Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Stoffel op de pole in Rome. Eens zien of hij deze keer eens een vlekkeloze race kan afleggen.
Hopelijk wordt ie er niet weer af of in de muur geduwd door ene Lotterer of Rowland..... En hopelijk blijft ie zelf ook natuurlijk op de baan, want vorig jaar ging ie de muur in door die grote hobbel daar.

Hopelijk wordt ie er niet weer af of in de muur geduwd door ene Lotterer of Rowland..... En hopelijk blijft ie zelf ook natuurlijk op de baan, want vorig jaar ging ie de muur in door die grote hobbel daar.
ik dacht dat de Vries daar de controle verloor door die hobbel, en zo Stoffel mee nam in die crash.

Stoff is derde geworden vandaag.

ik dacht dat de Vries daar de controle verloor door die hobbel, en zo Stoffel mee nam in die crash.

Stoff is derde geworden vandaag.
Ja goeie race vandaag. Stoffel staat toch netjes 2des in het WK en doet volop mee voor het kampioenschap.

De Jaguar vloog vandaag. Evans zomaar even op het dooie gemak van plaats 9 naar 1 en Bird van 13 naar 5. Stoffel heeft er waarschijnlijk het maximale uitgehaald. Geen foutjes, misschien dat hij tweede had kunnen worden, maar het was al moeilijk genoeg om zijn derde plek daar vast te houden aan het eind. De Mercedes was zeker niet de snelste wagen qua racepace.

Ik zal alleszins waarschijnlijk nooit echt fan worden van FE. Je bent te afhankelijk van wat anderen doen. Als Stoffel vorige mache bijvoorbeeld niet gewoon compleet van de baan wordt gereden een ronde voor het einde (door Di Grassi?) staat hij nu comfortabel aan kop van het kampioenschap.

Dat is in f1 toch ook?
Als Latifi niet de muur in rijdt was Hamilton wereldkampioen.

Als Bottas Verstappen er niet uit knikkert, was Verstappen al veel langer wereldkampioen.

Dat is in f1 toch ook?
Als Latifi niet de muur in rijdt was Hamilton wereldkampioen.

Als Bottas Verstappen er niet uit knikkert, was Verstappen al veel langer wereldkampioen.

Hebt ge ooit een FE wedstrijd bekeken? Dat zijn precies 20 kinderen die met een botsauto rondrijden hé, echt 100x zo erg als F1 op dat vlak.

Vandaag trouwens wederom een goede Stoffel. Een vijfde plaats, er had meer ingezeten als er weer geen nutteloze ellenlange safety car was, maar hijzelf was zo goed als foutloos. Evans won weer, dit keer met meer geluk dan kunde, maar die Jaguar heeft wel enorme stappen gemaakt tijdens de break. Van 1 punt naar 51 punten in één weekend. Stoffel staat derde in het kampioenschap. Alles op een zakdoen aan de top. De Mercedes lijkt qua pure pace relatief wel trager dan vorig seizoen.

Ik heb ongeveer iedere fe race in de geschiedenis gezien.

Dit seizoen is toch veel beter? Delen veel sneller straffen uit nu. Ook vandaag te zien.

En nieuwe Q format maakt het minder lotto achtig wie kampioen wordt.

Ik heb ongeveer iedere fe race in de geschiedenis gezien.

Dit seizoen is toch veel beter? Delen veel sneller straffen uit nu. Ook vandaag te zien.

En nieuwe Q format maakt het minder lotto achtig wie kampioen wordt.

Ik vind het inderdaad ook al beter, maar het is wel nog altijd niet te vergelijken met F1 imo. Te vaak ordinaire divebombs waarbij de "dader" er gewoon op rekent dat die andere zich laat doen, of langs achter wat tikjes uitdelen omdat ze weten dat hun auto's dat wel aankunnen. Ook gewoon een gevolg van de stratencircuits waarop het te vaak treintje rijden is natuurlijk.
Het nieuwe Q format is imo wat langdradig maar sportief gezien een enorme verbetering.

De driving standards zijn in de FE vaak soms echt van een triestig niveau. Zoals hier boven wordt gezegd idd ordinaire divebombs, ook wat bashen en doen om er toch maar langs te geraken, elkaar de muur in duwen. De race vandaag heb ik niet bekeken (omdat het nergens werd uitgezonden en ook wel omdat ik er niet zo veel zin in had).

Gewoon streamen via rtbf auvio.
Ik vind die commentaar op FE een beetje flauw. F1 is dan wel de elite van de racesport, maar het hoeft niet de standaard te zijn van hoe het racen er aan toe moet gaan. Voor mij maakt het ruwere racen gewoon deel uit van FE. Maakt ook gewoon deel uit van de limieten opzoeken he. Als een F1 wagen minder fragiel zou zijn, zou er als logisch gevolg ook meer contact zijn.

ls een F1 wagen minder fragiel zou zijn, zou er als logisch gevolg ook meer contact zijn.
Dit. Bij FE gaat het er ruwer aan toe omdat de wagens gewoon robuuster zijn. Het is ook niet erg wanneer er een stuk bodywork van de wagen af vliegt. Dat verandert niks aan de performance van de wagen. In touring car races gaat het er ook ruwer aan toe dan in F1.
Die reden en de smalle stratencircuits zorgen er gewoon voor dat er wat ruwer gereden wordt, dat er wat meer contact is, dat het meer een loterij is. Je kan FE niet spiegelen aan F1. Het is gewoon ern heel andere discipline.

Maar ik heb ook niet gekeken hoor. Ik. bekijk wel eens een FE race, maar het is gewoon mijn ding niet. Als ik niks anders te doen. heb zal ik kijken. Indien wel, dan kijk ik niet.

Heel goed mogelijk dat die beter was. Maar dan nog... Al die elektrische rommel is gewoon mijn ding niet.

Ik vond de FE races dit weekend beter dan F1 :sop:

Echte inhaalacties ipv enkel DRS.

Ja want inhalen met attack mode is zoveel beter dan DRS?
Buiten wat divebombs en attack mode overtakes is dat gewoon treintje rijden hoor. Kan ook niet anders op die parcoursen natuurlijk.

Er zij ook een heel pak inhaalacties zonder attack. In F1 zijn er 0 echte inhaalacties dit jaar.

Ik kijk ze beiden. En ik vind FE dit seizoen beter dan F1 tot nu toe.

Er zij ook een heel pak inhaalacties zonder attack. In F1 zijn er 0 echte inhaalacties dit jaar.

Ik kijk ze beiden. En ik vind FE dit seizoen beter dan F1 tot nu toe.
Dit dus.
Wie zegt dat FE gewoon treintje rijden is, let toch niet goed op. In de race van zaterdag bv waren ze vooraan constant posities aan het wisselen met Frijns en Vandoorne o.a, zonder attack mode.

Ik ga er niet voor thuis blijven zoals F1 maar ik kijk die races ook wel graag ook al is het soms beuken en botsauto rijden. De technologie hoort bij de toekomst en vind die technische kant net als bij F1 wel leuk om te volgen. Enige dat ze moeten doen is afstappen van die stratencircuits. Er is weinig ruimte, die circuits zijn weinig herkenbaar en elke bocht lijkt op de vorige en de volgende. Het is natuurlijk hun hele concept van race in de stad maar zou ze toch liever op echte race tracks zien zoals bv eprix van Mexico die deels op het circuit gereden wordt. Ik vrees dan wel dat we pas gaan zien hoe traag die wagens wel zijn en hoeveel ontwikkeling het hele elektrische gebeuren nog nodig heeft.

Terug
Bovenaan