algemene discussie | TV, monitor, speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voor een MiniLED gegaan ipv OLED omdat ik toch ook veel mijn pc erop gebruik en na genoeg reviews en ervaringen te lezen wordt dan toch eerder een MiniLED aangeraden als next best thing. Voor goede HDR heb je toch echt wel een MiniLED of OLED nodig. Mijn huidig scherm heeft ook HDR maar een edge lit IPS kan nooit zo'n goede HDR weergeven en het ziet er beter uit als HDR uitstaat.
Vereiste was 32" 4K met zoveel mogelijk dimming zones en goede HDR.
Je speelt dus voornamelijk of uitsluitend aan je bureau?
Eerlijk gezegd is dat voor mij ook wel iets wat de charme is van console gaming, dat ik heb casual in de zetel kan/ kon doen.

Maar ik vermoed wel dat dat een banger van een scherm zal zijn. Als je daar geen goede HDR performance mee hebt dan weet ik het ook niet meer :P

Ik heb ook een FALD miniled Qled, wel een 85” 🤣.
Ik een 65", dus ietsje minder 😝
Eerlijk gezegd is dat voor mij ook wel iets wat de charme is van console gaming, dat ik heb casual in de zetel kan/ kon doen.

Maar ik vermoed wel dat dat een banger van een scherm zal zijn. Als je daar geen goede HDR performance mee hebt dan weet ik het ook niet meer :p
Inderdaad. Vroeger ook gewoon op tv hoor, maar ik betrap er mij telkens op als er een intens moment of iets waar ik me zeer voor moet concentreren ik steeds naar voren en voorovergebogen ga zitten. "Relaxt" gamen zorgde zo dus telkens voor een zere rug.
Dus ik ben een 4-tal jaar geleden begonnen aan mijn bureau te gamen. Ik heb toen ook geïnvesteerd in een degelijke stoel (Herman Miller Aeron) en sindsdien zit ik veel beter dan in de zetel.

Maar ik vermoed wel dat dat een banger van een scherm zal zijn. Als je daar geen goede HDR performance mee hebt dan weet ik het ook niet meer :P

Ik speel op mijn PS5 ook aan mijn bureau, in een deftige bureaustoel. Lekker achterovergeleund, voetjes op de bureau :).
Ik heb een 32"Samsung G6 daarvoor.

Zo een 85" TV is te groot om alles goed te kunnen zien imo. Nu overweeg ik een LG OLED 42"te kopen, dat zou wel een goed scherm zijn om te gamen :).

Ik een 65", dus ietsje minder 😝

Inderdaad. Vroeger ook gewoon op tv hoor, maar ik betrap er mij telkens op als er een intens moment of iets waar ik me zeer voor moet concentreren ik steeds naar voren en voorovergebogen ga zitten. "Relaxt" gamen zorgde zo dus telkens voor een zere rug.
Dus ik ben een 4-tal jaar geleden begonnen aan mijn bureau te gamen. Ik heb toen ook geïnvesteerd in een degelijke stoel (Herman Miller Aeron) en sindsdien zit ik veel beter dan in de zetel.
Wel dat ben ik ook aan het overwegen. Als ik moet concentreren dan buig ik ook voorover. Ik wil op termijn een gaming room installeren en daar ga ik ook moeten kiezen tussen een bureau en scherm of een zetel met tv

Wel dat ben ik ook aan het overwegen. Als ik moet concentreren dan buig ik ook voorover. Ik wil op termijn een gaming room installeren en daar ga ik ook moeten kiezen tussen een bureau en scherm of een zetel met tv
Momenteel heb ik het mij nog niet beklaagd. 't Is even investeren maar sindsdien geen last meer van mijn rug.
Mijn tv en pc staan zelfs in een L-vorm naast elkaar, op mijn pc is zowel de monitor als tv aangesloten.

Ik speel op mijn PS5 ook aan mijn bureau, in een deftige bureaustoel. Lekker achterovergeleund, voetjes op de bureau :).
Ik heb een 32"Samsung G6 daarvoor.

Zo een 85" TV is te groot om alles goed te kunnen zien imo. Nu overweeg ik een LG OLED 42"te kopen, dat zou wel een goed scherm zijn om te gamen :).
LG OLED C4 42 inch is ideaal voor op bureau. Ga ik ook halen.
Nu met BF kan je die wel voor 850 euro ofzo kopen.

LG OLED C4 42 inch is ideaal voor op bureau. Ga ik ook halen.
Nu met BF kan je die wel voor 850 euro ofzo kopen.
Lol, dat is voor mij toch wel écht te groot hoor 😋
27" is net goed, 32" zal perfect zijn en alles daarboven (widescreen niet meegerekend) is te groot.

Voor mij ook hoor, ik moet eerst nog een grotere bureau kopen :p Heb nu een 1440p scherm van 400 euro maar dat is echt niks tov een goeie OLED.
Lol, dat is voor mij toch wel écht te groot hoor 😋
27" is net goed, 32" zal perfect zijn en alles daarboven (widescreen niet meegerekend) is te groot.

Voor mij ook hoor, ik moet eerst nog een grotere bureau kopen :p Heb nu een 1440p scherm van 400 euro maar dat is echt niks tov een goeie OLED.
Mijn bureau staat ook vrij vol, anders had ik mijn huidig scherm gewoon gehouden en een OLED erbij gekocht. Omdat ik zowel pc als PS5 erop gebruik heb ik toch op veilig gespeeld en geen OLED gekocht.
Het bureau op zich is niet echt klein maar er staat een PS5, groter dan gemiddelde pc speakers, scherm en printer op.

Niks beter dan chillen in je zetel en op een 77” PS5 knallen 🤩
Allemaal persoonlijk, ik vind dat net zeer onaangenaam. Voor films en series sure... voor te gamen, ik kan om te beginnen niet comfortabel gamen in een zetel, terwijl in een goeie bureaustoel, met een goeie ondersteuning... heaven! Daarnaast heeft zo een groot scherm voor te gamen echt geen meerwaarde voor mij, in tegendeel, tenzij je er massas geld tegen gooit is zo een groot scherm zelf slechter de kwaliteit van wat je ziet. Nog een voordeel voor mij dan is, twee schermen... en een pc er bij aangekoppeld. Easy multitasking, eens iets opzoeken of bij een casual game een streamke erbij. Heb nog nooit ergens gezeten aan een tv dat ik dacht amai dit is de shit. Maar zoals ik al zei veel hiervan is persoonlijk en hangt ook wat af wat voor gamer je bent en wat je speelt en hoe.

Misschien nog het beste voordeel, ik moet niet eerst aan de madam vragen of ik mag spelen xD
Wat ik hier toch al vaker zien passeren heb dan dat ik dacht.

Als ge wilt console gamen is een high end tv echt wel beter dan een high end monitor.
High end tv is dan voor dezelfde kwaliteit 2 tot 3 keer duurder... :)

Zoek eens een tv met dezelfde specs van een high end gaming monitor en ga dan eens naar de prijs kijken.
En dat dan om in de zetel te zitten en een groter scherm te hebben waar je dan verder van gaat af zitten, tot op het punt dat het eigenlijk in verhouding even groot is als voor je monitor zitten :p

High end tv is dan voor dezelfde kwaliteit 2 tot 3 keer duurder... :)

Zoek eens een tv met dezelfde specs van een high end gaming monitor en ga dan eens naar de prijs kijken.
Voor de prijs van een Alienware/Samsung QD OLED of MSI/LG OLED koopt ge bij Frans Desmet echt zonder problemen een veel betere OLED tv hoor.
Die tv is dan nog eens groter.

PQ EOTF bij een tv is zoveel beter dan bij een monitor.

Allemaal persoonlijk, ik vind dat net zeer onaangenaam. Voor films en series sure... voor te gamen, ik kan om te beginnen niet comfortabel gamen in een zetel, terwijl in een goeie bureaustoel, met een goeie ondersteuning... heaven! Daarnaast heeft zo een groot scherm voor te gamen echt geen meerwaarde voor mij, in tegendeel, tenzij je er massas geld tegen gooit is zo een groot scherm zelf slechter de kwaliteit van wat je ziet. Nog een voordeel voor mij dan is, twee schermen... en een pc er bij aangekoppeld. Easy multitasking, eens iets opzoeken of bij een casual game een streamke erbij. Heb nog nooit ergens gezeten aan een tv dat ik dacht amai dit is de shit. Maar zoals ik al zei veel hiervan is persoonlijk en hangt ook wat af wat voor gamer je bent en wat je speelt en hoe.

Misschien nog het beste voordeel, ik moet niet eerst aan de madam vragen of ik mag spelen xD
Wat ik hier toch al vaker zien passeren heb dan dat ik dacht.
Uiteraard persoonlijk maar denk met mijn LG G4 77" dat ik wel goed zit :)
Natuurlijk is voor FPS een monitor beter maar geef er niet om dat ik erin suck als ik maar plezier kan hebben.

En voor single player games gaat er voor mij niks boven een zetel tv combinatie :)

Uiteraard persoonlijk maar denk met mijn LG G4 77" dat ik wel goed zit :)
Natuurlijk is voor FPS een monitor beter maar geef er niet om dat ik erin suck als ik maar plezier kan hebben.

En voor single player games gaat er voor mij niks boven een zetel tv combinatie :)
Sinds de firmware update van 2 weken geleden die de gaming brightness boost, is de G4 zonder twijfel momenteel nr1 voor console gaming.

Dus ja je zit wel goed :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan