Algemeen Wielernieuws

Is het onderhand ook niet gewoon tijd dat pozzo met pensioen gaat?
Je kan beter op een hoogtepunt eindigen.

Wanneer heb je je hoogtepunt bereikt ?

Als die mens nog graag koerst en er hem iemand een contract wilt geven moet die toch niet op pensioen.
Anders mogen er veel renners stoppen want hun hoogtepunt is allang gepasseerd :)

Lol nieuwe cyclus is zelfs al bezig en dan gaan ze dat nog veranderen. Toch echt ontzettend vreemd. Alle teams hebben hun plannen toch al lang gemaakt voor volgend seizoen zeker.

Adams van Israel ook een mooie zak geld afgegeven bij de UCI precies, want opeens mogen alle gedegradeerde teams meedoen aan alle WT wedstrijden buiten de GTs, dus ook Israel.

UCI zou beter het hele systeem schrappen.
World Tour enkel voor die ploegen die het financieel kunnen dragen.
Maar wat is financieel kunnen dragen?
Ploegen die nu pro-conti met wildcard zijn kunnen dat perfect dragen hoor.

Maar je moet u ook bewust zijn dat niet elke ploeg zoals jumbo of ineos naar wedstrijden kan afzakken met 40 man personeel. En dat niet elke ploeg het zich kan veroorloven dat in een GT de renners altijd op een persoonlijke matras slapen die constant verhuisd wordt.

Maar wat is financieel kunnen dragen?
Ploegen die nu pro-conti met wildcard zijn kunnen dat perfect dragen hoor.

Maar je moet u ook bewust zijn dat niet elke ploeg zoals jumbo of ineos naar wedstrijden kan afzakken met 40 man personeel. En dat niet elke ploeg het zich kan veroorloven dat in een GT de renners altijd op een persoonlijke matras slapen die constant verhuisd wordt.
Er zijn toch niet veel ploegen die op 3 plaatsen tegelijk kunnen koersen en hun renners en personeel tijdig kunnen betalen.

Er zijn toch niet veel ploegen die op 3 plaatsen tegelijk kunnen koersen en hun renners en personeel tijdig kunnen betalen.
Maar ja op 3 plekken rijden is qua logistiek ook al geen sinecure. Zeker als je op al die plekken dan nog wat deftige omkadering wilt.
Als dat uw referentie is voor deel te mogen nemen aan een WT-koers dan vallen er heel veel ploegen af.

Heel jammer. Maar zat eraan te komen natuurlijk.
Sportief was hij nooit echt absolute top. Maar presteerde wel gewoon goed, was vaak gewoon mee en reed zich in beeld. Wist ook af en toe eens te winnen en is qua inzicht van gigantische waarde.

Maar begrijpelijk dat een ploeg vinden als wielrenner voor hem niet zo evident is.
Ben benieuwd wat de toekomst voor hem zal brengen. Ik zie hem zeker niet verdwijnen uit de koers, en ik zie hem ook zeker niet stoppen al analist.

Mee commentaar geven met De Cauwer in de Tour en Parijs-Roubaix (rarara).
Zo kan Renaat zich terug in de Tourcaravaan begeven op zijn gemak.
De dag dat De Cauwer het loodje legt is Bakelants al ervaren genoeg om José' wijsheden door te geven.
Hij kan altijd ploegleider worden van zijn 55j tot 75j.
Gewoon in de leer gaan tijdens de winter en iedereen is weer happy.

Jan Bakelants heeft een enorme intelligentie en inzicht, en de capaciteit om dat over te brengen. Eigenlijk een oudere ziel in een jonger lichaam. Ik zie hem grote successen boeken als manager. Met zijn mogelijkheden moet hij niet vrezen voor wat er komt. Het hangt er nu vanaf wat hij zelf wilt.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat mensen altijd overdreven lyrisch doen over Bakelants. Ja, hij durft scherpe uitspraken doen, maar dat heeft weinig waarde anders dan extra clicks voor Sporza.be. Het steekt gewoon enorm af tegen de gemiddelde coureur die er zit en amper zijn mond durft open doen.

Hij weet perfect wat hij moet doen en moet zeggen om goed over te komen bij het grote publiek. Binnen geen enkele ploeg heeft hij zich echt populair gemaakt.

Hij weet perfect wat hij moet doen en moet zeggen om goed over te komen bij het grote publiek. Binnen geen enkele ploeg heeft hij zich echt populair gemaakt.
Is dat geen algemeen side effect als ge niet op uwe mond gevallen zijt? Tenzij je een absolute topper bent, dan nemen ze dat er wel gewoon bij.
Management heeft meestal niet graag dat ge tegenspreekt... das echt niet alleen bij DSM zo.

Dat UCI verhaal zie ik niet voor hem. Daar is toch ook veel politiek mee gemoeid... en dan moet je soms misschien toch wat diplomatischer zijn.

Ik hoop alleszins wel dat hij op TV blijft komen in Extra Time etc. Graag als permanent panel lid ipv Dirk De Wolf... :unsure:

Is dat geen algemeen side effect als ge niet op uwe mond gevallen zijt? Tenzij je een absolute topper bent, dan nemen ze dat er wel gewoon bij.
Management heeft meestal niet graag dat ge tegenspreekt... das echt niet alleen bij DSM zo.

Dat UCI verhaal zie ik niet voor hem. Daar is toch ook veel politiek mee gemoeid... en dan moet je soms misschien toch wat diplomatischer zijn.

Ik hoop alleszins wel dat hij op TV blijft komen in Extra Time etc. Graag als permanent panel lid ipv Dirk De Wolf... :unsure:
Ja klopt.
Op zich zie ik hem wel graag als analist en zo.

En bij de UCI heeft hij het volledig verkorven, niemand gaat hem daar idd een functie geven, tenzij er grote kuis gehouden wordt...

Laatst bewerkt:
Bakelants is toch wel bijna altijd een verademing om naar te luisteren als hij nog een passeert in VLV/Extra Time Koers of eender welk ander praatprogramma. Altijd goeie verfrissende analyses en dito meningen over bepaalde zaken. Hij zal af en toe wel eens de bal misslaan en overdrijven, maar over het algemeen toch nog altijd veel liever Jan dan bepaalde andere zeveraars.

Laatst bewerkt:
Ik vind Bakelants wel een meerwaarde als analist, hij is één van de weinige die soms eens durft zeggen waar het op staat. Als wielrenner heb ik er buiten die 1 gele trui amper herinneringen aan. Net door zijn rol bij sporza dan ook serieus overschat, welke renner van zijn caliber krijgt anders op sporza een heel kerst-afscheidsinterview..

Kristoff staat al best scherp voor de tijd van het jaar

Fk_uewBWQAA5L-a

Net door zijn rol bij sporza dan ook serieus overschat, welke renner van zijn caliber krijgt anders op sporza een heel kerst-afscheidsinterview..

Niet eens zo vreemd natuurlijk dat een renner als Bakelants zijn "mediacarrière" met beide handen grijpt, als je bekijkt waar vele ex-profs terecht komen.

Bert De Backer is ook zo eentje, kans is groot dat mensen hem uitsluitend kennen van Sporza, eerlijk gezegd heb ik zelf geen enkele koersherinneringen aan hem.

Terug
Bovenaan