Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
@Ghisallo
Ik ben net terug en het is een njet geworden.
Het is zelfs geen persoonlijk record. Na 3.7 km even moeten stoppen omdat het niet meer ging. Nadien wel verder gelopen tot de 5 km wat resulteerde in een 20min45 voor de 5k als je de twee stukjes aan elkaar plakt.
Ben ik teleurgesteld?
Eigenlijk niet. Ik had het al gevoeld tijdens mijn laatste intervaltraining van 15*300m aan 4min/km dat het heel erg zwaar zou worden.
De eerste kilometer vertrokken aan 3min48 en na 500 m mijn veter los. Nadien wat herpakt maar tegen de 4km was echt wel het vet van de soep. Ik had zin om gewoon af te duwen en te stoppen.
Ik ben pas drie maand terug aan het lopen dus ben eigenlijk al blij dat ik dit tempo kan ontwikkelen. Het vermogen is er gewoon niet om gedurende deze gedurende deze afstand vast te houden. Eigenlijk ook niet specifiek getraind voor een snelle 5k.
Dus nu even laten bezinken en dan de keuze maken wat het volgende doel wordt. Ofwel een snelle 5k (<20 min) ofwel een snelle 10k (<41 min).
Wat neem ik mee voor volgende keer? Misschien wat minder opwarmen (4km inlopen was misschien wat teveel). Eens leren eten in plaats van 2 tassen koffie met melk en suiker. Mijn veters controleren en dubbelstrikken
Waar ben ik dan wel absoluut blij van. Ik heb geen last gehad van mijn hamstrings. Bedankt voor de tips rond opwarming @Karry98 en @DesorteD.
Mijn snelste kilometer is wel officieel met 3min46 en mijn snelste mijl met 6min13.
En gewoon een dikke merci aan iedereen hier in de thread. Een van zaken die me motivatie geven om verder te doen. Kans was groot zonder deze thread dat ik het er allang weer gegooid had. Om binnen drie maand weer opnieuw te beginnen.
En nu ga ik stretchen om morgen een nieuw trainingsplan aan te vatten.
De casual 100km fietstochten overdag bij goed weer zullen wel gedaan zijn vrees ik 
Er zijn gewoon dagen dat het er niet inzit, jammer, maar niets aan te doen. Gewoon rusten en weet verder doen zonder te overanalyseren.
Wel een kleine tip ivm met uw tempo: Je zegt dat je uw eerste km hebt afgelegd in 3:48. Op zich lijkt dat niet veel sneller dan het beoogde tempo van 3:59, maar mispak u daar niet aan. Als je nooit sub 3:50 tempo hebt gelopen, kan je u dat wel eens bekopen. Best gewoon starten aan het tempo dat je moet lopen en dat aanhouden + eventueel versnellen. Niet te zot doen in het begin dus.
Hoe dan ook succes met het vervolg!

Daarnaast is er weinig dat ge kunt doen om u voor te bereiden op de pijn. Dat is gewoon compleet op uw tandvlees blijven gaan terwijl elke vezel in uw lichaam smeekt om te stoppen![]()

Gedaan met KOM's op strava![]()

Zitten een paar vrouwen in de groep die vlot onder de 3u duiken op de marathon, dat is toch al deftig.
Ik hetzelfde! Ik zou 'm er zo nog tussen willen gooien, maar voor mij zit het erop voor zondag. Nog één keer loslopen zaterdag, en zondag de KOTK-loop. En hopelijk op tijd recupereren voor Antwerp Night, en dan denk ik dat de riem eraf gaat. Dus ik zie niet meer waar ik 'm nog zou moeten proppenAls ik die verhalen hier lees over 5k pr pogingen, krijg ik zin om me er ook nog eens aan te wagen. Mijn vorige snelle 5k dateert toch alweer van maart 2020 (+-18:35 als ik me goed herinner). Binnen een paar weken moet ik in de zwaarste week van mijn marathonschema (+80km weektotaal en 2 speed sessies) in één training 3x5km lopen aan een tempo van 4:08 of dus 20min24sec per 5km. Ik denk dus dat, als ik dit overleef, ik goed uitgerust wel een PR op de 5km kan lopen (ik zou denken iets onder de 18min).