algemene discussie | TV, monitor, speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteraard persoonlijk maar denk met mijn LG G4 77" dat ik wel goed zit :)
Natuurlijk is voor FPS een monitor beter maar geef er niet om dat ik erin suck als ik maar plezier kan hebben.

En voor single player games gaat er voor mij niks boven een zetel tv combinatie :)
Je gaat me niet horen zeggen dat wat je hebt slecht is eh, maar je hebt daar wel serieus wat voor moeten neerleggen.
En als je er bij stil staat zou je daar dan zelf beter nog een pc aan hangen dan je console, aangezien die er meer gaat uit halen uit dat scherm.

Ma swat, tis hier een PS5 pro topic geen schermen topic.

Momenteel heb ik het mij nog niet beklaagd. 't Is even investeren maar sindsdien geen last meer van mijn rug.
Mijn tv en pc staan zelfs in een L-vorm naast elkaar, op mijn pc is zowel de monitor als tv aangesloten.
Ik kan ook beiden doen. Chill gamen in mijn living room op een grote tv met met home cinema in mijn elektrische relax en op termijn mijn gaming room installeren voor online gaming.
Ik denk dat het ook zoiets gaat worden

LG OLED C4 42 inch is ideaal voor op bureau. Ga ik ook halen.
Nu met BF kan je die wel voor 850 euro ofzo kopen.
recent zo eentje aangeschaft 2dehands voor boven mijn 49" widescreen te hangen.
Ik speelde het laatste jaar telkens op mijn 27" 4K ips monitor met mijn ps5 dus dees is echt een mooie upgrade.

In diezelfde ruimte hangt ook wel ook nog een beamer maar die moet ik vervangen door een 4K exemplaar en dat geld wil ik er momenteel niet aan geven.
Afbeelding van WhatsApp op 2024-10-24 om 16.54.03_fbbc8fea.jpg

Voor een ps5 pro ga ik nog even wachten, ik game nu wel altijd op performance want 30fps stoort mij teveel, maar ik zie mij in de toekomst ook nog wel upgraden.

Ik speelde het laatste jaar telkens op mijn 27" 4K ips monitor met mijn ps5 dus dees is echt een mooie upgrade.

In diezelfde ruimte hangt ook wel ook nog een beamer maar die moet ik vervangen door een 4K exemplaar en dat geld wil ik er momenteel niet aan geven.
Bekijk bijlage 35146

Voor een ps5 pro ga ik nog even wachten, ik game nu wel altijd op performance want 30fps stoort mij teveel, maar ik zie mij in de toekomst ook nog wel upgraden.
ik vraag me hier vooral af wat je probeert te verstoppen

Bekijk bijlage 35146

Ieder zijn ding, maar daar zou ik dus niets rustgevend aan vinden om zo te moeten gamen...

Ieder zijn ding, maar daar zou ik dus niets rustgevend aan vinden om zo te moeten gamen...
Ik snap u wel, maar om te beginnen zit ik al niet gewoon rechtop achter mijn bureau, ik lig eigenlijk meer in mijn bureaustoel, er staat onder mijn bureau ook een soort van bankje om mijn benen op te leggen.

Ik verkies zelf ook gamen op mijn beamer terwijl ik in mijn relaxzetel(zo eentje gelijk joey en chandler:tongue:) zit/lig.
Maar mijn huidige beamer is 7 jaar oud en heeft sinds kort last van colorbanding, alsook is 1080p een beetje voorbij gestreefd.
Een 4k beamer is momenteel wat boven mijn budget dus het zal zo nog even blijven.
ik vraag me hier vooral af wat je probeert te verstoppen
Misschien gewoon privé foto's die op mijn pc hangen :wtf:
Maar goed, back on topic :smile:

Ik snap u wel, maar om te beginnen zit ik al niet gewoon rechtop achter mijn bureau, ik lig eigenlijk meer in mijn bureaustoel, er staat onder mijn bureau ook een soort van bankje om mijn benen op te leggen.

Je speelt dan op dat bovenste scherm ga ik van uit?

2016.. heeft die zelfs al HDR dan? If not ga je van een €800 tv met je PS5 een pak meer genot hebben dan van PS5 Pro met je oude TV.
Nah. Gewenning is nagenoeg direct. Neem een dagje of 2.

Het is een beetje zoals toen surround sound erg betaalbaar werd. Wauw zoveel meer "geluid" zeg. Maar de muziek bleef hetzelfde. En stereo regeert nog steeds.

Begrijp me niet verkeerd, het is zonder twijfel beter. Maar "een pak meer genot" is voor het overgrote deel van gamers, grof overschat.

Het is een beetje zoals toen surround sound erg betaalbaar werd. Wauw zoveel meer "geluid" zeg. Maar de muziek bleef hetzelfde. En stereo regeert nog steeds.

Begrijp me niet verkeerd, het is zonder twijfel beter. Maar "een pak meer genot" is voor het overgrote deel van gamers, grof overschat.
Het verschil tussen gamen op een tv uit 2016 en een nieuwe betaalbare deftige tv zoals een Samsung Qled 70/80/90 is echt wel immens. Als je dat verschil niet merkt/ziet...

Het verschil tussen gamen op een tv uit 2016 en een nieuwe betaalbare deftige tv zoals een Samsung Qled 70/80/90 is echt wel immens. Als je dat verschil niet merkt/ziet...

Vooral HDR, oled en qled maakt een verschil, een TV uit 2016 kan ook gewoon 4k 60fps volgens mij.
Mijn TV heeft een peak brightness van 2000 nits. Dat zie je :).

Had het eigenlijk puur op HDR.

Maar zelfs dan vond ik enkel de sprong van sdtv naar HDTV immens. De content die je verorbert, blijft hetzelfde.

Als je meetbaar het genot zou kunnen opnemen denk ik dat van mijn fletse LCD bravia van 2014 naar mijn strakke OLED in 2022 er een max 10% op zit. Verre van immens, maar ja, duidelijk beter :p

klopt toch niet hoor.

als hij upgrade naar een OLED gaat die 1000 keer meer aan hebben dan te upgraden naar een pro.

die ps5 pro zie je pas echt het verschil op tv's van 75-80 inch of op pc monitors als je heel dicht zit.

een oled daarintegen, als je eenmaal de HDR en het zwart daarvan gezien hebt, moet je instant overgeven als je terug naar een niet oled scherm gaat.

idem met een surround, subwoofer, of center speaker.

ik heb hier een volledig uitgeruste home cinema en toen mijn receiver kapot was en ik zat ff zonder besef je pas wat een oorkanker die ingebouwde speakers zijn. Je went er aan, maar eens het weg is mis je het enorm. Of ergens anders TV kijken maakt je ook instant droevig.

Dialoog zonder center kanaal is voor mij het voorbije decade niet meer om aan te horen.

Als je meetbaar het genot zou kunnen opnemen denk ik dat van mijn fletse LCD bravia van 2014 naar mijn strakke OLED in 2022 er een max 10% op zit. Verre van immens, maar ja, duidelijk beter :p

10% ? Gewenning ? Dan zal ik wel de uitzondering zijn.

Ik heb nu al meer dan 5 jaar HDR in huis en nog altijd valt mijn mond vaak open van de prachtige beelden die dat soms oplevert, of het nu games of series/film is. Van 4K ben ik nooit echt weggeblazen geweest en het verschil tussen goeie (high bitrate) 1080p content en middelmatige 4K content is echt wel klein. Recent nog wat (gewone) BluRays bekeken en daar inderdaad totaal niet het gevoel gehad dat het niet scherp genoeg was. Maar HDR daarentegen maakt voor mij toch echt een gigantisch verschil (en mis ik dus wel op mijn BluRays).

Een andere is OLED vs LCD. Ik heb beide in huis, en misschien daarmee dat er ook nooit gewenning is aangezien de vergelijking er constant is, maar een OLED beeld is gewoon zo ongelooflijk superstrak, terwijl je dat gewoon zelden hebt met onze LCD (highlights, ondertitels...), al moet ik toegeven dat dat ook veel te maken heeft met het feit dat die ook al 6 jaar is met slechts 48 local dimming zones (vs een 3 jaar oude LG C1).

klopt toch niet hoor.

als hij upgrade naar een OLED gaat die 1000 keer meer aan hebben dan te upgraden naar een pro.

die ps5 pro zie je pas echt het verschil op tv's van 75-80 inch of op pc monitors als je heel dicht zit.

een oled daarintegen, als je eenmaal de HDR en het zwart daarvan gezien hebt, moet je instant overgeven als je terug naar een niet oled scherm gaat.

idem met een surround, subwoofer, of center speaker.

ik heb hier een volledig uitgeruste home cinema en toen mijn receiver kapot was en ik zat ff zonder besef je pas wat een oorkanker die ingebouwde speakers zijn. Je went er aan, maar eens het weg is mis je het enorm. Of ergens anders TV kijken maakt je ook instant droevig.

Dialoog zonder center kanaal is voor mij het voorbije decade niet meer om aan te horen.
Beetje overdreven. Dan zou k mn 6 jaar oude grafische kaart ook nie moeten geupgrade hebben op mn pc dan.
Long story short. Moet het allemaal ? Nee
Kan je en wil je yes why not? 😁

Kheb een maat die een 4080 had gekocht voor 1450 euro. Ja ik vind da ook zot

can confirm :D

shadow of the colossus remaster op lsd gespeeld. Dat is andere kak dan VR ze :D
Dat durf ik zelfs niet. Veels te existentiële game.
Doe mij maar Kirby and The Forgotten Land. Terug die gruwelijke onschuld van een 5 jarige terrorist.

Beetje overdreven. Dan zou k mn 6 jaar oude grafische kaart ook nie moeten geupgrade hebben op mn pc dan.
Long story short. Moet het allemaal ? Nee
Kan je en wil je yes why not? 😁

Kheb een maat die een 4080 had gekocht voor 1450 euro. Ja ik vind da ook zot
als jouw 6 jaar oude kaart een 2080ti is en je monitor is nog een 60hz 1080p ding is uit het jaar toebak dan zou ik eerder de monitor upgraden ja.

toch common sense om de grootste bottleneck eerst te upgraden?

schermen hebben het voorbije decennia mega grote sprongen gemaakt.

ik heb een rtx 3080 en heb mijn 1440p 240hz monitor met VA paneel geupgrade naar alienware QD oled van 34 inch op 3440x1440@ 175hz en dat was een grotere sprong in beeldkwaliteit dan wat meer ray tracing hoor. net zoals op de ps5.

als uw gpu een low budget stuk rommel was zoals een 2050 én al 6j oud was, tja dan was het een ander verhaal.

mensen vergeten altijd dat er meer is aan graphics dan enkel textures en framerates. hoeveel mensen niet op een piece of shit van een tv/scherm spelen met volledig uitgewassen beeld en incorrecte kleuren maar dan wel een superdure console of pc hebben. of op een beamer gamen van 500 euro met gigantische halo's en zwartwaarden die eerder lichtgrijs zijn dan zwart.

of mensen die met HDR aan gamen op schermen met de meest shitty HDR specs.

in veel gevallen is gewoon uw tv deftig kalibreren al een betere graphics upgrade dan van een ps5 naar een pro te upgraden lol

Laatst bewerkt:
Ik heb nog altijd een LG OLED fullHD uit 2016 🤣. curved dan ook nog zoals het hoorde in die tijd 🫢… zolang die mee gaat en geen 4K in huis is, geeft een ps5 pro niet veel zin. Op het internet lees je zelfs een 4K 55” zelfs niet als ge verder dan 3M zot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan