Haha, er rust echt een vloek op mijn 10km... Een maandje geleden heb ik mijn PR daarop willen verbreken, en dat is ook gelukt. Maar met 50:09 baalde ik toch een beetje
Week erna opnieuw geprobeerd, en toen zo harde kopwind bij het terugdraaien dat de pijp uit was op 8km.
Op aanraden van anderen een wedstrijdje meegepikt om het daar nog eens te proberen. De Red Star Run is heel informeel, en niet echt een wedstrijd. Maar wel supertof en eentje die al op m'n lijstje staat van toen ze onder m'n deur doorkwamen, misschien 10 jaar geleden. En ik heb me heel goed geamuseerd, heel vriendelijke mensen, leuk georganiseerd en alles afgezet en met vrijwilligers langs de kant. Meer kun je niet vragen!
Maar na 910 meter crasht mijn horloge. Denk dat het al één keer eerder is gebeurd, en dat was net voor de 10 Miles, en sinds nog nooit. Dikke kak, natuurlijk, want die eerste km wordt niet bijgehouden, en vanaf dan zit dat in je kop: Loop ik nu 1km langer, of ga ik achteraf uitrekenen?
Toch maar gekozen voor dat laatste, want ik zat echt te dicht bij mijn limiet om er 11km van te maken. En met het heruitrekenen (ik had de eerste km 10sec voor op mijn race pace) is het wel gelukt! Nipt, maar het is gelukt: 49:52.
Moet wel zeggen dat mijn eerste niet-10-Miles-wedstrijd een heel toffe ervaring was. Ik had me wat achteraan gezet, om de snelle mannen voorrang te geven, maar had mezelf daar toch tekort gedaan. Ik had gerust meer vooraan mogen blijven. En achteraf gezien, had ik één groepje moeten proberen te volgen. Daar was ik nog wel bij geraakt, maar zij liepen 4:30 itt mijn beoogde 4:50. Oké, op het einde was het op, maar na 8km was ik nog veel frisser dan in mijn solopoging en 10 minuten na het einde was ik al herkomen. Er zit toch duidelijk een verschil tussen solo en in groep!
Week erna opnieuw geprobeerd, en toen zo harde kopwind bij het terugdraaien dat de pijp uit was op 8km.Op aanraden van anderen een wedstrijdje meegepikt om het daar nog eens te proberen. De Red Star Run is heel informeel, en niet echt een wedstrijd. Maar wel supertof en eentje die al op m'n lijstje staat van toen ze onder m'n deur doorkwamen, misschien 10 jaar geleden. En ik heb me heel goed geamuseerd, heel vriendelijke mensen, leuk georganiseerd en alles afgezet en met vrijwilligers langs de kant. Meer kun je niet vragen!
Maar na 910 meter crasht mijn horloge. Denk dat het al één keer eerder is gebeurd, en dat was net voor de 10 Miles, en sinds nog nooit. Dikke kak, natuurlijk, want die eerste km wordt niet bijgehouden, en vanaf dan zit dat in je kop: Loop ik nu 1km langer, of ga ik achteraf uitrekenen?
Toch maar gekozen voor dat laatste, want ik zat echt te dicht bij mijn limiet om er 11km van te maken. En met het heruitrekenen (ik had de eerste km 10sec voor op mijn race pace) is het wel gelukt! Nipt, maar het is gelukt: 49:52.
Moet wel zeggen dat mijn eerste niet-10-Miles-wedstrijd een heel toffe ervaring was. Ik had me wat achteraan gezet, om de snelle mannen voorrang te geven, maar had mezelf daar toch tekort gedaan. Ik had gerust meer vooraan mogen blijven. En achteraf gezien, had ik één groepje moeten proberen te volgen. Daar was ik nog wel bij geraakt, maar zij liepen 4:30 itt mijn beoogde 4:50. Oké, op het einde was het op, maar na 8km was ik nog veel frisser dan in mijn solopoging en 10 minuten na het einde was ik al herkomen. Er zit toch duidelijk een verschil tussen solo en in groep!
Laatst bewerkt:
En de laatste 2km liep hij weg van mij
Haha, maar dat zijn dingen waar ik nooit mee te maken krijg solo, hè