Algemeen Wielernieuws

Een gemotoriseerde Cancellara reed Roubaix in 2010 meer dan een uur langzamer dan MVDP zondag.
In 2017 reed Kwiatkowski MSR gemiddeld 5km/u langzamer dan MVDP dit jaar.
Vingegaard verpulvert de records in het Baskenland met een VAM van 2000m aan 7w+/kg.
Wat een absurde vergelijkingen...

Cancellara heeft geen 6 uur gereden met die batterij aan 🤡 als er al een batterij was , gewoon 1 minuutje op turbostand.

MSR bepaald de vroege vlucht het tempo , niet de winnaar van de koers

Haussler is coureur af. Hartproblemen, te risiovol om door te gaan. Nicolo Buratti neemt zijn plaats in bij Bahrain. Zou meteen prof worden, in plaats van begin volgend jaar.
Nog ene met hartproblemen bij Bahrein :shutup:.En toevallig werd er in 2021 sporen gevonden van Tizanidine (spierverslappers) gevonden in het haar bij verschillende rennersvan Bahrein (en dan lees je het volgende daarover: Tizanidine can cause changes to the normal rhythm of the heart, including an irregular heartbeat called QT prolongation. QT prolongation is a serious life-threatening condition that can cause fainting, seizures, and sudden death.)

Tenzij ik ergens heb overgelezen, maar de komende GIRO is in Belgie enkel te volgen via EUROSPORT, aangezien we hier geen digitale tv en dus geen EUROSPORT, aan het overwegen om een abonnement af te sluiten op de EUROSPORT PLAYER? iemand hier ervaring mee? wat ik mij afvraag: kan je achteraf zonder spoilers de koers herbekijken? en een tweede vraag, kan je terwijl de koers nog bezig is, al de aflevering herbijken en doorspoelen of terug 'live' gaan?

Tenzij ik ergens heb overgelezen, maar de komende GIRO is in Belgie enkel te volgen via EUROSPORT, aangezien we hier geen digitale tv en dus geen EUROSPORT, aan het overwegen om een abonnement af te sluiten op de EUROSPORT PLAYER? iemand hier ervaring mee? wat ik mij afvraag: kan je achteraf zonder spoilers de koers herbekijken? en een tweede vraag, kan je terwijl de koers nog bezig is, al de aflevering herbijken en doorspoelen of terug 'live' gaan?
Ja dat kan allemaal. Om spoilers te vermijden wel de homepage in de app mijden (daar staan nieuwsberichten) en meteen naar tabblad “watch” gaan. Ik heb het al vaak zo gedaan.

Een gemotoriseerde Cancellara reed Roubaix in 2010 meer dan een uur langzamer dan MVDP zondag.
Vingegaard verpulvert de records in het Baskenland met een VAM van 2000m aan 7w+/kg.
Het werd hier ergens reeds beschreven:
- Beter materiaal;
- Betere knechten;
- Betere training;
- Afgewogen voedsel;
- Betere opvolging van de atleet;
- ...
Rugwind speelde ook een rol in P-R '23, denk ik.

Slecht verwoord van me, ik bedoelde, wie nog buiten die twee. Ik gok niemand, dan?

Zou er (voorlopig) niets achter zoeken. Maar het zou me niet verbazen mocht er op een gegeven moment een "golf" zijn omwille van covid.
ik moet dan gewoon spontaan denken aan hun superperiode in 2021 waar Caruso plots 2de werd in Giro (anders nog nooit in de buurt van een Top 5 geëindigd), Padun die de Dauphiné kapot rijdt, Colbrelli die PR, EK en Italiaans kampioen wordt (op parcoursen die niet echt zijn ding waren), Haig 3de in Vuelta, Mader 5de, een 1-2tje in de Benelux Tour met de nodige voorsprong,...

dus bij die ploeg vind ik het extra opvallend als er zo'n nieuws komt

in 2017 reed GVA de toen snelste PR ooit (tot dan was de snelste ene van de jaren 60)

ik moet dan gewoon spontaan denken aan hun superperiode in 2021 waar Caruso plots 2de werd in Giro (anders nog nooit in de buurt van een Top 5 geëindigd), Padun die de Dauphiné kapot rijdt, Colbrelli die PR, EK en Italiaans kampioen wordt (op parcoursen die niet echt zijn ding waren), Haig 3de in Vuelta, Mader 5de, een 1-2tje in de Benelux Tour met de nodige voorsprong,...

dus bij die ploeg vind ik het extra opvallend als er zo'n nieuws komt
en Teunske!!

Wat een absurde vergelijkingen...

Cancellara heeft geen 6 uur gereden met die batterij aan 🤡 als er al een batterij was , gewoon 1 minuutje op turbostand.

MSR bepaald de vroege vlucht het tempo , niet de winnaar van de koers
In zowat elke klassieker is het de vroege vlucht die uiteindelijk een zware invloed heeft op het avg. Als die vlucht er 2u over doet om weg te geraken krijg je een ziek gemiddelde. Als die vlucht er bij kilometer 0 direct weg is ligt u gemiddelde meteen een pak lager.

Was toch te verwachten? Jeugdteams rijden er al even mee

Benieuwd welke renners die einde contract zijn een ander team opzoeken puur daarvoor

AG2R volgend jaar niet meer op BMC fietsen, maar op Van Rysel (Decathlon) fietsen...

Opvallende switch toch. Ok, de renners daar waren absoluut niet tevreden van de BMC's, maar Van Rysel launchte een paar maanden geleden pas hun eerste echte high end racebike en TT bike. Interessant wel, want meteen de goedkoopste racefietsen in het WT peloton als ik me niet vergis.

MEDIA=instagram]CnoZYRpM24l[/MEDIA]

MEDIA=instagram]Cnr3hQtNOkz[/MEDIA]
Klachten over BMC hoor ik voor het eerst, wat heb ik gemist?

Reed AG2R met BMC door Greg ?
Net zoals specialized Sagan volgde
(Niet zeker daarvan , maar ik dacht dat altijd)

Mogen we daar vanuit gaat dat Greg sowieso weg gaat bij de ploeg (of zelf einde contract) ?

Klachten over BMC hoor ik voor het eerst, wat heb ik gemist?

Er is binnen AG2R wel wat ontevredenheid over de fietsen ja. Cosnefroy bijvoorbeeld al eens publiekelijk uitgehaald.

Reed AG2R met BMC door Greg ?
Net zoals specialized Sagan volgde
(Niet zeker daarvan , maar ik dacht dat altijd)

Mogen we daar vanuit gaat dat Greg sowieso weg gaat bij de ploeg (of zelf einde contract) ?

Greg zijn contract loopt af hé. Lijkt me duidelijk dat die op pensioen gaat.

Ik denk wel dat Greg daar voor iets tussen zat ja. Het kan ook omgekeerd geweest zijn. Via BMC Van Avermaet naar daar gehaald.

Klopt van Specialized en Sagan. De geruchten in de Franse pers zeggen dan ook dat Total volgend jaar niet meer op Specialized zal rijden.

Was toch te verwachten? Jeugdteams rijden er al even mee

De AG2R jeugdteams rijden toch helemaal niet met Van Rysel?

Of bedoel je in het algemeen? Dat er jeugdteams zijn die daarmee rijden? Dat wilt niet veel zeggen hé.

Volgens mij hebben die wel al eens met decathlon fietsen gereden in een ver verleden.
Klopt:
487706-22980693-2560-1440.jpg

Terug
Bovenaan