algemene discussie | TV, monitor, speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.
2. TV van 3jaar jong. Dus in normen al afgeschreven.

Da's toch wel lichtjes overdreven, en hangt enorm af van welke TV je hebt. Je kan vandaag gemakkelijk een TV kopen die een hoop potentieel van de PS5 (non-pro) laat liggen, en je kan een TV hebben van 4 jaar oud waarvan zelfs een PS5 Pro niet het onderste uit de kan haalt (bvb een LG CX).

Welke specificaties moet een tv hebben om een meerwaarde te hebben aan een ps5 pro?

Er is geen verschil tussen PS5 en PS5 Pro. Beiden hebben een HDMI bandbreedte van 30Gbps, wat wil zeggen 60Hz full-HDR uncompressed (RGB) of 120Hz met 4:2:2 compressie.
Maar natuurlijk als je een Pro koopt om een game in 120fps (al dan niet VRR) te spelen waar je met de niet-Pro limited waart tot 60fps voor dat game, ga je natuurlijk wel moeten zien dat je TV 120Hz aankan.

EDIT: is een beetje gelijk met de PS4 Pro destijds. Het is niet omdat de PS4 Pro gericht was op 4K gaming, dat je daarom persé een 4K TV moest hebben. Ook op 1080p zag je verschil door die supersampling. Op dezelfde manier kan je ook met een oudere TV van een PS5 Pro genieten doordat je bvb mooi 60fps kan halen (wat elke TV kan) maar dan met alle grafische bells & whistles die op een gewone PS5 niet mogelijk zijn.

Ik heb al antwoord ontvangen van de klantendienst van Denon, ze gaan mij gratis zo'n adapter opsturen. Nette oplossing, blij mee!
Hoe heb je dat aangevraagd? Kan je mij hier wegwijs in maken?

Edit : zelf eens wat zitten over opzoeken en op hun site staat mijn model er niet tussen met deze problemen (raar, want het is ook een .700H serie)

Edit 2 :
Volgens Tweakers zou mijn model idd er geen problemen mee hebben

Laatst bewerkt:
Mensen die hier op een oled gamen, ook last van jullie ogen? Ik moet zeggen, sinds ik die oled heb, zijn mijn ogen veel sneller vermoeid. Ziet er fantastisch uit. Maar ik denk omdat het contrast zo hoog is, dat het stuk vermoeiender is voor de ogen. Ziet er ook super helder uit, zet meestal donkere kamer niveau 1 op. Ben nu Rebirth aan het spelen. Damn, heel helder spel. Ziet er wel heel goed uit op de pro. Maar vroeg me toch af, of er nog mensen last hebben van hun ogen...

Ik game al ff op een Oled, maar heb geen pro, ik heb nog die oude, triestige, gewone ps5.
Maar dus nee, geen last hier aan de ogen.

Mensen die hier op een oled gamen, ook last van jullie ogen? Ik moet zeggen, sinds ik die oled heb, zijn mijn ogen veel sneller vermoeid. Ziet er fantastisch uit. Maar ik denk omdat het contrast zo hoog is, dat het stuk vermoeiender is voor de ogen. Ziet er ook super helder uit, zet meestal donkere kamer niveau 1 op. Ben nu Rebirth aan het spelen. Damn, heel helder spel. Ziet er wel heel goed uit op de pro. Maar vroeg me toch af, of er nog mensen last hebben van hun ogen...
Ik zet de helderheid een pak minder. Vind het met momenten "te"...
En meestal game ik ook 's avonds in een donkere kamer, dus is nog een verschil buiten gamen overdag met de rolluiken omhoog.

Hier ook moeten aanpassen. Als het een Sony is, die "baseline" brightness is best debiel. Uurtje en mijn ogen waren uitgeput.

Hier ook moeten aanpassen. Als het een Sony is, die "baseline" brightness is best debiel. Uurtje en mijn ogen waren uitgeput.
Het is een lg G3. Wat doe ik dan het beste? Donkere kamer mode zet ik op, en soms blauw licht verminderen ook. Meer kan ik niet doen he?

LG kan ik niet van meespreken maar staan wel beetje gekend als de TV's die meer calibratie nodig hebben. YouTube eens afschuimen? Zijn wel wat guides voor te vinden.

Ik heb mijn Bravia ietwat afgesteld op de cinema mode die nu bijna de helft minder fel is.

Het is een lg G3. Wat doe ik dan het beste? Donkere kamer mode zet ik op, en soms blauw licht verminderen ook. Meer kan ik niet doen he?
Hier geen last met G4 op full brightness als ik in de pikkedonker speel.

Een G3 is niet zo fel als een G4 en bij de G3 is de brightness in gaming modus een heel stuk minder. Normaal mag je daar geen last van hebben tenzij je slechte ogen hebt/moe bent.

Eventueel gewoon pixel brightness verlagen als je Playstation speelt? En inderdaad misschien dark room mode zetten.

Misschien ook gewoon meer verlichting in de kamer opzetten?

Ik gebruik meestal Rtings voor settings.

HDTVTest op Youtube is ook top!
Vincent (HDTVTEST) is de enige reviewer die echt iets van tv's kent.

Laatst bewerkt:
Hier geen last met G4 op full brightness als ik in de pikkedonker speel.

Een G3 is niet zo fel als een G4 en bij de G3 is de brightness in gaming modus een heel stuk minder. Normaal mag je daar geen last van hebben tenzij je slechte ogen hebt/moe bent.

Eventueel gewoon pixel brightness verlagen als je Playstation speelt? En inderdaad misschien dark room mode zetten.

Misschien ook gewoon meer verlichting in de kamer opzetten?

Vincent (HDTVTEST) is de enige reviewer die echt iets van tv's kent.
Nog meer brightness in gaming mode is voor mij duidelijk niet nodig 😅 . Juist gekeken naar uw site. Meeste staat bij mij al zoals op de site. Ik gebruik ook altijd expert mode bij films, of uiteraard filmmaker mode als deze dat ondersteunt. Heel content van. Het is vooral in gaming dat ik er wat last van heb. Maar ok, met die nachtmodes,...zal ik er wel aan wennen 😄.

Nog meer brightness in gaming mode is voor mij duidelijk niet nodig 😅 . Juist gekeken naar uw site. Meeste staat bij mij al zoals op de site. Ik gebruik ook altijd expert mode bij films, of uiteraard filmmaker mode als deze dat ondersteunt. Heel content van. Het is vooral in gaming dat ik er wat last van heb. Maar ok, met die nachtmodes,...zal ik er wel aan wennen 😄.
Die site had ik niet gelinkt maar ik heb voor mijn G4 ook de settings van die site (Rtings) gebruikt.
Die kwamen overeen met de voorgestelde settings op avsforums:)
Ik neem aan dat die settings van Rtings voor de G3 dan ook wel goed zullen zijn.

Net zoals bij vroegere TVs of monitors, ben je natuurlijk niet verplicht om op hoogste Brightness te spelen. Dus gewoon Tv wat afregelen.
Anderzijds las ik op Tweakers ook iemand klagen over de hogere helderheid in vergelijking met de PS5. Tenzij het een kwestie is van niet-gecalibreerde PS5 Pro vs wel-gecalibreerde PS5, zou dit toch wel kwalijk zijn, want een algemeen helderder beeld gaat ten koste van de dynamic range en de typische HDR highlights die verloren gaan.
Anderzijds zou ik verwachten dat dit al lang onder de aandacht zou gebracht zijn door DF, HDTV-Test, etc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan