Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Een officiële reden is er (nog) niet maar kan me inbeelden dat het financiële toch wel een factor kan zijn.
Blijkbaar genoeg interesse om plaats in te nemen als Suzuki effectief vertrekt,ben wel benieuwd welke teams dat gaan zijn en hoe lang ze het volhouden.
Leopard Racing zou al een kandidaat zijn.
Zou Marc VDS terug goesting hebben om team te financieren ?
Ik betwijfel het.

Ik zou graag Kawasaki in deze klasse zien maar die zien meer heil in de Superbike wat goedkoper is.
BMW zie ik ook niet direct in de MotoGP stappen.

Zou nu toch blijkbaar spraken zijn om toch eventueel de nationals te rijden. De optie wordt alleszins bekeken.
Het zit er niet in dit jaar... Gisteren gaan testen, maar hij besliste toch om geen Nationals of zelfs nog GP's te rijden dit jaar! :eek: Alle focus ligt nu al op een nieuw, blessurevrij seizoen MXGP in 2023 maar hij liet ook verstaan dat hij ooit wel nog Nationals zal rijden.

En nu kan Prado komend weekend ook niet meedoen.
Gajser al fluitend naar de titel! (als hij zelf niet in de lappenmand valt uiteraard)

Straf eigenlijk, dat zou als ik goed tel al titel nummer 5 worden (1 MX2, 4 MXGP), en zou daarmee gelijk komen met Herlings (3 MX2, 2 MXGP).

Cairoli had op z'n 26e ook 5 titels. Everts stond op 4.

Gajser is uiteraard wel een groot talent, maar je zou hem toch niet echt op dat allerhoogste niveau van een Everts, Cairoli of Herlings zetten. Dan is die toch echt wel het maximum uit zijn carrière aan het halen zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
En net nu ik dacht Prado komt erdoor, het kan toch nog "spannend" worden... Gajser zie ik door niemand anders bedreigd worden. Hopelijk komt Febvre wel op niveau terug vanaf Ernée, want ik mis wel de spankracht van vorig seizoen.

Gajser misschien net niet niveau Herlings, maar ik zou hem toch echt wel vlak daaronder durven zetten. Haalt er idd het maximum uit en won als rookie de MXGP titel in 2016 van Cairoli. En hij is nog jong met een vrij zuivere rijstijl. Ik zie hem nog lang doorgaan met een aantal titels extra.

Ik vraag me wel af waar Stoffel volgend seizoen zal rijden.
Voor het nieuwe formule E team DS Penske? Wat mogelijk ook de deur zou openen voor Indycar races. Want ze zijn reeds actief in de Indycar. (Dragon Racing).

Of blijft Vandoorne bij zijn huidige team dat volgend jaar wordt overgenomen door McLaren ?

Ik vraag me wel af waar Stoffel volgend seizoen zal rijden.
Voor het nieuwe formule E team DS Penske? Wat mogelijk ook de deur zou openen voor Indycar races. Want ze zijn reeds actief in de Indycar. (Dragon Racing).

Of blijft Vandoorne bij zijn huidige team dat volgend jaar wordt overgenomen door McLaren ?

DS Penske waren toch de geruchten.

Sterke race van hem alleszins weer na een dramatische start.

Hij overklast De Vries dit jaar wel, in de voorgaande seizoenen waren ze aan elkaar gewaagd.

Hij overklast De Vries dit jaar wel, in de voorgaande seizoenen waren ze aan elkaar gewaagd.

Stoffel was vorig jaar ook al de betere hoor. De Vries gewoon één van de meest lucky kampioenen ooit. Vandoorne had alle pech in dat team en De Vries al het geluk. Dit jaar is het verschil wel heel groot, moet toch een beetje een vertrouwenscrisis zijn bij De Vries. Stoffel wordt nog gepasseerd door 4 wagens waaronder die van De Vries bij de start, maar dan vliegt die echt alles en iedereen voorbij terwijl De Vries daar wat vast zit.

DS Penske waren toch de geruchten.

Sterke race van hem alleszins weer na een dramatische start.
mmm .. volgens autogids worden Vandoorne (Mercedes) en Vergne (Techeetah) volgend jaar ploegmaten bij DS Penske.
Maar officieel is het blijkbaar nog niet, dat zou pas voor na de zomer zijn.

mmm .. volgens autogids worden Vandoorne (Mercedes) en Vergne (Techeetah) volgend jaar ploegmaten bij DS Penske.
Maar officieel is het blijkbaar nog niet, dat zou pas voor na de zomer zijn.
Ik dacht eigenlijk dat dat al vast stond van begin mei.

Als je spreekt van de duivel. De Vries wint en staat samen met Vandoorne op het podium. :tongue:
Die laatste doet een goeie zaak in het algemeen klassement.

Mortara en De Vries wonnen allebei al 2 keer dit seizoen, maar Vandoorne is halverwege het seizoen, wel de meest constante coureur.

DTM gaat vanaf 2024 ook elektrisch.

1360pk
320km/h top (gelimiteerd)
0-200 onder de 5 seconden (F1 = 4,6 seconden)

:unsure:

Dat zou wel over een kwalificatiemodus gaan. Over het vermogen in race trim wordt precies nog niets gezegd

Neuville heeft weeral tijd verloren door mechanische problemen.
Voor het eerst was er toch enorme frustraties bij hem, hij verloor even zijn cool en hij had toch een beetje kritiek op zijn team.

Hij heeft dit jaar toch wel (ergens) een punt. Hij had wel een paar keer geluk maar alle zware tijdverliezen dit jaar waren mechanische problemen (Momenteel 100% gewoon)

Terug
Bovenaan