Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

't was nat toen hij moest "vegen", en dan is dat een voordeel, als ge niet rechtdoor gaat op een kruispunt waar ge naar rechts moet.

't was nat toen hij moest "vegen", en dan is dat een voordeel, als ge niet rechtdoor gaat op een kruispunt waar ge naar rechts moet.
Ok dat heb ik gemist. Live (video)beelden daar betaal ik niet voor, al check ik natuurlijk wel de live timings.

Serieuze klapper van Tanak in SS3. Co overgebracht naar het ziekenhuis voor de nodige check-ups.
Gelukkig is hij (en zijn co-driver) OK. Dat is het belangrijkste.

Ok dat heb ik gemist. Live (video)beelden daar betaal ik niet voor, al check ik natuurlijk wel de live timings.
Red Bull TV geeft gratis elke avond wel een 30min samenvatting van de dag die ik wel interessant vind om het verhaal van de rally beetje te volgen.

Ouch Evans en Rovanpera: Beiden exit ! Ik had verwacht dat Ogier / Neuville nu 18 & 15 punten zouden krijgen voor zaterdag na de crash van Rovanpera. Echter men schrapt gewoon de 18 punten van Rovanpera en Ogier / Neuville behouden gewoon hun 15 & 13 punten.
Ik vind dit toch een vreemd systeem hoor. :unsure:

Dit is erg om te zeggen maar Ogier wordt straks dus waarschijnlijk (we moeten met 2 woorden spreken) 2des in de tussenstand met een part-time programma. :laugh:

En Neuville? De titel is absoluut nog niet binnen maar dat ziet er nu plots weer goed uit.
Als (ik zeg als) hij de titel pakt dan zou ik, als ik hem was overwegen zijn pensioen aan te kondigen.
Dan heeft hij eerlijkheidshalve niets meer te winnen en kan hij op een hoogtepunt er mee ophouden.

Laatst bewerkt:
Tis idd een systeem met veel rekenen en tellen ...
Ondanks dat ik het wel goed vind voor de spanning op zondag, zou het toch simpeler moeten.

Wat Neuville een pensioen betreft, zou het idd een mooi moment kunnen zijn.
Langs de andere kant, als ge het graag doet en ge kunt nog mee met de beste, waarom niet nog ff blijven.
Zal ook afhangen van de plannen van Hyundai in de wrc. Als die effectief zouden stoppen in 20226 zoals sommige geruchten...

Wat Neuville een pensioen betreft, zou het idd een mooi moment kunnen zijn.
Het kan toch snel keren in de rallysport hé. Na Letland had Neuville 'niks te zeggen' met een enorm zuur en gelaten gezicht en met Tanak en Evans die het gat bijna volledig gedicht hadden.

1 rally later, 28 punten los met nog 4 rallies te gaan en een grote glimlach op zijn gezicht.

Maar ja, dat is rally zeker? Volgende rally tegen ne boom rijden en het kan weer helemaal anders zijn.
(Al is dit nieuwe systeem met deze voorsprong wel een voordeel)

En in the end, met het oude systeem was em ook 2e geweest en een hoop punten gehad waar de rest ook niks ging hebben.

Ik ben bevooroordeeld maar binnen een weekje start de Limburgse klassieker: 24u van Zolder.

Autosport toch weer duidelijk in de lift. Enkele jaren geleden met moeite 16 wagens aan de start, nu 40+ met namen zoals Vanthoor op de grid.

Laatst bewerkt:
Oei Ogier verloor gisteren even zijn cool na technische problemen. Een steekje richting Neuville dat hij moet stoppen met zagen over zijn veegwerk gedurende het seizoen.Thierry reageerde daar niet op.

Ergens heeft Ogier ook gelijk. Als Thierry de titel wil dan moet hij gewoon zijn eigen ding blijven doen.

Laatst bewerkt:
Oei Ogier verloor gisteren even zijn cool na technische problemen. Een steekje richting Neuville dat hij moet stoppen met zagen over zijn veegwerk gedurende het seizoen.Thierry reageerde daar niet op.

Ergens heeft Ogier ook gelijk. Als Thierry de titel wil dan moet hij gewoon zijn eigen ding blijven doen.
Duidelijk te zien dat Ogier een dagje ouder wordt en zen geheugen hem wat in de steek laat.
In het verleden heeft hij daar ook nog over geklaagd.

Nuja, het zal ook wel in het plannetje van de psychologische oorlog passen.

Duidelijk te zien dat Ogier een dagje ouder wordt en zen geheugen hem wat in de steek laat.
In het verleden heeft hij daar ook nog over geklaagd.

Nuja, het zal ook wel in het plannetje van de psychologische oorlog passen.
Volgens mij was hij gewoon teleurgesteld en in the heat of the moment zeg je dan zulke dingen.

De kans op een nieuwe titel krijgt nu een deukje.

Ergens is het wel erg dat Evans als het er op aankomt qua skills en talent gewoon de mindere is van Neuville (en Tanak) waardoor Ogier zo'n beetje het moet komen redden voor Toyota.

De druk om WK te kunnen worden mag je toch niet onderschatten en bij Evans gaat het de verkeerde kant uit. Neuville heeft daar ook lang last van gehad maar tot op heden blijft hij dit seizoen erg rustig.

En dan smult de media toch weer van de eeuwige strijd en vete tss Ogier en Neuville.

Wie laatste lacht best lacht. Neuville lacht in zijn vuistje.

Ogier zit in de shit en verliest 16 min In de PS en Neuville wint de rally van Griekenland

Terug
Bovenaan