met ander t-shirt geen last van na 18 km.

Mijn lopersuitrusting eens uitbreiden.

Pr op 10km gezet!
Is een afstand die ik nooit doorloop omdat dat qua volume mijn lange trage loopjes zijn, maar zat zo fris de laatste kms dat ik toch wat versneld ben.
10km in 57:07, check. Voelt heel goed, zeker omdat het totaal niet all out aanvoelt :clap:

Inmiddels 25km/week en rustig aan het voortbouwen

Veel gaat ge inderdaad niet meer overgehouden hebben na twee maanden stil liggen.

Als je na 15 minuten lopen stik kapot zijt dan hebt ge hoogstwaarschijnlijk veel te hard gelopen. Probeer de eerste weken vooral heel rustig te lopen en zeker niet in het rood te gaan.
7,30 per km,toch redelijk traag vind ik.

Manneke, dat is voor het plebs! Extra strong, waterproof van Hansaplast moet je hebben, die blijven 30+ uur zitten.

(Nu komt onze vriend @makila weer af met zijn verhalen dat hij zo hard zweet dat die er na 2 minuten afvallen en er zeehonden afkomen op de plassen zweet die hij achterlaat 😜).

Pr op 10km gezet!
Is een afstand die ik nooit doorloop omdat dat qua volume mijn lange trage loopjes zijn, maar zat zo fris de laatste kms dat ik toch wat versneld ben.
10km in 57:07, check. Voelt heel goed, zeker omdat het totaal niet all out aanvoelt :clap:

Inmiddels 25km/week en rustig aan het voortbouwen

Mooi zo, proficiat! Doe vooral zo verder.

Ondertussen staat het bij mij zo goed als vast dat ik op 6/11 de marathon van NYC loop. Eerstdaags zouden de registraties moeten open gaan en dan schrijf ik mij in. Deze avond wat aan het rondkijken voor hotel + vluchten en het is merkbaar dat de prijzen tijdens die periode niet triestig zijn. Wordt een dure grap, maar we leven maar 1x en als het is om toch nog eens een marathon te lopen, doe ik het liever ineens goed.

De timing is ook perfect omdat ik na mijn 100mijl (de derde van het jaar normaal gezien) begin juli nog meer dan genoeg tijd heb om een deftig trainingsblok in te lassen.

Na mijn 100 miles begin juli las ik dan een pauze in van dik 2 weken en dan heb ik nog meer dan 3 maanden om gericht toe te werken naar de marathon.

Voila hier zijn we terug van start gegaan. Ik ga terug van "nul" beginnen en rustig opbouwen. Vandaag dus 40 minuutjes op "babbeltempo".

Eerst een week of 3-4 rustige loopjes en dan wat gerichter gaan trainen. De HM van Kruibeke komt dan wel akelig dichtbij maar aangezien het een thuismatch is, kan ik hem niet skippen. Het zal wel puur voor de fun zijn en zonder doel.

Terug
Bovenaan