Algemeen Wielernieuws

Mooi, mooi mooi. Heel blij dat ze er iets speciaals van maken nu het voor keer niet in Parijs kan nog eens eindigen met een TT. Iets om naar uit te kijken.

Mooi, mooi mooi. Heel blij dat ze er iets speciaals van maken nu het voor keer niet in Parijs kan nog eens eindigen met een TT. Iets om naar uit te kijken.

Is te zien hoe de stand is om het einde van de ronde , dit kan ook nog saaier uitvallen dan de sprint op de Champs.
Als Pogi 3 minuten bvb. voorstaat op bvb. Mas en Landa, dan is die laatste rit het kijken niet waard.

Ik was wel fan van de prestigieuze sprint op de Champs.
Nu steken ze ergens anders wel een sprintrit op een saaiere finish.

Volgens Bakelants is pidcock te beperkt in het tijdrijden voor een tour overwinning

weeral zo een vreemde uitspraak.

Momenteel misschien wel , legt er zich ook totaal niet op toe. Maar heeft daar wel het potentieel voor.

als ex WK ITT bij de juniors, en heeft nu toch al een paar mooie solo's gedaan dat hij wel degelijk kan alleen rijden (ook al is dat zeker niet hetzelfde als ITT)

S. Yates was ook niet de zotste tijdrijder van het peleton in het begin van zijn carrière omdat hij zich er niet op toelegde , nu heeft hij er al 1 op zijn naam staan.

Klopt enerzijds dat we hem nog tijd moeten geven, en dat hij zeker wat in zijn mars heeft.

Anderzijds begrijp ik de opmerking wel. Hij kan niet de adelbrieven voorleggen van een Evenepoel, Pogacar, Vingegaard, ... dus hij heeft zeker wel een achterstand in te halen. De kans dat hij dat niveau bereikt, lijk me ook eerder klein. Misschien wel goed genoeg om de schade te beperken.

En ik zou me toch ook niet al te blind staren op die WK ITT bij de junioren...

Er is er ene zeer goed bezig op de Teide. Gaat klaar zijn voor de Giro denk ik.

Anderzijds begrijp ik de opmerking wel. Hij kan niet de adelbrieven voorleggen van een Evenepoel, Pogacar, Vingegaard, ... dus hij heeft zeker wel een achterstand in te halen. De kans dat hij dat niveau bereikt, lijk me ook eerder klein. Misschien wel goed genoeg om de schade te beperken.
Pidcock is 23j
Toen was Vingegaard pelotonvulling bij wijze van spreken

Maar klopt wel idd dat dat wk ITT niet echt veel bekende namen had maar iedereen achter hem is toch ook prof nu :p

Pidcock is 23j
Toen was Vingegaard pelotonvulling bij wijze van spreken

Maar klopt wel idd dat dat wk ITT niet echt veel bekende namen had maar iedereen achter hem is toch ook prof nu :p
En ik zou me toch ook niet al te blind staren op die WK ITT bij de junioren...

Dat heb ik wel vaak , hij wordt vaak vergeleken met WVA en MVDP (als veldrijder)
Dat hij niet het niveau of palmares van die 2 zal halen. (Niet specifiek hier op dit forum, maar af en toe hoor ik dat ergens wel).
Velen vergeten dat hij toch 4 jaar jonger is...

Tuurlijk is dat WK ITT junioren geen referentie voor de toekomst, maar wel een indicatie dat hij toch iets kan tegen de klok.
De Bekende namen achter hem zijn trouwens wel mannen die redelijk goed tegen de klok kunnen rijden (Leknessund , Arensman , Van Wilder, Wright, Schmid).
Dus nogmaals het is gewoon een goede indicatie , als hij zich er op toelegt dat hij wel deftig op de ITT kan presteren.
Hij zal misschien niet de beste zijn , maar gewoon goed.

TDF winnen is sowieso moeilijk , maar er voor meestrijden moet zeker lukken in mijn ogen.

Daarnaast komen er sowieso ook enkele TDF aan met weinig kilometers ten functie van de Franse klimtalenten die eraan komen.

Er is er ene zeer goed bezig op de Teide. Gaat klaar zijn voor de Giro denk ik.

Die commentaren :') triestig eigenlijk..

Met Roglic is er wel stevige concurrentie aanwezig maar De Giro zal wel leuk om volgen zijn :) Go Remco!

@MrKend54l je bevestigd het net zelf , 12 jaar na datum zelf spreek je nog vol bewondering over de locomotief van Morkhoven !
Alle gekheid op een stokje, ondanks zijn wereldtitel ITT bij de junioren stond vdB nu niet bepaald te boek als een goeie tijdrijder...

In 2012 verloor hij bv 7 minuten in de 2 tijdritten in de Tour t.o.v. Froome en Wiggins. Sure, materiaal doet veel maar toch...

Alle gekheid op een stokje, ondanks zijn wereldtitel ITT bij de junioren stond vdB nu niet bepaald te boek als een goeie tijdrijder...

In 2012 verloor hij bv 7 minuten in de 2 tijdritten in de Tour t.o.v. Froome en Wiggins. Sure, materiaal doet veel maar toch...
Wel maar een minuut op T. Martin in de eerste TT :unsure:
Je haalt Froome en Wiggins aan. Twee dominante mannen in die tijd. Niet een eerlijke vergelijking, zeker afgaande op zijn eerdere TT', waarin hij ook niet goed was.
Geen idee hoe het zat met Jurgen, maar misschien had hij er een hekel aan.
Evengoed wordt hij derde in het WK TT 2001 (alledrie zelfde seconde) en wordt er nooit verwezen naar zijn TT.
Een kaliber Jurgen Van Den Broeck.
Altijd goed, nooit gewonnen! Staat gegrift in iedereen zijn geheugen, spreken ze nu nog over!
WK worden bij de jeugd en dan een TT winnen in een WT-koers is weinigen gegeven.
Junioren: Phinney - Kwiatkowski - Durbridge - Evenepoel.
U23 heb je Durbridge - Phinney - Malori - Brajkovic.
Op een periode van dik twintig jaar.
Eentje heeft een GT gewonnen.
Nog eentje heeft een zeer deftige carrière.
Voor de WK' van de laatste jaren, zal het wellicht beter lopen.
Anderzijds moet een (knecht)-Bjerg wel optornen tegen Ganna - Evenepoel - VA en dan zit hij nog met gevestigde waarden, die voor de verrassing kunnen zorgen zoals een Lampaert.

Net naar de aflevering van Wattage gekeken van deze week.

Ik snap echt niet waarom er daar altijd zoveel commentaar op moet komen, iedereen staat zo snel klaar om op Youtube bij de comments zo snel mogelijk iets negatief te zeggen.

Oké het is verre van de perfecte show en die bingo vind ik flauw, maar het is een klein uur entertainment en ik luister er wekelijks met plezier naar.
Het moet zo frustrerend zijn om iets te 'maken' hedendaags, er staan er altijd meteen een hoop klaar die zich willen profileren met hun commentaar. Is dat een ziekte van het internet? Of was dat vroeger ook al zo vraag ik me soms af.

Ik snap echt niet waarom er daar altijd zoveel commentaar op moet komen, iedereen staat zo snel klaar om op Youtube bij de comments zo snel mogelijk iets negatief te zeggen.

Oké het is verre van de perfecte show en die bingo vind ik flauw, maar het is een klein uur entertainment en ik luister er wekelijks met plezier naar.
Het moet zo frustrerend zijn om iets te 'maken' hedendaags, er staan er altijd meteen een hoop klaar die zich willen profileren met hun commentaar. Is dat een ziekte van het internet? Of was dat vroeger ook al zo vraag ik me soms af.
Zo een uurtje wat geleuter is wel plezant om op te zetten tijdens een zwift-training :D

Ik ben niet de persoon die op YT even wat onnozele comments gaat plaatsen, maar ik vind die podcast in het algemeen wel gewoon slecht. Kritiek mag toch wel? Het is de openbare omroep, ik verwacht kwaliteit, in hun commentaar en hun omkadering. Ik vind het allemaal wat kinderachtig. Het is de vervanger van Extra Time koers maar de helft van de podcast wordt gevuld met zever (die bingo is echt vreselijk). Sommigen mensen vinden dat misschien tof, maar er zijn duidelijk veel mensen die dat helemaal niet tof vonden. Tot nog toe is het alles wat ik vreesde toen het aangekondigd werd.

Dirk De Wolf speelt ook wel gewoon een grote rol in mijn afkeer. Ik kan die echt niet aanhoren, maar dat is puur persoonlijk. Hij heeft voor- en tegenstanders. Ik was oorspronkelijk blij dat we van Planckaert verlost waren, maar dit is nog eens 10x erger.

Wat ik wel goed vind is dat ze zo van die "bladwijzers" plaatsen bij het YT filmpje, zo kan je tenminste skippen naar de delen die over koers gaan.

Terug
Bovenaan