Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Motogp.. vroeger grote fan in het tijdperk van de grote namen zoals Rossi, Biaggi, Stoner, Hayden, Capirossi…

De hedendaagse rijders, ik heb er precies geen voeling meer mee. Ben ik de enigste hierin? 😬
Nope.. ge zijt niet de enige. Voor Rossi, Stoner,... had ge namen als Doohan, Schwantz, Rainey,... Met de huidige piloten heb ik ook totaal geen voeling. Ik kijk liever naar TT op Man dan naar Motogp tegenwoordig.
 
Motogp.. vroeger grote fan in het tijdperk van de grote namen zoals Rossi, Biaggi, Stoner, Hayden, Capirossi…

De hedendaagse rijders, ik heb er precies geen voeling meer mee. Ben ik de enigste hierin? 😬

Daarstraks laatste laps wel wat meegepikt wat ook een leuk duel was. Ik moet terug fan worden van een bepaald rijder om deze sport op de voet te volgen maar ik zou niet weten wie kiezen 😂
Idem hier.

Kijk er gewoon niet meer naar.

De enige voor wie ik nog keek was Rossi. Toen die niet meer mee kon gestopt met kijken. En daarvoor had ge allemaal grote namen.

Met die huidige piloten heb ik compleet niks.
 
ligt dat ook niet aan ouder worden?
allez, ik spreek nu voor F1, Hamilton ,Vettel en Alonso waren nog min of meer (late) jeugdidolen, voor de bende nu heb ik dat jeugdig enthousiasme niet meer. Norris, Leclerc, Russel... t zijn talenten, en ik apprecieer dat wel, maar ik heb er toch ook minder mee.

zelfde in Le Mans bvb, de tijd van McNish, Kristensen, Ant Davidson, ...
nu heb je wel nog de Vanthoors waarvoor ik kan supporteren als Belg, maar ik ken al lang niet meer alle piloten op elke wagen daar (ok, de wagens zijn belangrijker daar, maar dan nog)
 
Aan leeftijd ligt het niet.

Eerder te maken met grote namen/persoonlijkheden en legendes van de sport die worden gemaakt. F1 volg ik voor de 100%, Verstappen hoe je het draait of keert schrijft nu al geschiedenis. Leclerc, Norris van de "nieuwe lichting" ook toppers gewoon.

Nooit fan van wielrennen geweest maar volg ik nu ook wel meer dan regelmatig met Pogacar, Pidcock, Van Aert, Evenepoel, MVDP.

En Motogp, motocross, WRC... Nope.

Ik lees dat Indycar gisteren wel de moeite was. Waar kan je dat volgen of herbekijken?
 
Ligt er ergens aan dat er redelijk wat established namen vertrokken zijn en de nieuwe namen zich nog moeten opwerken tot legendes van de sport. Marquez is eigenlijk de enige van de aliens die nu nog overblijft.
Wie weet pakt Bagnaia de komende 5 jaar de titel en wordt hij 1 van de grootsten.

Of je kan ook terechtkomen in een periode waarin niemand er echt bovenuitsteekt. En dan is dat iets minder memorabel, maar doorgaans wel leuk voor de competitiviteit.
 
Aan leeftijd ligt het niet.

Eerder te maken met grote namen/persoonlijkheden en legendes van de sport die worden gemaakt. F1 volg ik voor de 100%, Verstappen hoe je het draait of keert schrijft nu al geschiedenis. Leclerc, Norris van de "nieuwe lichting" ook toppers gewoon.

Nooit fan van wielrennen geweest maar volg ik nu ook wel meer dan regelmatig met Pogacar, Pidcock, Van Aert, Evenepoel, MVDP.

En Motogp, motocross, WRC... Nope.

Ik lees dat Indycar gisteren wel de moeite was. Waar kan je dat volgen of herbekijken?
Verstappen is waarschijnlijk het grootste talent ooit in F1.
Maar fan kan ik er niet van zijn.


Leclerc en Norris... Ook niet mijn type mensen. Dat zijn eigenlijk nog min of meer kinderen als ge die op YouTube bezig ziet.
Motocross begint nu wel interessant te worden met Everts die op dreef komt. Die andere Belgen interessen me momenteel eigenlijk niks.
 
Ik lees dat Indycar gisteren wel de moeite was. Waar kan je dat volgen of herbekijken?
Het was zoals bijna altijd weer enorm de moeite ja. Indycar > F1 by far ! Abolute no-brainer voor mij tegenwoordig. Ik bekijk het via de Indycar Live site in combinatie met een VPN (anders ist geolocked) en ik heb ook een abbo gekocht voor 29 dollar per jaar. Heel blij mee aangezien je alle practices, qualy, races kan zien. En je kan ook Indy NXT kijken.
 
Neuville alweer "opgave". Zijn Hyundai gaf alweer de geest. Toch gemakkelijk voor Toyota op deze manier. De Hyundai faalt toch elk jaar minstens 2x en dat is gewoon 2x te veel.

De Toyota heeft 10x minder technische pannes dan die Hyundai. Dit jaar leek de Hyundai eindelijk beter te zijn, maar dat was dus weer ijdele hoop.
 
Marquez racet vandaag ook weer niet mee. Wordt niet raceklaar geacht wegens gebroken rib. Wel vreemd dat dat pas nu gebeurt, want dat is geen blessure van vandaag of gisteren.

Maar dat terzijde: het ziet er nu echt wel niet goed uit voor Marc. Blijft overriden, blijft vallen, blijft zich blesseren. Ondertussen lijkt het alsof de Honda slechter en slechter wordt. Denk dat hij echt weg moet bij Honda, want ooit wordt het daar de val teveel en die lijkt angstvallig dichtbij te komen.
 
Deze morgen een vrachtwagen van Red Bull Junior Team Carlin (zoals het op de vrachtwagen zelf stond. De Red Bull Junior nogal groot en de Carlin nog al klein en onopvallend) op The Loop aan Flanders Expo. Leek mij daar overnacht te hebben op weg naar Spielberg.
 
Topdag in de MX2 met Lucas Coenen die zijn eerste GP wint met twee weken vertraging. Hij deed het in grote stijl door alle reeksen te winnen. Sinds de tweede reeks in Frankrijk is het P1, out door mechanische problemen, P2, P1, out door mechanische problemen, P1 en P1. Echt mega indrukwekkend voor een eerstejaars van 16!!! Ik zou het enorm jammer vinden als hij volgend jaar naar de USA zou trekken. Hopelijk houden ze hem nog minstens een jaar in de MX2.
En het was helemaal top voor de Belgen met Liam Everts en Geerts mee op het podium, deed me terugdenken aan de hoogdagen met Stefan Everts, Smets en Bervoets. :clap:
 
Neuville alweer "opgave". Zijn Hyundai gaf alweer de geest. Toch gemakkelijk voor Toyota op deze manier. De Hyundai faalt toch elk jaar minstens 2x en dat is gewoon 2x te veel.

De Toyota heeft 10x minder technische pannes dan die Hyundai. Dit jaar leek de Hyundai eindelijk beter te zijn, maar dat was dus weer ijdele hoop.
Neuville zijn wagen was nog gerepareerbaar en hij kon verder mits véél straftijd. Hij heeft nog iedere rallywagen van RC2 voorbij gestoken en hij staat nu 8ste. Daar zal het bij blijven.

Meer zit of zat er ook niet meer in. Hij haalt er nog wel het maximale uit en elk punt extra voor het WK is een punt extra.

Hij stond daarstraks (nog steeds) met een teleurgesteld gezicht de media ter woord.

Dit moet toch erg pijnlijk aanvoelen. Hij was even uit de race voor het WK, door een eigen domme fout, zet dat dan volledig recht, de wagen heeft eindelijk ook wel de snelheid om voor het WK te strijden maar dan faalt die dekselse Hyundai toch weer dienst. :frown:

Opmerking: Ook de Hyundai van Lappi viel gisteren trouwens in panne.
 
Laatst bewerkt:
Ogier die wint? Ahum. Is dat niet een beetje vreemd?

Hadden ze niet beter Rovenperä laten winnen? Nu houdt Neuville de druk nog steeds op Rovenperä (verschil is finaal maar 12 punten deze rally en daar gaat Neuville blij mee zijn na zijn pech). Als Rp. 1x uitvalt straks en Neuville krijgt bij Hyundai straks wel weer het voordeel tov zijn ploegmaten dan blijft het nu dus nog speelbaar.

Of gaan ze Ogier als part-timer nog proberen WK te laten worden? Dat zou toch een belediging zijn tov Rovenperä die de toekomst voor zich heeft?
 
Tjah het kan, maar de volgende 2 rally's zijn de favoriete rally's van hem en het omgekeerde voor Neuville, amper gepresteerd in deze ...
 
Tjah het kan, maar de volgende 2 rally's zijn de favoriete rally's van hem en het omgekeerde voor Neuville, amper gepresteerd in deze ...
Ik zeg het niet graag maar de kans dat Neuville ooit wereldkampioen wordt is 1% of zo, meer niet.

Een combinatie van telkens dat ene foutje te veel en als hij toch eens een goeie flow heeft (zoals nu), dan faalt zijne Hyundai wel weer.
Hij is al een jaar of 10 aan het proberen en de teller staat op '0'.

Maar goed elke keer ik zeg dat iets NIET gaat gebeuren of dat ik anders mijn schoenen ga opeten, dan gebeurt het juist wel. :tongue:
*Hint hint*
 
De 6 hours of the Glen zijn ook weer een feest voor de sport geweest...
De Philippi met minder dan 5 minuten te gaan, pech gehad met traffic, en Jaminet optimaal geprofiteerd. 2 minuten later zware crash, en race eindigt onder FCY. spijtig, want in GTD Pro was het ook superclose, met de Ferrari die de Lexus aan het opjagen was
 
Neuville trouwens uitgesloten van de rally. Iemand die voor hem verkenningen gedaan heeft wanneer het niet toegestaan is. Dus totaal geen punten meer.
 
De 6 hours of the Glen zijn ook weer een feest voor de sport geweest...
De Philippi met minder dan 5 minuten te gaan, pech gehad met traffic, en Jaminet optimaal geprofiteerd. 2 minuten later zware crash, en race eindigt onder FCY. spijtig, want in GTD Pro was het ook superclose, met de Ferrari die de Lexus aan het opjagen was
Porsche is die zege alweer kwijt, wegens technical infringement (tijdens de race hadden ze al een waarschuwing gekregen dat ze teveel energie verbruikten)
 
Terug
Bovenaan