algemene discussie | TV, monitor, speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij deze :)

p3Mmb6k.jpeg

Ik moet enkel nog een iets langere HDMI kabel kopen. Doordat de HDMI poort op de Pro hoger zit komt ik een half meterke te kort om hem weer meer in de hoek te zetten zoals mijn OG PS5 stond.

Heb je goed gekeken? Bij mij vielen ze direct uit de doos van de disc drive toen ik ze opende.

Goh, welke het exact is weet ik niet meer. Het is een bureau uit de Weba die ik toch wel al een jaar of 16 heb. Op mijn vorig appartement had ik links nog een extra deel zodat het een L-vorm bureau was. Voor ons huidig appartement had ik besloten van dat er af te laten omdat ik liever wat minder plaats met het bureau inneem.
16 jaar, ja dat gaan ze niet meer in het assortiment hebben vrees ik xD

Ik heb dit jaar nog een Sony Bravia OLED XR-65A80L (65inch) gekocht omdat mijn Samsung kapot was gegaan.

Nu zit ik mij wel af te vragen hoe somige games er zouden uitzien op de PS5 pro bij deze tv :lol:

Hier LG OLED G3. Moet nog altijd wennen aan het contrast. Wat vermoeiend voor de ogen, maar o zo mooi. Heb ondertussen paar games getest op de pro. Death space, spiderman 2, the last of us 2 en horizon zero dawn remastered. Spiderman 2 ziet er zeer goed uit. Super vloeiend maar nu met Ray tracing,... The last of us part 2 is ook heel indrukwekkend. Nog steeds één van de mooiste games, en nu zeker met de pro update. Uiteraard, het blijven dezelfde games he. Een nieuwe triple A game op de pro was fijner geweest. Daarom dat FF Rebirth en Alan wake 2 nu op mijn planning staan, aangezien ik die games nog niet gespeeld heb. Hopelijk laat de nieuwe Ghost game en death stranding 2 ook niet te lang op zich wachten.
PS: volgens Digital foundry moet Forbidden West echt verbluffend zijn op de pro. De indrukwekkenste game ooit op een console. Image quality moet subliem zijn. En was al subliem eigenlijk...

Na 4 games gespeeld te hebben op een 65 G4 OLED met 9.1.4 surround kan ik alleen maar zeggen dat dit toch next gen aanvoelt.

Mijn nieuwe high end game pc gaat een tijdje niet meer gebruikt gaan worden.

Ratchet and Clanck is echt kwijlen op een G4 OLED.

Laatst bewerkt:
Zou iemand mij kunnen helpen? Bij de instellingen op PS5 kan je ergens zien wat uw tv zou aankunnen van resolutie en framerates (display information of hdmi device of zoiets) en bij mij staat als max 4k60.

Ik heb een LG G4 en de ps5 pro is aangesloten met de hdmi kabel van de gewone ps5 (zou 2.1 moeten zijn) aan een denon receiver (zou ook een hdmi 2.1 poort moeten zijn). Dus normaal zou ik toch 4k120 moeten halen? Bij de instellingen van zowel de tv als de console vind ik niet meteen iets terug.

Zou iemand mij kunnen helpen? Bij de instellingen kan je ergens zien wat uw tv zou aankunnen van resolutie en framerates (display information of hdmi device of zoiets) en bij mij staat als max 4k60.

Ik heb een LG G4 en de ps5 pro is aangesloten met de hdmi kabel van de gewone ps5 (zou 2.1 moeten zijn) aan een denon receiver (zou ook een hdmi 2.1 poort moeten zijn). Dus normaal zou ik toch 4k120 moeten halen? Bij de instellingen van zowel de tv als de console vind ik niet meteen iets terug.
Staat uw TV op Game mode?

De instructies voor game mode.

Zou iemand mij kunnen helpen? Bij de instellingen kan je ergens zien wat uw tv zou aankunnen van resolutie en framerates (display information of hdmi device of zoiets) en bij mij staat als max 4k60.

Ik ben toevallig zelf momenteel serieus bezig met de hele HDMI2.1 problematiek in combinatie met AV Receivers.
* Check eerst of je LG settings correct staan. Bij mijn LG C1 moet je op de HDMI poort expliciet 'Deep Color' instellen in de settings.
* Check ook eens of de kabel ok is, door de PS5 rechtstreeks aan je TV te hangen met die kabel. Zo ben ik er nu, na meer dan 2 jaar gamen op die C1, pas achtergekomen dat mijn kabel blijkbaar geen full 2.1 is, ondanks het feit dat het een gecertifieerde 48Gbps kabel is. Ik kan me echter niet inbeelden dat ik destijds ook niet eens in de PS5 settings gecheckt zou hebben toen, dus misschien is mijn kabel defect geraakt. PS5 geeft nu 60Hz/YUV422 aan als max, terwijl dat ..60HZ, 120HZ/YUV422 zou moeten zijn. Dus al die jaren had ik niet eens de beste kwaliteit op 60fps... :rolleyes:
* Als je dan wel 4K/120/YUV422 (max dat PS5 aankan) hebt, dan ligt het aan de Receiver. Ook daarin is het een jungle, en hebben bvb oudere receivers een beperktere HDMI2.1 bandbreedte waardoor ze mogelijk niet 4K/120/YUV422 kunnen doorgeven. Welk type is het ?

EDIT: als de G4 gelijk mijn C1 is, dan heeft het ook niets met Game Mode te maken zoals @Chill Panda suggereert. Game Mode is vooral om low latency en dergelijke te hebben, maar garandeert volgens mij nog niet volledige HDMI bandbreedte.

Ik ben toevallig zelf momenteel serieus bezig met de hele HDMI2.1 problematiek in combinatie met AV Receivers.
* Check eerst of je LG settings correct staan. Bij mijn LG C1 moet je op de HDMI poort expliciet 'Deep Color' instellen in de settings.
* Check ook eens of de kabel ok is, door de PS5 rechtstreeks aan je TV te hangen met die kabel. Zo ben ik er nu, na meer dan 2 jaar gamen op die C1, pas achtergekomen dat mijn kabel blijkbaar geen full 2.1 is, ondanks het feit dat het een gecertifieerde 48Gbps kabel is. Ik kan me echter niet inbeelden dat ik destijds ook niet eens in de PS5 settings gecheckt zou hebben toen, dus misschien is mijn kabel defect geraakt. PS5 geeft nu 60Hz/YUV422 aan als max, terwijl dat ..60HZ, 120HZ/YUV422 zou moeten zijn. Dus al die jaren had ik niet eens de beste kwaliteit op 60fps... :rolleyes:
* Als je dan wel 4K/120/YUV422 (max dat PS5 aankan) hebt, dan ligt het aan de Receiver. Ook daarin is het een jungle, en hebben bvb oudere receivers een beperktere HDMI2.1 bandbreedte waardoor ze mogelijk niet 4K/120/YUV422 kunnen doorgeven. Welk type is het ?

EDIT: als de G4 gelijk mijn C1 is, dan heeft het ook niets met Game Mode te maken zoals @Chill Panda suggereert. Game Mode is vooral om low latency en dergelijke te hebben, maar garandeert volgens mij nog niet volledige HDMI bandbreedte.

Game Mode en Deep Color staan aan. Ik heb een Denon X3700H, Die heeft 1 hdmi 2.1 poort en daar steekt de ps in.

Game Mode en Deep Color staan aan. Ik heb een Denon X3700H, Die heeft 1 hdmi 2.1 poort en daar steekt de ps in.

Moet inderdaad in input7 dan. Ik zou dan toch eens de kabel checken, want bij mij is dat dus onverwacht momenteel de schuldige.
EDIT: of in jouw geval: beide kabels. Zowel die tussen PS5 en Denon als tussen Denon en LG.

Offtopic: content van die Denon ? Ik sta op het punt van een X3800H te kopen eigenlijk (al wacht ik nog effen op Black Friday).

Moet inderdaad in input7 dan. Ik zou dan toch eens de kabel checken, want bij mij is dat dus onverwacht momenteel de schuldige.
EDIT: of in jouw geval: beide kabels. Zowel die tussen PS5 en Denon als tussen Denon en LG.

Offtopic: content van die Denon ? Ik sta op het punt van een X3800H te kopen eigenlijk (al wacht ik nog effen op Black Friday).
Heb net een beetje gegoogled en blijkbaar hadden de denon receivers die voor mei 2021 gemaakt werden een bug met de 2.1 chip waardoor 4k120 niet mogelijk is. Toen kon je je een gratis adapter krijgen om dat probleem te verhelpen maar ik was toen totaal niet met 4k120 bezig dus dat is wat aan mij voorbijgegaan. Net een mailtje naar denon gestuurd en ik ga even het antwoord afwachten.

Op zich heel tevreden van maar ik moet er meteen bij zeggen dat het mijn eerste receiver is dus ik kan niet echt vergelijken :).

Best rechtsstreeks op tv aansluiten om probelemen uit te sluiten

Heb net een beetje gegoogled en blijkbaar hadden de denon receivers die voor mei 2021 gemaakt werden een bug met de 2.1 chip waardoor 4k120 niet mogelijk is. Toen kon je je een gratis adapter krijgen om dat probleem te verhelpen maar ik was toen totaal niet met 4k120 bezig dus dat is wat aan mij voorbijgegaan. Net een mailtje naar denon gestuurd en ik ga even het antwoord afwachten.
Oei, ik heb een X1700H. Ik wist niet dat er problemen waren met die 2.1 poort.
Zelf nog niks gemerkt omdat mijn PS5 op een monitor is aangesloten maar goed om te weten moest ik het ooit wel willen aansluiten op de receiver. Zal misschien ook eens kijken voor zo'n adapter, ik kan het maar liggen hebben voor in geval van.

Ik gebruik mijn home cinema via ARC. Steek mijn PS5 pro rechtstreeks in mijn G3. Dan ben ik zeker van beeldkwaliteit. Soms gebruik ik toch headphones ook.

Oei, ik heb een X1700H. Ik wist niet dat er problemen waren met die 2.1 poort.
Zelf nog niks gemerkt omdat mijn PS5 op een monitor is aangesloten maar goed om te weten moest ik het ooit wel willen aansluiten op de receiver. Zal misschien ook eens kijken voor zo'n adapter, ik kan het maar liggen hebben voor in geval van.

Ik heb al antwoord ontvangen van de klantendienst van Denon, ze gaan mij gratis zo'n adapter opsturen. Nette oplossing, blij mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan