Algemeen Wielernieuws

Ik volg het wielrennen slechts zeer oppervlakkig maar nu met Van Aert en Evenepoel pik ik al is sneller een wedstrijd mee (successupporter zeg maar). Dus vergeef me mijn misschien stomme vraag maar waarom slapen wielrenners altijd met twee op een kamer? Zelfs de absolute toppers hebben precies toch nog altijd een kamergenoot? Of geldt dat niet voor allemaal? Ik zou denken dat - voor een maximale slaapkwaliteit - je toch beter alleen op een kamer ligt (om snurkers te vermijden, bijvoorbeeld). Is dat puur een financiële kwestie? Ik zou denken dat dat voor die topploegen de kost toch niet mag zijn...
Organisatie kiest de hotels waarin ze slapen

Ik volg het wielrennen slechts zeer oppervlakkig maar nu met Van Aert en Evenepoel pik ik al is sneller een wedstrijd mee (successupporter zeg maar). Dus vergeef me mijn misschien stomme vraag maar waarom slapen wielrenners altijd met twee op een kamer? Zelfs de absolute toppers hebben precies toch nog altijd een kamergenoot? Of geldt dat niet voor allemaal? Ik zou denken dat - voor een maximale slaapkwaliteit - je toch beter alleen op een kamer ligt (om snurkers te vermijden, bijvoorbeeld). Is dat puur een financiële kwestie? Ik zou denken dat dat voor die topploegen de kost toch niet mag zijn...

Het was vroeger verplicht om per twee in één kamer te slapen (door organisatie, die de kosten draagt).
Tenzij niet anders mogelijk (door oneven aantal).

sinds de marginale gains vragen van sky(die toen Froome Enzo zelf in een camper wilden laten slapen) en de CPA krijgen ze nu de mogelijkheid om renners alleen te laten slapen

Met Corona slapen de meeste wel alleen denk ik.
Sommige renners slapen liever met 2 (mentale aspect) is ook iets leuker als je een toffe kamergenoot hebt.

Van Aert wint Plouay, kwam uit het wiel van De Lie die dan toch een beetje kan kapot gaan. Had de benen niet meer, maar al zot dat die daar bij zit wel op zijn 20e.

Wat een sprint van Van Aert in de Bretange Classic. Laatste 30km meerdere keren zelf aangevallen en alles bij elkaar gehouden op het einde en dan nog die sprint regelen. De Lie (misschien te vroeg?) aanzet en helaas stil viel op het einde.

Wat een sprint van Van Aert in de Bretange Classic. Laatste 30km meerdere keren zelf aangevallen en alles bij elkaar gehouden op het einde en dan nog die sprint regelen. De Lie (misschien te vroeg?) aanzet en helaas stil viel op het einde.

De Lie gewoon kapot denk ik. Ik vind dat niet normaal dat die gast al die heuvels heeft overleefd. Nog grotere toekomst dan ik dacht.
Van Aert anders ook wel echt zot. Ik dacht even dat de benen er niet waren omdat hij de sprong niet kon maken naar die kopgroep, maar als je zonder team zo vaak aanvalt en dan zo een sprint hebt. Gestoord gewoon. Weer eentje voor de Belgen.

Mooie dag voor de Belgen.

Cian Uijtdebroeks wint Ronde van de Toekomst
Evenepoel doet uitstekende zaken in de Vuelta

Van Aert maakt zijn tegenstand gewoon belachelijk. Countert 4-5 demarrages in de laatste 10 km, probeert dan iedere keer een ontsnapping op te zetten, en wint dan gewoon in de sprint zonder ploegmaats. Onwaarschijnlijk.
Maar zoals @Slackmans aangeeft, het feit dat De Lie hier mee kan spurten, geeft aan dat hij meer in zijn mars heeft dan alleen sprinten. Die jongen gaat ook nog wel wat grote prijzen vangen denk ik.

En met die 4e plaats er weer eventjes 220 punten bij voor de Lotto. Beetje crazy dat deze koers evenveel waard is als San Sebastian of Waalse pijl en meer als Strade Bianche.

En met die 4e plaats er weer eventjes 220 punten bij voor de Lotto. Beetje crazy dat deze koers evenveel waard is als San Sebastian of Waalse pijl en meer als Strade Bianche.
De strade zal de komende jaren wel nog stijgen in puntenwaarde. Niet vergeten dat die pas in 2008 de eerste keer gereden is en in 2017 world tour geworden is. De bretange classic bestaat al sinds 1936 en is world tour sinds het begin in 2011.

Laatste 30km meerdere keren zelf aangevallen en alles bij elkaar gehouden op het einde en dan nog die sprint regelen.
Aan het testen hoe hij het WK gaat aanpakken. Hij gaat niet willen riskeren dat Evenepoel solo wegrijdt op 25km v/h einde. Hij zal mee willen zijn en herhaling BK vorig jaar zonder een derde.

+ de punten van Gilbert, De Buyst en Campenaerts en de 60 punten van Moniquet voor zijn algemeen klassement in Duitsland. Maar Movistar ook wat punten gescoord gisteren, dus nog zo'n 300 punten in te halen door de Lotto.

+ de punten van Gilbert, De Buyst en Campenaerts en de 60 punten van Moniquet voor zijn algemeen klassement in Duitsland. Maar Movistar ook wat punten gescoord gisteren, dus nog zo'n 300 punten in te halen door de Lotto.
Zijn al die renners wel top 10 bij lotto?
Als Mas top 3 rijdt in de Vuelta liggen daar wel dikke punten te wachten.
EF doet het momenteel veel slechter, en de vraag is wat er gaat gebeuren met Quintana zijn punten. Als Arkea die verliest vallen ze teurg naar plek 18.

Zijn al die renners wel top 10 bij lotto?
Als Mas top 3 rijdt in de Vuelta liggen daar wel dikke punten te wachten.
EF doet het momenteel veel slechter, en de vraag is wat er gaat gebeuren met Quintana zijn punten. Als Arkea die verliest vallen ze teurg naar plek 18.
Enkel die van de Tour kan hij toch verliezen?

Het begint er voor EF en BEX toch ook slechter en slechter uit te zien, voor Israël is het stilaan game over lijkt me.

De ranking voor degen die ook willen volgen.

Ze staan daar onderaan inderdaad allemaal redelijk dicht bij elkaar plots. 14e (Arkea) staat nu maar 800 punten voor op Lotto als die de punten Quintana in de Tour verliezen wat toch een 300-400 tal zou zijn zeker?

Ook de jaar ranking (voor wildcards volgend jaar) ziet er niet goed uit voor Isreal staan op 800 punten van Total om een wildcard te krijgen voor de GTs. Gaan dus moeten rekenen op een uitnodiging.

Terug
Bovenaan