Kzou mijn geld houden

For folks with an Ultra, seriously. Cool your jets. You're getting the Modular Ultra watchface with watchOS 10, and 3,000 nits vs. 2,000 nits doesn't make a huge difference.

En de watchface gaat op 1 ook
Ga hem inderdaad gewoon houden.
 
Kzou mijn geld houden

For folks with an Ultra, seriously. Cool your jets. You're getting the Modular Ultra watchface with watchOS 10, and 3,000 nits vs. 2,000 nits doesn't make a huge difference.

En de watchface gaat op 1 ook
Dit geldt pretty much voor alles van Apple. Daar gaan ze bij Apple ook van uit. Dat je maar upgradet om de zoveel jaar.
 
Ik heb de ultra 2 nu al enkele dagen aan, de grootte valt best goed mee, went snel.
Batterij en groter scherm is uiteraard wel top.
Morgen voor 4dagen naar Barcelona dus zal ook een goede test worden.

Het enige dat ik wat minder vind voorlopig is de ringtone van de watch, die valt niet zo erg op.
Staat misschien gewoon ook wat te stil maar dan moet ik het algemeen meldingen geluid verhogen.
Vond de ringtone van de series4 veel duidelijker en aanweziger.
Raar dat je daar geen keuzes in hebt eigenlijk.
 
Ben wel eens toe aan een nieuwe smartwatch en had men oog laten vallen op de series 9, 45mm. Wat me enkel nog tegen houdt om nu naar de winkel te lopen is de autonomie van de accu. Ik wil de Watch gebruiken als slaapmonitor dus lijkt de 18h me wat lastig daarin.

Is de cellular+ een meerwaarde of niet?
 
Ben wel eens toe aan een nieuwe smartwatch en had men oog laten vallen op de series 9, 45mm. Wat me enkel nog tegen houdt om nu naar de winkel te lopen is de autonomie van de accu. Ik wil de Watch gebruiken als slaapmonitor dus lijkt de 18h me wat lastig daarin.
Draag de mijne ook dag/nacht. Wat ik doe is hem standaard aan de lader hangen als ik in de douche ga 's morgens en/of 's avonds. Voor de rest heb ik hem altijd aan, en dat gaat zonder problemen voor mij.
 
sinds die laatste update zijn mijn hartslag metingen precies zo om het half uur/uur terwijl dit vroeger toch frequenter was (5-10 min interval)
 
Laatst bewerkt:
Iemand een Alpine bandje? Kloppen die maten op Apple hun website?

mijn pols in 15,5cm in omtrek, dus dan een small? Want las daar eens iets van dat het niet 100% correct was
 
Hey iedereen,

Ik overweeg ook de aankoop van mijn (eerste) smartwatch en daarbij is mijn oog gevallen op de Apple Watch. Voornaamste reden is dat ik ook net een iPhone 15 heb gekocht en fan ben van de manier waarop Apple producten samenwerken. Ik vind iPhone bovendien erg dummy-proof dus hopelijk geldt dat ook voor de watch.

Bedoeling is om 'm vooral te gebruiken voor (recreatief) sporten. Wat hardlopen maar vooral krachttraining. Daarvoor gebruik ik een app Hevy (om gewichten en oefeningen te loggen) en blijkbaar werkt die vooral erg goed samen met Apple Watches en veel minder (of niet) met andere smartwatches.

Op youtube heb ik al wel wat reviews/comparisons bekeken van andere merken maar als je nog nooit een smartwatch hebt gehad, heb je ook niet echt een referentiekader wat het lastig maakt om zelf het juiste horloge te kiezen.

Nog een paar vragen die ik heb omtrent de Apple Watch:
- Zijn die horloge een beetje robuust? Stel dat ik in de fitness tegen een toestel stoot; betekent dat meteen een hoop krassen of valt dat mee? Is het aangewezen om dat ding te beschermen met case en/of screenprotector (zoals ik doe met m'n iPhone) of is dat niet nodig?
- Kan ik via een Apple Watch spotify beluisteren (via bluetooth) oortjes wanneer mijn iPhone in mijn locker ligt? Of moet mijn iPhone daarvoor wel steeds in de buurt blijven?
- Stel dat ik wil gaan lopen zonder iPhone en toch GPS wil kunnen gebruiken en wil kunnen bellen in geval van nood. Daarvoor heb ik de 4G versie nodig; correct? Is dat veel 'gedoe' in de zin van extra simkaart/abonnement of is het veel simpeler dan dat? Op Coolblue lees ik iets van eSim maar dat is nieuw voor mij + weet niet of mijn provider (Orange) dat ondersteunt. De vraag is vooral: in welke situaties levert de 4G optie een groot voordeel op tov enkel wifi?

Momenteel neig ik vooral naar de Watch SE (2022) omdat die toch een stuk goedkoper is dan de Series 9 en voor mijn doeleinden, lijkt dat ook voldoende te zijn.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

EDIT: Net even opgezocht en Orange ondersteunt al geen 4G Apple Watch... :p
 
Hey iedereen,

Ik overweeg ook de aankoop van mijn (eerste) smartwatch en daarbij is mijn oog gevallen op de Apple Watch. Voornaamste reden is dat ik ook net een iPhone 15 heb gekocht en fan ben van de manier waarop Apple producten samenwerken. Ik vind iPhone bovendien erg dummy-proof dus hopelijk geldt dat ook voor de watch.

Bedoeling is om 'm vooral te gebruiken voor (recreatief) sporten. Wat hardlopen maar vooral krachttraining. Daarvoor gebruik ik een app Hevy (om gewichten en oefeningen te loggen) en blijkbaar werkt die vooral erg goed samen met Apple Watches en veel minder (of niet) met andere smartwatches.

Op youtube heb ik al wel wat reviews/comparisons bekeken van andere merken maar als je nog nooit een smartwatch hebt gehad, heb je ook niet echt een referentiekader wat het lastig maakt om zelf het juiste horloge te kiezen.

Nog een paar vragen die ik heb omtrent de Apple Watch:
- Zijn die horloge een beetje robuust? Stel dat ik in de fitness tegen een toestel stoot; betekent dat meteen een hoop krassen of valt dat mee? Is het aangewezen om dat ding te beschermen met case en/of screenprotector (zoals ik doe met m'n iPhone) of is dat niet nodig?
- Kan ik via een Apple Watch spotify beluisteren (via bluetooth) oortjes wanneer mijn iPhone in mijn locker ligt? Of moet mijn iPhone daarvoor wel steeds in de buurt blijven?
- Stel dat ik wil gaan lopen zonder iPhone en toch GPS wil kunnen gebruiken en wil kunnen bellen in geval van nood. Daarvoor heb ik de 4G versie nodig; correct? Is dat veel 'gedoe' in de zin van extra simkaart/abonnement of is het veel simpeler dan dat? Op Coolblue lees ik iets van eSim maar dat is nieuw voor mij + weet niet of mijn provider (Orange) dat ondersteunt. De vraag is vooral: in welke situaties levert de 4G optie een groot voordeel op tov enkel wifi?

Momenteel neig ik vooral naar de Watch SE (2022) omdat die toch een stuk goedkoper is dan de Series 9 en voor mijn doeleinden, lijkt dat ook voldoende te zijn.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

EDIT: Net even opgezocht en Orange ondersteunt al geen 4G Apple Watch... :p
  • 4G voor apple watch is enkel nodig om te bellen. Voor GPS heb je dat niet nodig. Je kan perfect gaan lopen zonder GSM en hij toont routes in strava en dergelijke.
  • Voor Spotify is het kwestie van de gewenste playlists te downloaden op je watch. Ik denk dat hij de playlist dan ook op to date houdt (van dit laatste ben ik niet zeker). Apple podcasts is trouwens geweldig compatibel, hij downloadt automatisch volgende afleveringen etc.
  • Robuust, ik zou zeggen van wel. Ik heb nu na 3 jaar mijn eerste kras na een botsing met andermands uurwerk tijdens het voetballen. Is gewoon geluk of pech hebben, dat kan ook na één dag of nooit gebeuren.
 
- Zijn die horloge een beetje robuust? Stel dat ik in de fitness tegen een toestel stoot; betekent dat meteen een hoop krassen of valt dat mee? Is het aangewezen om dat ding te beschermen met case en/of screenprotector (zoals ik doe met m'n iPhone) of is dat niet nodig?
Als je echt geen krassen wilt, kan je best screenprotectors gebruiken. Of voor een versie met safierglas gaan. Ik heb zo eentje nu al 4 of 5 jaar, al paar keer serieus schrik gehad dat er een kras op ging zitten, maar nog steeds geen enkele kras te zien.
Mijn vriendin heeft eentje zonder safierglas en bescherming en daar had ze na een paar jaar toch al wat krassen op. Maar het stoort niet echt, het is maar als je er op staat te staren dat je ze ziet.
 
Hey iedereen,

Ik overweeg ook de aankoop van mijn (eerste) smartwatch en daarbij is mijn oog gevallen op de Apple Watch. Voornaamste reden is dat ik ook net een iPhone 15 heb gekocht en fan ben van de manier waarop Apple producten samenwerken. Ik vind iPhone bovendien erg dummy-proof dus hopelijk geldt dat ook voor de watch.

Bedoeling is om 'm vooral te gebruiken voor (recreatief) sporten. Wat hardlopen maar vooral krachttraining. Daarvoor gebruik ik een app Hevy (om gewichten en oefeningen te loggen) en blijkbaar werkt die vooral erg goed samen met Apple Watches en veel minder (of niet) met andere smartwatches.

Op youtube heb ik al wel wat reviews/comparisons bekeken van andere merken maar als je nog nooit een smartwatch hebt gehad, heb je ook niet echt een referentiekader wat het lastig maakt om zelf het juiste horloge te kiezen.

Nog een paar vragen die ik heb omtrent de Apple Watch:
- Zijn die horloge een beetje robuust? Stel dat ik in de fitness tegen een toestel stoot; betekent dat meteen een hoop krassen of valt dat mee? Is het aangewezen om dat ding te beschermen met case en/of screenprotector (zoals ik doe met m'n iPhone) of is dat niet nodig?
- Kan ik via een Apple Watch spotify beluisteren (via bluetooth) oortjes wanneer mijn iPhone in mijn locker ligt? Of moet mijn iPhone daarvoor wel steeds in de buurt blijven?
- Stel dat ik wil gaan lopen zonder iPhone en toch GPS wil kunnen gebruiken en wil kunnen bellen in geval van nood. Daarvoor heb ik de 4G versie nodig; correct? Is dat veel 'gedoe' in de zin van extra simkaart/abonnement of is het veel simpeler dan dat? Op Coolblue lees ik iets van eSim maar dat is nieuw voor mij + weet niet of mijn provider (Orange) dat ondersteunt. De vraag is vooral: in welke situaties levert de 4G optie een groot voordeel op tov enkel wifi?

Momenteel neig ik vooral naar de Watch SE (2022) omdat die toch een stuk goedkoper is dan de Series 9 en voor mijn doeleinden, lijkt dat ook voldoende te zijn.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

EDIT: Net even opgezocht en Orange ondersteunt al geen 4G Apple Watch... :p
Ik merk toch wel dat de schermpjes zeer gevoelig zijn.
Heb je een bureaujob allemaal goed, maar bij zwaarder werk vind ik die gebogen rand fragiel voor krassen. Zelf meegemaakt.
Daarom voor de Ultra gegaan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb beslist: het wordt een series 9. Nu twijfel ik enkel nog tussen de 41mm en de 45mm. Ben zelf een vrij grote mens met dito handen/polsen dus de 45mm lijkt mij een no-brainer maar wil ze toch een keertje in het echt zien voor ik definitief beslis.

Of is de 45mm wat jullie betreft effectief een no-brainer?
 
Ik heb beslist: het wordt een series 9. Nu twijfel ik enkel nog tussen de 41mm en de 45mm. Ben zelf een vrij grote mens met dito handen/polsen dus de 45mm lijkt mij een no-brainer maar wil ze toch een keertje in het echt zien voor ik definitief beslis.

Of is de 45mm wat jullie betreft effectief een no-brainer?
Kies maar 45mm dan
 
Terug
Bovenaan