Algemeen Wielernieuws

Ik hoop dat er een van de volgende jaren een wereldkampioen komt bij G-FdJ. Moet gewoon prachtig zijn om die trui te zien zonder sponsors en een klassieke zwarte broek onder.

De combinatie van kleuren is bij Lotto minder.
Maar qua strakheid van de trui zeker niet slecht. Het is geen druk truitje.
Dat van QS is gewoon erover hoeveel sponsoren erop staan en wat voor kakafonie het wel niet is.

FkgE4XfXgAATc4P

Bijzondere ontwikkeling.

Ik snap wel niet dat er zoveel klagen over de quick step sponsorkots op de shirts terwijl uae dit ook doet zonder commentaar. Quick-Step eert de landentrui en WK trui ten minste. Iets wat uae, dsm niet doen🤮

Ik snap wel niet dat er zoveel klagen over de quick step sponsorkots op de shirts terwijl uae dit ook doet zonder commentaar. Quick-Step eert de landentrui en WK trui ten minste. Iets wat uae, dsm niet doen🤮
De kritiek is niet dat er 'sponsorkots' is, de kritiek is dat het heel lelijk uitpakt :p

Er zijn nog wel meer teams met veel sponsors op de shirts idd. Het is een beetje de economische realiteit, niet veel aan te doen..

Raar verhaal van Quickstep en het budget. Zou daar nu echt iets van aan zijn? Ook heel vreemd dat dit door Merlier zou komen. Een Belgisch kampioen die massasprints kan winnen tegen toppers, en daarnaast een onbeschreven blad. Ik kan me nu toch ook niet inbeelden dat Patje met overdreven veel geld gesmeten heeft voor Merlier. Vreemd...

FkgE4XfXgAATc4P

Bijzondere ontwikkeling.
Dit dateert al van in de Vuelta waar er onenigheid ontstond tussen Lefevre en Remco zijn ouders.
Een andere grote renner binnen de ploeg zat ook al bijna ergens anders om budget rond te krijgen.
Er zijn nog meerdere world tour ploegen die eigenlijk financieel niet stabiel genoeg zijn om op dat niveau mee te draaien.
Het is alleen maar te hopen dat het geval BenB geen voorbode was voor vele andere ploegen binnen het wielrennen…

Is er nog budget voor een Beyond Gaming Pro cycling team ?

4 Belgische renners zoeken nog onderdak: "Ik train alsof ik het beste seizoen ooit zal rijden"
heel spijtig voor deze renners en dan zijn er nog een pak andere renners waarmee je een toch een deftige ploeg moet meekunnen maken
(dopingperikelen buiten beschouwing gelaten wel ;) )

Kopmannen

Miguel Angel Lopez
Quintana

Bonnamour
Pozzovivo
Bakelants
Lietaer
Howes
Schultz (was toch steengoed in een tourrit).
holmes
Debusschere
Warlop

En dan heb je nog Cavendish en Bol , als Astana ze nog niet heeft getekend :)

Is er nog budget voor een Beyond Gaming Pro cycling team ?

4 Belgische renners zoeken nog onderdak: "Ik train alsof ik het beste seizoen ooit zal rijden"
heel spijtig voor deze renners en dan zijn er nog een pak andere renners waarmee je een toch een deftige ploeg moet meekunnen maken
(dopingperikelen buiten beschouwing gelaten wel ;) )

Kopmannen

Miguel Angel Lopez
Quintana

Bonnamour
Pozzovivo
Bakelants
Lietaer
Howes
Schultz (was toch steengoed in een tourrit).
holmes
Debusschere
Warlop

En dan heb je nog Cavendish en Bol , als Astana ze nog niet heeft getekend :)
Is dat niet de eerder het Beyond Glory Pro cycling team.

Hoe erg ik het ook vind voor die renners om op deze manier afscheid te moeten nemen, voor elke renner op die lijst zijn er waarschijnlijk jonge gasten die hetzelfde of meer kunnen voor veel minder geld.

Is dat niet de eerder het Beyond Glory Pro cycling team.

Hoe erg ik het ook vind voor die renners om op deze manier afscheid te moeten nemen, voor elke renner op die lijst zijn er waarschijnlijk jonge gasten die hetzelfde of meer kunnen voor veel minder geld.
Sommige wel , maar andere niet.

Jongere die beter doen zijn meestal ook wel toptalenten die meer vragen/krijgen. ;)
Ik weet niet welke jonge renner top 10 kan finishen in de giro en minder vragen dan pozzovivo

Mja, veel van die renners kunnen weinig resultaten voorleggen van de laatste jaren.

Zo'n Schultz is wel jammer. Een jaar of 28 zeker? Goede Tour gereden. Dan kan je volgens mij in veel ploegen toch nog van nut zijn als helper.

Pozzovivo is nog wel 8e geworden in de Giro, maar onlangs is die man ook wel 40 geworden. Het stopt ergens op het hoogste niveau. Begrijpelijk dat veel ploegen dat risico niet meer willen nemen.

Mja, veel van die renners kunnen weinig resultaten voorleggen van de laatste jaren.

Zo'n Schultz is wel jammer. Een jaar of 28 zeker? Goede Tour gereden. Dan kan je volgens mij in veel ploegen toch nog van nut zijn als helper.

Pozzovivo is nog wel 8e geworden in de Giro, maar onlangs is die man ook wel 40 geworden. Het stopt ergens op het hoogste niveau. Begrijpelijk dat veel ploegen dat risico niet meer willen nemen.

Als hij dit jaar dit kan en op het einde van het seizoen nog enkele keren top 10 kan rijden in een italiaanse koers.
Is die gewoon nog steeds goed. Geef die een contract van 1 jaar, veel kan je er niet mee mis doen ?

Leeftijd is bijzaak als je goed bent.
Valverde zou ook nog altijd een contract krijgen als hij zin had, op zen 42ste.
Zeker ploegen die UCI punten willen scoren of gaan ze weer alles op alles moeten zetten in het laatste jaar.

Als hij dit jaar dit kan en op het einde van het seizoen nog enkele keren top 10 kan rijden in een italiaanse koers.
Is die gewoon nog steeds goed. Geef die een contract van 1 jaar, veel kan je er niet mee mis doen ?

Leeftijd is bijzaak als je goed bent.
Valverde zou ook nog altijd een contract krijgen als hij zin had, op zen 42ste.
Zeker ploegen die UCI punten willen scoren of gaan ze weer alles op alles moeten zetten in het laatste jaar.
Valverde is natuurlijk wel een uitzonderlijk geval. Valverde = Movistar. Het is wat makkelijker om een nieuwe contract te krijgen als je al in een ploeg rijdt die aan jou is opgehangen.

De plaatsjes zijn duur hé. Ik snap wel dat veel ploegen hier geen plek meer voor voorzien. Het blijft een gok. Ik denk dat hij vooral moeten hopen op een wat kleinere Italiaanse ploeg, aangezien zijn pijlen toch ook meestal op de Italiaanse koersen gericht zijn.

Niet helemaal onverwacht. Ik had het hier al eens neergeschreven dat ik dat de logische keuze voor hem persoonlijk zou vinden. Mooie concurrent voor Evenepoel erbij in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Valverde is natuurlijk wel een uitzonderlijk geval. Valverde = Movistar. Het is wat makkelijker om een nieuwe contract te krijgen als je al in een ploeg rijdt die aan jou is opgehangen.

De plaatsjes zijn duur hé. Ik snap wel dat veel ploegen hier geen plek meer voor voorzien. Het blijft een gok. Ik denk dat hij vooral moeten hopen op een wat kleinere Italiaanse ploeg, aangezien zijn pijlen toch ook meestal op de Italiaanse koersen gericht zijn.

De zaak valverde is ook vooral bedoeld op zijn leeftijd qua prestaties , niet specifiek op zijn contract met Movistar.
Ik denk dat Valverde zelf nog een contract zou krijgen bij andere ploegen.
Valverde is natuurlijk wel interessanter voor sponsors.

Maar iemand die nog steeds bevestigd
In al zijn eendagswedstrijden goed scoort en ook knecht als het moet.

Bij iedere worldtour ploeg staat hij makkelijk top 10 van de ploeg qua UCI punten.
Heeft in mijn ogen sowieso plaats in een worldtour ploeg.
Dat het volgend jaar een pak minder is, dat kan maar pozzovivo is vrij regelmatig (als hij pechvrij blijft).
Er zijn een aantal 30 jarigen die minder getoond hebben dan Pozzo.

Dat bvb. een lotto sepuvelda aanneemt en niet een pozzovivo vind ik maar vreemd dan.
Kan natuurlijk zijn dat het ook aan Pozzo ligt en niet aan de ploegen.

De zaak valverde is ook vooral bedoeld op zijn leeftijd qua prestaties , niet specifiek op zijn contract met Movistar.
Ik denk dat Valverde zelf nog een contract zou krijgen bij andere ploegen.
Valverde is natuurlijk wel interessanter voor sponsors.

Maar iemand die nog steeds bevestigd
In al zijn eendagswedstrijden goed scoort en ook knecht als het moet.

Bij iedere worldtour ploeg staat hij makkelijk top 10 van de ploeg qua UCI punten.
Heeft in mijn ogen sowieso plaats in een worldtour ploeg.
Dat het volgend jaar een pak minder is, dat kan maar pozzovivo is vrij regelmatig (als hij pechvrij blijft).
Er zijn een aantal 30 jarigen die minder getoond hebben dan Pozzo.

Dat bvb. een lotto sepuvelda aanneemt en niet een pozzovivo vind ik maar vreemd dan.
Kan natuurlijk zijn dat het ook aan Pozzo ligt en niet aan de ploegen.
Het lijkt me vrij voor de hand te liggen dat de looneisen van Sepulveda en Pozzovivo ver uit elkaar liggen.

Lotto Dstny lijkt me bovendien al aan hun limiet wat loonlasten betreft te zitten, dan zijn goedkope klimmers zoals Sepulveda een jaartje vastleggen, best te verdedigen keuzes. Jammer want door het wegvallen van B&B waren/zijn er wel nog interessante renners vrij.

Pozzovivo zie ik wel eindigen bij die nieuwe ploeg van Doug Ryder. Door het wegvallen van Lotto is er een plaatsje vrij voor de Giro en Pozzovivo kan wel eens een extra argument zijn voor een wildcard te krijgen. Ploeg is ook al heel erg Italiaans getint.

Terug
Bovenaan