Algemeen Wielernieuws

Ik vind Bakelants wel een meerwaarde als analist, hij is één van de weinige die soms eens durft zeggen waar het op staat. Als wielrenner heb ik er buiten die 1 gele trui amper herinneringen aan. Net door zijn rol bij sporza dan ook serieus overschat, welke renner van zijn caliber krijgt anders op sporza een heel kerst-afscheidsinterview..
Als je naar de feiten kijkt dan is het echt niet zo een zwak renner hoor.
Hij heeft alvast een stuk meer PCS punten dan Thomas De Gendt.
Jurgen Van Den Broeck? Bakelants doet het beter.

Ik kan veel klinkende namen noemen waar Jan het toch beter doet.
Nee hij won nooit echt veel en zeer grote vissen. Maar hij reed wel een vrij constante carrière.

De kerst-afscheidsinterview misschien wat overdreven, maar Jan was zeker in zijn goede jaren bij de betere renners (+/- top 30-50) van het peleton.
Het kunnen niet allemaal GVA en WVA zijn ,maar Jan was een meerwaarde voor vele ploegen.

Was gewoon vaak goed in het najaar in koersen dat de meeste Vlamingen niet interesseert.
Jammer genoeg wat teveel valpartijen gehad de laatste jaren.

Ik denk dat Bakelants zelf een mondje italiaans kan , dus misschien hopelijk ooit de opvolger van Renaat :)

Kristoff staat al best scherp voor de tijd van het jaar

Fk_uewBWQAA5L-a
Kristoff is nu wel al altijd een valse Dikken. Zelfs in zijn topjaren zag die er nooit sherp uit terwijl hij het wel was.

Kristoff is nu wel al altijd een valse Dikken. Zelfs in zijn topjaren zag die er nooit sherp uit terwijl hij het wel was.
Er is een verschil tussen dik, want dan kan je niet mee als profrenner, en niet super scherp staan.
De Kristoff hier is eentje die gewoon totaal niet scherp staat. Maar hij staat wel een pak scherper dan veel andere 35-jarigen.
Hij is nooit messcherp, maar dit is nu toch wel goed aan de kerstdis gezeten :p

Stap voor stap richting ideale wereld dit

Ik zie er het nut niet in buiten een beetje meer kijkcijfers voor de Tirreno. Voor de rest is er echt weinig relevante overlap en toprenners gaan altijd blijven kiezen tussen beiden hoor. Of je die nu tegelijk laat plaatsvinden of vlak na elkaar. Catalonië overlapt met wat Vlaamse klassiekers maar geen enkele klassieke renner kiest nu voor Catalonië hé. Die mannen die voor Catalonië voor de overwinning gaan zijn niet dezelfde als die de Vlaamse klassiekers rijden. En meer kijkcijfers gaat het één van de twee ook echt niet opleveren hoor. Je kunt gewoon één van de twee om 4 en de andere om 6 laten aankomen en je hebt hetzelfde resultaat. De Dauphiné en Zwitserland overlappen 1 dag, maar daar geldt hetzelfde als Paris-Nice en Tirreno. Toprenners gaan altijd kiezen (of gewoon geen rijden in aanloop naar de Tour). Enkel tijdens de Vuelta zijn er wel heel wat andere WT koersen, maar Benelux/Plouay is eigenlijk een ander deelnemersveld en Canada is voor TV sowieso al geen overlapping en ik denk echt niet dat je een beter deelnemersveld op een ander moment gaat krijgen.

Ik zie er het nut niet in buiten een beetje meer kijkcijfers voor de Tirreno. Voor de rest is er echt weinig relevante overlap en toprenners gaan altijd blijven kiezen tussen beiden hoor. Of je die nu tegelijk laat plaatsvinden of vlak na elkaar. Catalonië overlapt met wat Vlaamse klassiekers maar geen enkele klassieke renner kiest nu voor Catalonië hé. Die mannen die voor Catalonië voor de overwinning gaan zijn niet dezelfde als die de Vlaamse klassiekers rijden. En meer kijkcijfers gaat het één van de twee ook echt niet opleveren hoor. Je kunt gewoon één van de twee om 4 en de andere om 6 laten aankomen en je hebt hetzelfde resultaat. De Dauphiné en Zwitserland overlappen 1 dag, maar daar geldt hetzelfde als Paris-Nice en Tirreno. Toprenners gaan altijd kiezen (of gewoon geen rijden in aanloop naar de Tour). Enkel tijdens de Vuelta zijn er wel heel wat andere WT koersen, maar Benelux/Plouay is eigenlijk een ander deelnemersveld en Canada is voor TV sowieso al geen overlapping en ik denk echt niet dat je een beter deelnemersveld op een ander moment gaat krijgen.
Je ziet wel over het hoofd dat WT-ploegen verplicht moeten starten en dus ook renners en staff naar daar moeten sturen.
Dus qua belasting voor de staff en de logistiek is het wel een stuk interessanter dat je niet op twee plaatsen bezig bent.

Je ziet wel over het hoofd dat WT-ploegen verplicht moeten starten en dus ook renners en staff naar daar moeten sturen.
Dus qua belasting voor de staff en de logistiek is het wel een stuk interessanter dat je niet op twee plaatsen bezig bent.
Ja en nee. Opeenvolgende wedstrijden vereisen nog altijd een dubbele staff en logistiek. De renners, hun materiaal en een deel van de staff is meestal al enkele dagen op voorhand aanwezig.

Ik zie er ook niet meteen het nut van in. Dan zou ik eerder eens serieus snijden in het aantal WorldTour koersen. Zo’n ronde van Polen, waar jaar na jaar problemen zijn rond de veiligheid, wat je amper gebroadcast wordt, mag toch echt wel dat statuut verliezen. Ook mogen er best wel wat Vlaamse klassiekers hun world Tour status verliezen wat mij betreft. Ook bv de Ronde van Romandië heeft telkens een ontzettend zwak deelnemersveld. Ze kunnen daar toch al serieus in snoeien en zo ontzien ze de WorldTour-ploegen en hun staff ook.

Ik zie er het nut niet in buiten een beetje meer kijkcijfers voor de Tirreno.

Exact! Dit is gewoon hopelijk een eerste stap richting een deftig WT format waar (1) er geen overlap meer zal zijn tussen wedstrijden en (2) er hopelijk ook eindelijk eens gesnoeid wordt in het aantal WT koersen op een jaar. Als we met 25-30 kunnen eindigen hebben we al een heel mooi seizoen om koers te zien.

Dit uiteraard allemaal in teken van de kijkcijfers. Uiteraard. Dat is de motor van de sporteconomie, maar is vandaag amper levensvatbaar doordat de UCI haar politiek er niet op richt. Meer kijkcijfers, meer geld, stabielere ploegen, betere sport.

Zo hard gaan ze dan niet moeten snoeien, dit jaar waren er 31. Een normaal jaar komen daar dan nog 2 australische en die chinese WT bij, maar die geven totaal geen kans op overlap.

^seizoenen 2020 tem 2022 telden 38WT wedstrijden.
2019 telde er 38, coronajaar 2020 maar 21, 2021 29 en 2022 31. Ondertussen staan er terug 35 wedstrijden op de kalender voor volgend jaar.

Waar de overlap vooral speelt is maart en september. In maart PN en TA overlappen en mikken op dezelfde renners, Catalunya en het Vlaamse voorjaar maar die hebben een verschillend profiel van renners. In september vualta met de benelux tour, bretagne classic en canadese koersen waar er ook niet echt een overlap is naar renners toe.

Ze gaan dan niet alleen moeten schrappen in aantal wedstrijden, maar ook de kalender volledig door elkaar schudden. PN en TA (en strade) zijn beide wedstrijden die hun plaats wel verdienen, welke ga je verplaatsen en vooral naar waar? Een PN begin augustus ipv Polen gaat ook geen toppers aantrekken want die hebben net de tour gereden.

Dan nog zullen ze op 2-3 fronten koersen.
Want als er een WT koers aan de gang is koersen de andere jongens in niet-WT koersen.

De kalender/overlap is niet echt het probleem.
Enkel het aantal WT koersen mogen zakken.
Bvb. DVV / Brugge- de panne zijn mijn ogen WT-niet waardig.

En ze zullen niet helemaal de kalender omgooien

PN - TA zullen gewoon net na elkaar beginnen.
Geen enkele toprenner gaat deze back2back rijden om te winnen...

Er is een verschil tussen dik, want dan kan je niet mee als profrenner, en niet super scherp staan.
De Kristoff hier is eentje die gewoon totaal niet scherp staat. Maar hij staat wel een pak scherper dan veel andere 35-jarigen.
Hij is nooit messcherp, maar dit is nu toch wel goed aan de kerstdis gezeten :p
Kristoff heeft altijd scherp gestaan qua vetpercentage.
Het ligt gewoon aan zijn bouw dat hij er niet zo scherp uitziet.
Ik heb zijn vetpercentage ooit zelf nog gemeten en stond ervan versteld. Daarbovenop draagt hij altijd truitjes die vele maten te klein zijn. In mijn kast ligt een speedsuit van hem die na een val gescheurd is. Ik ben ongeveer even groot maar lichter en pas er met moeite in.

Das net zoals Blummenfelt trouwens.
Misschien eigen aan de Noorse bouw…

Kristoff heeft altijd scherp gestaan qua vetpercentage.
Het ligt gewoon aan zijn bouw dat hij er niet zo scherp uitziet.
Ik heb zijn vetpercentage ooit zelf nog gemeten en stond ervan versteld. Daarbovenop draagt hij altijd truitjes die vele maten te klein zijn. In mijn kast ligt een speedsuit van hem die na een val gescheurd is. Ik ben ongeveer even groot maar lichter en pas er met moeite in.

Das net zoals Blummenfelt trouwens.
Misschien eigen aan de Noorse bouw…
Ik vraag me echt af wie de man achter de nickname is :P
Als ik uw posts samenvat dan ben je alvast actief in profsport. Je hoeft je niet te exposen, maar keep the posting going!
Echt een leuke toevoeging zo iemand die professioneel in de sport actief is! 👍

Ik vraag me echt af wie de man achter de nickname is :p
Als ik uw posts samenvat dan ben je alvast actief in profsport. Je hoeft je niet te exposen, maar keep the posting going!
Echt een leuke toevoeging zo iemand die professioneel in de sport actief is! 👍
Is hier al vermeld geweest wat zijn specifieke functie is :fingerguns_r:

Kristoff is volgens bepaalde Wanty renners een echt trainingsbeest, als ie al wat winterkilootjes heeft zal ie ze er wel nog af trainen de komende weken..

Terug
Bovenaan