Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Harikawa is gespind in Arnage, achterkant moest vervangen worden...
Iets ervoor had de Ferrari toch ook al eens moeite gehad met starten na de pitstop? Ze zijn dan net achter de Toyota buitengekomen maar dan snel weer de leiding op circuit overgenomen.
 
dat heb ik dan gemist, enkel die startproblemen op het einde
trouwens: in LMP2 podium voor WRT, en in LMP2 PRO/AM voor DKR engineering, met enkel Belgische piloten :)
 
Wel spijtig voor de dames. Die hadden een podium verdient. Die Chevrolet van Catsburgh stak er wel wat bovenuit.
 
Sund dat Coenen pech had de 2e reeks. Had hem de GP winst meer gegund als Everts 😝 Geerts wel deftig de schade beperkt dit weekend, toch zeker de 2e reeks.

Herlings start ook ni meer in reeks 2 bij de MXGP. Hoop dat de blessure meevalt 🙄
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Mooie versie van Le Mans, ondanks de vele ongelukken. Chapeau van die Fabio Scherer in LMP2. Wanneer is die wagen over zijn voet gereden? Ik moet het gemist hebben, heb enkel gezien dat hij bij het begin van zijn laatste stint kwam aangesprongen.

En als je Kubica daar ziet staan met dat armpje. Ik blijf dat toch ook straf vinden dat die nog F1 gereden heeft daarmee.

Had de dames van iron Ladies toch ook een podium plek gegund. Die hebben het ook wel lang goed gedaan.
 
Sund dat Coenen pech had de 2e reeks. Had hem de GP winst meer gegund als Everts 😝 Geerts wel deftig de schade beperkt dit weekend, toch zeker de 2e reeks.

Herlings start ook ni meer in reeks 2 bij de MXGP. Hoop dat de blessure meevalt 🙄
In deze had Lucas het ook gewoon meer verdiend, wel echt dikke merde! Nu al 2 GP’s op rij eruit met mechanische problemen. Maar ineens hebben we een weelde in de MX2 want we hadden met Liam toch een mooie back up achter de hand. Nice om hem hier zijn eerste GP te zien winnen. 👍🏽

Herlings idd weer geblesseerd… toch een rode draad door zijn carrière jammer genoeg. De foutjes waren er de afgelopen GP’s ook al wel, maar deze is toch weer afwachten wat het gaat brengen.
 
Mooie versie van Le Mans, ondanks de vele ongelukken. Chapeau van die Fabio Scherer in LMP2. Wanneer is die wagen over zijn voet gereden? Ik moet het gemist hebben, heb enkel gezien dat hij bij het begin van zijn laatste stint kwam aangesprongen.
ik had op RLM gehoord dat hij dat vóór de wedstrijd voor had, maar ze zeiden dat het bij een support race was, en die heeft hij niet gedaan... ik heb hem zelf wel horen zeggen dat hij niet wist of het gebroken was of niet :crazy:
En als je Kubica daar ziet staan met dat armpje. Ik blijf dat toch ook straf vinden dat die nog F1 gereden heeft daarmee.

Had de dames van iron Ladies toch ook een podium plek gegund. Die hebben het ook wel lang goed gedaan.
op 5s van het podium gestrand. zo jammer, want deden mee voor de win.
 
ik had op RLM gehoord dat hij dat vóór de wedstrijd voor had, maar ze zeiden dat het bij een support race was, en die heeft hij niet gedaan... ik heb hem zelf wel horen zeggen dat hij niet wist of het gebroken was of niet :crazy:
Intussen op motorsport.com gelezen dat het tijdens de nacht gebeurd is. Verschillende versies dus, ik heb het niet gezien of gehoord, ik lag te slapen. Zijn linkervoet, ben wel eens benieuwd of die gaat gebroken zijn. Als hem gebroken is dan chapeau, want zo een race brake is wel door een muur duwen. Daarom dat ik eerder zou denken dat hem zwaar gekneusd zal zijn.

Die hebben trouwens nog een reprimande gehad van de stewards voor die box-signs toen de radio kapot was. Ik ken de regels ook zo goed niet. Mogen ze enkel radio gebruiken? Langs de ene kant logisch dat ge geen borden gebruikt zoals in F1, in de nacht zie je ze toch niet. Maar ge moet uw piloot toch op een manier kunnen bereiken. Wat anders rook signalen ofzo? :crazy:

Edit: stewards Reports gevonden. Blijkbaar omdat een deel van de background van het bord gekleurd was :crazy:
 
Laatst bewerkt:
Herlings heeft een breukje in nekwervel C5 opgelopen, maar moet niet geopereerd worden. Hij mist wel de 2 GP's van Indonesië. Prado op een drafje naar zijn eerste titel in de MXGP waarschijnlijk, want hij staat al 106 punten voor op Febvre. Al kan er nog veel gebeuren, want zowel in MX2 als MXGP is het een seizoen met wel enorm veel blessures! Misschien moeten ze bij Infront zelf toch eens nadenken over het prepareren van de circuits met hun 100.000 sporen.
 
Herlings heeft een breukje in nekwervel C5 opgelopen, maar moet niet geopereerd worden. Hij mist wel de 2 GP's van Indonesië. Prado op een drafje naar zijn eerste titel in de MXGP waarschijnlijk, want hij staat al 106 punten voor op Febvre. Al kan er nog veel gebeuren, want zowel in MX2 als MXGP is het een seizoen met wel enorm veel blessures!

Bleiten toch eigenlijk. Gajser, Herlings, Renaux...
Herlings ondertussen zijn zevende seizoen MXGP waarvan er nu al 4 verloren gegaan zijn aan blessures. Dat is toch vrij extreem voor een toprijder. Had iemand het al ooit zo erg?
 
Ik kan echt niemand voor de geest halen, met zoveel blessureleed, op het hoogste niveau. (De Reuver mss, maar die deed nooit mee voor de titel) En nu toch al een tweede keer breukje in nekwervel, ergens gaat dat sporen nalaten vrees ik.
 
Dode nummer 267 en die sport blijft gewoon plaatsvinden...

Die mannen weten goed genoeg waaraan ze beginnen, en dan kan ik best begrijpen dat veel mensen dat niet snappen, maar dat is voor velen waarschijnlijk een deel van wat het zo aantrekkelijk maakt, zowel voor publiek als voor de rijders.
Ik heb er op zich geen problemen mee dat daar ieder jaar wel minstens één dode valt, zolang ze er alles aan doen om het risico bij het publiek maximaal te beperken.
 
Echt ? Leuk. Dan kan hij misschien vertelllen welke motor er in die Ligiers lag. Mooie wagen, maar wat een vreselijk lawaai. Een heel ambetant geluid imo. Ik heb geen pribleem met een luide motor (integendeel zelfs), maar deze vond ik absoluut niet mooi klinken. Vraag me af wat voor motor het was. Volgens mij een 4 cilinder in lijn maar ik heb geen idee van het merk of van de cilinderinhoud.
Zeer late repliek maar zit nog maar net eigenlijk op het forum. Altijd 9L geweest.

Is dus idd een 3.7L V6, Ford Duratec blok.
Reden voor de rechte lijn was heatsoak. Middenmotor dus altijd wat lastiger te koelen.
Geluid was vreselijk maar ook in de cockpit was het (op meerdere vlakken) ENORM afzien.
Het geluid was zo hard dat ik desondanks in-ears op maat, muts, helm echt 2 dagen later nog steeds potdoof was en pieptoon had.

Fantastische racewagen maar wel extreem zwaar tegenover de relatief comfortabele Porsches.
- Geen ABS
- Geen TC
- Geen koeling

Als er iemand in Bianci wat zand meeneemt vliegt dat door open roosters gewoon los de cockpit in.
Na mijn eerste stint waarbij er tot 66 graden in de cockpit was, ben ik met zware uitdrogingsverschijnselen uit de wagen gekomen.
Was probleem met de druk op de band rechtsvoor waardoor elke bocht vechten was en dus fysiek enorm zwaar.
Daarbij kwam dan de hoge temperatuur en het drinksysteem dat faalde. (voor zover half kokend water drinken een drinksysteem is natuurlijk).
Vrijwel door de benen gaan bij uitstappen, wat je niet voelt in de wagen door de adrenaline, om nadien elke hap eten en druppel vocht die je binnen neemt gelijk weer uit te kotsen. De fysiotherapeut heeft zijn werk gehad om mij terug klaar te krijgen voor weer in de auto te gaan zitten.

Tevens had Michelin ons redelijk goed liggen door 2 verschillende compounds te voorzien voor en achter. Op donderdag enorm hard gewerkt met dus nul datapunten om de wagen iets of wat snel en voorspelbaar te laten rijden.

Bewuste keuze gemaakt om niet door te knallen en genoeg ruimte te nemen qua pace daar we wel verwacht hadden dat de mechaniek enorm hard ging afzien. Enige dat we moeten doen hebben in 24u is 1 liter olie bijvullen, that's it.

Ook paar strategische keuzes gemaakt om niet voor de quali de schijven en remmen te vervangen maar dit te doen op vrijdag (motorstilte dag). We hebben van de warm-up gebruik gemaakt om de moeilijke run-in te doen van de remmen. (heel specifieke procedure, anders zijn ze van begin tot einde semi waardeloos). Hierdoor hebben we dus ook niet stilgestaan voor remmen te moeten wisselen tijdens de 24u.

Spel gespeeld op strategie, niet op snelheid en het heeft enorm zijn vruchten afgeworpen. We hadden meer dan 20 rondes voorsprong op de vorige in klasse en we konden zelfs hoger algemeen finishen moest de radio communicatie beter verlopen zijn. Het was zo luid in de wagen dat we de pitwall niet verstonden en omgekeerd. De chief mechanic viel ver van zijn stoel toen ze mij echt 10 keer hadden binnen geroepen, ik bleef doorrijden omdat er nul issue was en ik toen zei nog 30 liter in de tank te hebben. (Lang leve efficiente fuel saving). We hadden makkelijk een pitstop kunnen uitsparen nog en hebben nu met 14 stops de hele 24u gedaan, wat echt wel straf is.

Qua pace kan zo een Ligier 1:36 rijden op Michelins op Zolder dus het tempo kon zeker omhoog maar is achteraf niet nodig gebleken :)

Weet niet goed wat ik dit jaar ga doen. Momenteel is de conditie weer niet wat ze moet zijn en door werk en overige omstandigheden kan ik me ook niet motiveren om te rijden dit jaar momenteel. (zonder sport, onbegonnen werk, gemiddelde hartslag 154 bij mij id auto).

Al bij al groot succes. Met de beker naar huis en weer 5kg lichter na het weekend haha. (komt er snel terug bij gelukkig want ben al 'ne mageren')

Denk al bij al een zeer memorabel weekend in mijn leven. Men vader nam me als kind al mee naar de 24u races en dan bij de eerste deelname aan een 24u race met hem erbij meteen winnen. Toch zeer mooi vader-zoon moment.

299106262-5612532018797290-219855984432925246-n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Efkes onder het avondeten GT America opgezet (youtube).
Raceke van 45 minuten op VIR.

2 volledige green laps. 4x safety car.
En da's een PRO klasse he.
 
Marquez start vandaag niet na 5 crashes eerder in het weekend.

Het is daar ook stilaan op...
 
Motogp.. vroeger grote fan in het tijdperk van de grote namen zoals Rossi, Biaggi, Stoner, Hayden, Capirossi…

De hedendaagse rijders, ik heb er precies geen voeling meer mee. Ben ik de enigste hierin? 😬

Daarstraks laatste laps wel wat meegepikt wat ook een leuk duel was. Ik moet terug fan worden van een bepaald rijder om deze sport op de voet te volgen maar ik zou niet weten wie kiezen 😂
 
Terug
Bovenaan