Algemene fora

Serieus, worden er nu al punten uit gedeeld omdat iemand een bepaalde muzikant niet graag hoort?
Ookal gaat dit over een specifieke ingreep, wil ik toch even hier antwoorden omdat het niet voor het eerst is dat er wat verwarring rond die meldingen boven posts hangt.

Er werden niet noodzakelijk strafpunten gegeven voor een post waar een melding van een moderator boven staat. In veel gevallen wordt die melding gebruikt om aan te geven dat een post reeds werd beoordeeld door een moderator en om in gevoelige discussies de toon bij te sturen zodat het taalgebruik wel respectvol blijft.

richtlijn
Dienstmededeling:

Graag even de afweging maken of iets wel hoort in het Ergernissentopic, Glimlachtopic, Jouw what the fuck-moment, of eerder gewoon in Slowchat dient te komen (of het Muilzwamtopic). De laatste tijd merken we dat die stilaan één pot nat beginnen te worden. Dat is niet de bedoeling. Omdat andere topics over andere dingen gaan, omdat het een beetje de andere gebruikers buiten de groep zet, en omdat je er anders straks nergens nog aan kunt ontkomen. Waarvoor dank.

Laatst bewerkt:
Dienstmededeling:

Graag even de afweging maken of iets wel hoort in het Ergernissentopic, Glimlachtopic, Jouw what the fuck-moment, of eerder gewoon in Slowchat dient te komen (of het Muilzwamtopic). De laatste tijd merken we dat die stilaan één pot nat beginnen te worden. Dat is niet de bedoeling. Omdat andere topics over andere dingen gaan, omdat het een beetje de andere gebruikers buiten de groep zet, en omdat je er anders straks nergens nog aan kunt ontkomen. Waarvoor dank.

https://www.beyondgaming.be/threads/feedbackthread-algemeen.787/post-611146
Ik spreek nu enkel voor mezelf, maar dat is gewoon inspelen op wat iemand zegt op dat moment op de juiste plaats.
Als ik door heb "oh-ow, das eigenlijk meer voor slow" dan verkas ik naar daar maar ik kan zelf niet al die berichten meenemen hè.
Het is niet alsof we bewust wat rondjes gaan zeveren in andere topics, maar gewoon spontaan op elkaar reageren zonder expliciet te kijken in welk kanaal we dat doen.

Dat maakt het niet minder irritant voor de mods of andere gebruikers, maar een melding als deze maakt het niet automatisch makkelijker om er wel nog meer op te letten. :unsure:

Ik spreek nu enkel voor mezelf, maar dat is gewoon inspelen op wat iemand zegt op dat moment op de juiste plaats.
Als ik door heb "oh-ow, das eigenlijk meer voor slow" dan verkas ik naar daar maar ik kan zelf niet al die berichten meenemen hè.
Het is niet alsof we bewust wat rondjes gaan zeveren in andere topics, maar gewoon spontaan op elkaar reageren zonder expliciet te kijken in welk kanaal we dat doen.

Dat maakt het niet minder irritant voor de mods of andere gebruikers, maar een melding als deze maakt het niet automatisch makkelijker om er wel nog meer op te letten. :unsure:
Eerst en vooral heb ik je reactie hierheen verplaatst, ironisch genoeg :D Zoals in de regels staat, is rode tekst geen start van de discussie in het betreffende topic, hoogstens in de feedbackthread.

Ik snap wat je bedoelt. Dat is ook wat we vaak terugkrijgen als we verplaatsen. Wat de moderatoren nogal vaak moeten doen, trouwens. Ik kan daar weinig op zeggen, het is toch echt aan de poster zelf om 1 te kijken of je de inhoud gepast is, en 2 of het topic gepast is. De moderator kan een vergeten post verplaatsen, maar het is niet: plaats maar, de kuisploeg lost het wel op.

De melding is dan ook niet om het makkelijker te maken, maar misschien eerder om de reflex te prikkelen om even te kijken waar je zit (de algemene 'je', niet jou specifiek).

Je had het in slow geplaatst, had niet echt door dat ik daarvoor naar hier moest klikken.
Instinctief gereageerd dus in het topic waarin ik het las. 😅

Zou het helpen als we zelf melding maken zodat het mss sneller verplaatst kan worden?
Genre "sorry, het is weer efkes ontspoord, kunnen jullie de laatste 5 berichten verplaatsen?"
Zal mss minder andere gebruikers irriteren maar is voor jullie mss wel ambetanter?

Je had het in slow geplaatst, had niet echt door dat ik daarvoor naar hier moest klikken.
Instinctief gereageerd dus in het topic waarin ik het las. 😅

Zou het helpen als we zelf melding maken zodat het mss sneller verplaatst kan worden?
Genre "sorry, het is weer efkes ontspoord, kunnen jullie de laatste 5 berichten verplaatsen?"
Zal mss minder andere gebruikers irriteren maar is voor jullie mss wel ambetanter?

Het komt erop neer dat ik aangeef dat het moderatieteam niet de kuisploeg is die achter je aan komt opkuisen.
De oplossing is dan niet: Helpt het als ik wijs waar je moet kuisen? De oplossing is: Niet vuilmaken.

Je blijft het anders zien dan ongepaste inhoud plaatsen in een bericht. Je gaat niet schelden, omdat je weet dat dat niet mag. Je gaat ook niet oeverloos zwanzen in Ergernissen, omdat je weet dat dat niet mag.

Laatst bewerkt:
Meh, het niveau in alle topics is het laatste half jaar fameus achteruit gegaan. Het slowchat topic was bedoeld voor zaken die niet meteen een glimlach of ergernis waren. Nu is het een constante cirklejerk van geflirt en posts met seksuele ondertoon. En vaak zet zich dat ook in het glimlach of ergernissen topic door.

Begint stilaan wat te vervelen om dat in vrijwel elk topic tegen te komen. Misschien onbewust ook de reden dat ik in die topics een pak minder post dan vroeger. Het gaat gewoon continu over hetzelfde.

Meh, het niveau in alle topics is het laatste half jaar fameus achteruit gegaan. Het slowchat topic was bedoeld voor zaken die niet meteen een glimlach of ergernis waren. Nu is het een constante cirklejerk van geflirt en posts met seksuele ondertoon. En vaak zet zich dat ook in het glimlach of ergernissen topic door.

Begint stilaan wat te vervelen om dat in vrijwel elk topic tegen te komen. Misschien onbewust ook de reden dat ik in die topics een pak minder post dan vroeger. Het gaat gewoon continu over hetzelfde.
Mijn idee van slowchat is eigenlijk dat stuk in het vet, buiten heel af en toe blijf ik daar dan ook uit. Nu goed, zo dramatisch vind ik die andere threads niet, al zie ik natuurlijk niet wat de mods moeten verplaatsen.

Het gaat gewoon continu over hetzelfde.
Dus een beetje zoals toen je geopereerd werd aan je rug en je het ergernissentopic als dagboek beschouwde en het wekenlang had gekaapt met je gezeur.
Alsof dat wel aangenaam was om te lezen...
Ik lees niet alle topics volledig maar dat gejank van jou was er na een tijdje wel teveel aan en denk niet dat iemand daar toen een melding van is komen doen.
Als ik een keertje in de slow ga kijken weet ik 9 van de 10 keer niet waarover het gaat maar maakt niet uit, die cirklejerkers hebben het prima naar hun zin zo laat hen?
Zie het hen nergens anders doen (denk ik, lees niet alles) en al helemaal niet in het ergernissendraadje.

Dus een beetje zoals toen je geopereerd werd aan je rug en je het ergernissentopic als dagboek beschouwde en het wekenlang had gekaapt met je gezeur.
Ik lees niet alle topics volledig maar dat gejank van jou was er na een tijdje wel teveel aan en denk niet dat iemand daar toen een melding van is komen doen.
Als ik een keertje in de slow ga kijken weet ik 9 van de 10 keer niet waarover het gaat maar maakt niet uit, die cirklejerkers hebben het prima naar hun zin zo laat hen?
Zie het hen nergens anders doen (denk ik, lees niet alles) en al helemaal niet in het ergernissendraadje.
Tiens, had @Carrion ergernissen rond zijn zware rugoperatie in het ergernisstopic gezet? De snoodaard, weer een hoop ruimte die niet kon gevuld worden met fake jaren '90 hollands lingo.

Nee serieus, is dat nu niet een beetje serieus op de man voor iemand die in één post drie keer moet schrijven dat ze eigenlijk niet weet waarover het gaat?

Tiens, had @Carrion ergernissen rond zijn zware rugoperatie in het ergernisstopic gezet? De snoodaard, weer een hoop ruimte die niet kon gevuld worden met fake jaren '90 hollands lingo.

Nee serieus, is dat nu niet een beetje serieus op de man voor iemand die in één post drie keer moet schrijven dat ze eigenlijk niet weet waarover het gaat?

Hij mag dat zeker doen, is ook de bedoeling van die topic maar of je dan letterlijk elk detail moet komen melden betwijfel ik. Mij boeit het totaal niets maar ga niet lopen janken over hetgeen waaraan je jezelf schuldig maakt.

Een 6-7 tal posts over een periode van 7 weken waarvan het merendeel antwoorden waren op de vraag van een andere user die vroeg hoe het ging. Jaja, nogal gekaapt dat ik dat topic heb seg.

We hebben een paar dagen geleden gevraagd om beter op te letten in welke thread men zit alvorens te beginnen "zeveren", en we hebben bij een heel deel users ook al een aanpassing in hun postgedrag gezien. Geef het nog een beetje tijd om een nieuwe goede gewoonte te worden.

Dat het in de slowchat vaak in cirkeltjes gaat, klopt, maar als dat beperkt blijft tot die thread, is dat nog ok, niet? Voor leden die nood hebben aan een casual chat is de discord misschien een beter alternatief?

Ik vind eigenlijk, persoonlijk, dat het doel van de slowchat helemaal verloren gegaan is.
Ik ben er zelf ook schuldig aan hoor!
Maar wat die topic betreft, moet ik @Carrion wel gelijk geven.

Ik kom eigenlijk nog zelden op zwam omdat die slowchat nu gewoon dat gedeelte overneemt.

Laat ons stellen dat zeker 50% van de posts in de slowchat gerust naar zwam hadden kunnen verhuizen.

Ik vind eigenlijk, persoonlijk, dat het doel van de slowchat helemaal verloren gegaan is.
Ik ben er zelf ook schuldig aan hoor!
Maar wat die topic betreft, moet ik @Carrion wel gelijk geven.

Ik kom eigenlijk nog zelden op zwam omdat die slowchat nu gewoon dat gedeelte overneemt.

Laat ons stellen dat zeker 50% van de posts in de slowchat gerust naar zwam hadden kunnen verhuizen.
Anderzijds zitten in die topic veel posters die niet in zwam (willen) posten.

Zolang men de regels consequent en eerlijk toepast als iemand te veel offtopic gaat in de algemene topics kan ik er mee leven, maar dat is een andere zaak.

Mijn origineel idee voor slowchat was een soort “opmerking van de dag”. Bv iets dat niet echt in het glimlach of ergernis topic paste.

Verander de titel dan naar "opmerking van de dag" fzo
Die titel nodigt uit om de hele dag onzin te verkopen.👀

Terug
Bovenaan