Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Umpf redelijk lomp van Kevin Estre toch?
het is basically dit:
Die Porsche rijder denkt dat het sprintkoers is? Jezus...
het is effectief een sprint-race van 24uur. elke seconde die je verliest gaat om 16u het verschil maken. het laatste half uur zijn de leiders in zowel LMP2 als GT veranderd. in HY was het nog maar een uur of zo geleden op dat moment. het ligt gewoon allemaal zo close bijeen, dus zijn ze aan het pushen.

en dan is een foute inschatting snel gebeurd. zeker als je telt dat ze eigenlijk niet deftig slapen dit weekend he.
 
Ik vind wel dat er heel veel coverage naar de Hypercars gaat en quasi niets naar de andere autoklasses… dat is een beetje jammer.
Dat gij daar juist over moet klagen. Geld doet de wereld draaien. In Hypercar zitten al de car manufacturers die tientallen miljoenen investeren. Die financieren het hele gebeuren en het is de klasse die het WEC maakt. Niet die paar rijke amateurs die een miljoentje te veel hebben om in GT-am wat te gaan rondbollen. Ik moet er toch geen tekening bij maken waarom die de aandacht krijgt?
 
Er is ene andere #93 die ervan kan meespreken.
Welke? Mijn geheugen geeft een error. :biglaugh:

Geerts heeft ietwat ‘geluk’ nu De Wolf zijn enkel op training zwaar geblesseerd heeft. Kwam gisteren nog eens ten val in de Q race en kon niet eens langs rechts op de Husq springen, moest zelfs rondpikkelen om er terug op te geraken. Lijkt me niet dat hij veel punten zal pakken, maar bij Geerts zullen het ook geen grote punten worden vandaag.
 
Welke? Mijn geheugen geeft een error. :biglaugh:

Geerts heeft ietwat ‘geluk’ nu De Wolf zijn enkel op training zwaar geblesseerd heeft. Kwam gisteren nog eens ten val in de Q race en kon niet eens langs rechts op de Husq springen, moest zelfs rondpikkelen om er terug op te geraken. Lijkt me niet dat hij veel punten zal pakken, maar bij Geerts zullen het ook geen grote punten worden vandaag.
Ik vermoed dat hij het over Marc Marquez heeft.
 
Dat gij daar juist over moet klagen. Geld doet de wereld draaien. In Hypercar zitten al de car manufacturers die tientallen miljoenen investeren. Die financieren het hele gebeuren en het is de klasse die het WEC maakt. Niet die paar rijke amateurs die een miljoentje te veel hebben om in GT-am wat te gaan rondbollen. Ik moet er toch geen tekening bij maken waarom die de aandacht krijgt?
Dan is het toch dringend tijd om een apart kanaal te voorzien met andere coverage - nu zit je naar een race van Hypercars te kijken. Organiseer dat dan.

Coverage van andere WEC of ALMS is toch beter vind ik.
 
Dan is het toch dringend tijd om een apart kanaal te voorzien met andere coverage - nu zit je naar een race van Hypercars te kijken. Organiseer dat dan.

Coverage van andere WEC of ALMS is toch beter vind ik.
Dat kunt gij wel vinden, maar dat vind het WEC overduidelijk niet. Die kijken enkel naar het het hun opbrengt en het zal hun te weinig opbrengen he :unsure:
 
Ik was even niet meer aan het volgen, wat is er met de #6 nog gebeurd? Stond die niet terug 5e een uur of twee geleden?

Edit: opnieuw Estre die ze tijd heeft gekost blijkbaar :sop:
 
het is basically dit:

het is effectief een sprint-race van 24uur. elke seconde die je verliest gaat om 16u het verschil maken. het laatste half uur zijn de leiders in zowel LMP2 als GT veranderd. in HY was het nog maar een uur of zo geleden op dat moment. het ligt gewoon allemaal zo close bijeen, dus zijn ze aan het pushen.

en dan is een foute inschatting snel gebeurd. zeker als je telt dat ze eigenlijk niet deftig slapen dit weekend he.
Sorry hoor, maar ik ga hier toch eerder akkoord met yode92. Er is geen enkel excuus voor spinnen en/of crashen. Als je spint reed je gewoon te snel, niet meer, niet minder. Het toppunt is dat Estre eerder gezegd had dat er iets mis wat met de wagen. Je hebt dan 2 opties. Oftewel kom je binnen om de wagen te laten checken, oftewel blijf je buiten en pas je je snelheid aan aan de omstandigheden.
Estre reed duidelijk boven zijn kunnen, of toch in elk geval boven het kunnen van de wagen. Ze zaten op P5, vlak achter P4. Met wat geluk had een podium er nog ingezeten. Waar zitten ze nu ? P12 geloof ik. Compleet kansloos. Je kan dan wel roepen dat het een spintrace is, zelfs een sprintrace win je niet als je de muur in gaat.
 
hij is niet zomaar gespind he.
Hij wou een LMP2 inhalen bij het insturen van Porsche curves. Die LMP2 stuurde heel laat in, waardoor Estre dacht dat hij doorgelaten werd. maar dat was dus niet zo.

dat is gewoon een inschattingsfout, met grote gevolgen. en zo hebben we er veel gezien de voorbije 21 uur. élk team heeft al fouten gemaakt. sommige teams zijn erdoor uitgevallen, sommigen hebben nauwelijks tijd verloren
 
Ik heb het zien gebeuren Marcel. Zit al de hele race op Eurosport te volgen. Vannacht een paar uurtjes liggen slapen maar veel heb ik nog niet gemist.
Kubica was misschien ook wel gedeeltelijk verantwoordelijk want hij stuurde inderdaad wel laat in, maar het was niet zo dat Estre niet boven zijn kunnen aan't rijden was. In de ronden er voor ging hij geregeld over de curb en met 2 wielen door het gras. De engelse commentatoren waren verdeeld over zijn rijstijl. Terwijl de ene vol lof was over de manier van rijden van Estre en dat dat toonde hoeveel vertrouwen hij had in de Porsche, was de andere eerder van mening dat je op deze manier gee 24 uur race kan winnen. Een paar bochten later hing Estre in de muur. Het was ook een heel slechte plaats om Kubica in te halen. Op die plaats is de LMP2 bijna even snel als de Hypercar. Bovendien is Kubica geen pannenkoek en is die kerel in gevecht om de LMP2 klasse te winnen. Eigenlijk had Estre dat allemaal moeten weten en had hij moeten voorzien dat dat geen plaats was om Kubica in te halen. Hij had beter even het gas gelost en een paar seconden verloren. Dan waren ze nu misschien nog altijd in gevecht voor het podium.
 
Ik heb niet echt veel gezien.
Maar iedere keer dat ik een half uur kijk steekt er wel ene in de muur.


Rijden die mannen niet te snel?
Als ge ne seconde per ronde trager rijdt zonder fouten zijt ge toch een pak sneller dan die sprint mannen?
 
Ik heb het zien gebeuren Marcel. Zit al de hele race op Eurosport te volgen. Vannacht een paar uurtjes liggen slapen maar veel heb ik nog niet gemist.
same hier hoor. hindsight is 20/20, maar op dat moment gaat bijna iedereen die LMP2 willen pakken. podiumplaats lijkt mij wel buiten het bereik op dat moment, ze waren met de #3 aan het vechten voor P4...

en dat hij eraf gaat door een LMP2 verkeerd in te schatten is imo niet "boven zijn kunnen rijden".
en als je elke piloot die eens een domme fout heeft gemaakt geen kans in een HY zou moeten geven, ga je niet veel piloten over hebben. dan zou Vanthoor hier zeker nooit voor een podium kunnen rijden hebben....

Ik heb niet echt veel gezien.
Maar iedere keer dat ik een half uur kijk steekt er wel ene in de muur.


Rijden die mannen niet te snel?
Als ge ne seconde per ronde trager rijdt zonder fouten zijt ge toch een pak sneller dan die sprint mannen?
als de Toyota een seconde per ronde trager rijdt, rijden ze nu 315s achter de "sprint-ferrari". da's anderhalve ronde.
 
Ik heb niet echt veel gezien.
Maar iedere keer dat ik een half uur kijk steekt er wel ene in de muur.


Rijden die mannen niet te snel?
Als ge ne seconde per ronde trager rijdt zonder fouten zijt ge toch een pak sneller dan die sprint mannen?
Vind ik ook. Vroeger reden ze het eerste uur snel en dan zochten ze een ritme waarmee ze mooie tijden konden rijden en een tempo dat de wagen kon volhouden. Dat is tegenwoordig duidelijk niet meer het geval. Ze rijden echt alsof het een sprint race is en ik heb heel vaak mijn twijfels ofhet op deze manier echt wel sneller is. Ik ben er echter ook wel van overtuigd dat je de Le Mans niet meer zal winnen als je rijdt op de oude manier. Je zal zo moeten rijden denk ik.
en dat hij eraf gaat door een LMP2 verkeerd in te schatten is imo niet "boven zijn kunnen rijden".
"Boven zijn kunnen" is verkeerd uitgedrukt. "Boven het kunnen van de auto" is correcter. Hij had aangegeven dat hij te weinig grip had. Te veel onderstuur geloof ik. Maar als je dat weet, dan pas je je tempo toch een beetje aan. Toch zeker bij een race over 24 uur. Rij je stint uit op een tempo dat je je wagen zonder crash terug in de pits krijgt. Laat ze daar eens kijken of er iets aan de wagen scheelt. Dan had hij misschien een halve minuut verloren. Nu 3 ronden of zoiets.
 
allez, nog bijna wat drama op't einde, met de Ferrari die moeite heeft met starten na de laatste stop
 
Heeft de toyota nog technische problemen gehad? Reden een 2-3tal uur voor t einde op constant 10-15sec vd ferrari maar ineens zat die op 3min. Precies gemist :)
 
Terug
Bovenaan