Algemeen Wielernieuws

Alsof Philipsen ooit geselecteerd zou worden voor zo'n type WK.
Als kopman niet natuurlijk.
Maar knechten heb je gewoon nodig in uw ploeg, de taken voor die mannen zijn niet te onderschatten. En oké er zijn misschien betere knechten, maar Benoot zal er alvast niet bijzijn.
En het is ook effectief zo dat de bondscoach hem benaderde, om wat te bespreken dat is een andere zaak.

Als kopman niet natuurlijk.
Maar knechten heb je gewoon nodig in uw ploeg, de taken voor die mannen zijn niet te onderschatten. En oké er zijn misschien betere knechten, maar Benoot zal er alvast niet bijzijn.
En het is ook effectief zo dat de bondscoach hem benaderde, om wat te bespreken dat is een andere zaak.

Philipsen steekt nog geen poot uit voor een ploegmaat van Alpecin (Merlier GW/Schoten) wat zou hij dan knechten voor VA en Evenepoel. Er zijn ook wel betere renners voor wat toch een zwaar WK parcour is om te knechten. Pak dan desnoods een Serry of Vervaeke mee die tonen in deze Vuelta en ook in LBL dat ze dit werk wel kunnen en willen.

Cian Uijtdebroeks vandaag opnieuw bijna iedereen los gereden.... en nu in de gele trui + bolletjestrui.
Redelijk dominant

Kan eigenlijk niet meer mis gaan. Moet duidelijk van niemand schrik hebben. Enkel met een offday kan het nog verkeerd lopen, lijkt het :)

Cian Uijtdebroeks vandaag opnieuw bijna iedereen los gereden.... en nu in de gele trui + bolletjestrui.
Redelijk dominant
Het is geen geheim dat die jongen degelijk met een fiets kan rijden.
Zie je ook gewoon aan zijn uitslagen tussen de profs. Laat dit een springplank zijn naar een toekomst vol moois. De manier waarop hij interviews geeft en in praatprogramma’s zit is bewonderenswaardig, hij bezit een speciaal soort charisma. Heel zelfzeker maar tegelijk heel voorzichtig.
Geweldig dat we zo een talent hebben, dat geeft toch zekerheid naar de toekomst toe.

Caleb Ewan wint de eerste rit van de Tour van Duitsland, en ziet dat als een reactie/bewijs dat hij wel in staat zou zijn op het WK in zijn thuisland wereldkampioen te worden. Wanneer ik dat parcours bekijk, denk ik echt niet dat het type Caleb Ewan ook maar enige kans maakt op de overwinning.

Caleb Ewan wint de eerste rit van de Tour van Duitsland, en ziet dat als een reactie/bewijs dat hij wel in staat zou zijn op het WK in zijn thuisland wereldkampioen te worden. Wanneer ik dat parcours bekijk, denk ik echt niet dat het type Caleb Ewan ook maar enige kans maakt op de overwinning.
Van de huidige sprinters is Ewan volgens mij de enige die een kleine kans heeft om te overleven. Ik zou die altijd meenemen maar als beschermd renner ipv kopman. Laat die gewoon meebollen in het peleton, overleeft hij de laatste klim en is het sprint met een grote groep dan kan je nog altijd een leadout doen.

Volgens mij is het parcours in Australië véél te zwaar voor Ewan en maakt hij per definitie geen kans om te winnen. Neem daar nog bij dat hij eigenlijk al een heel seizoen geen deuk in een pakje boter trapt en dan kan je toch alleen maar concluderen dat hij niet voldoende gedaan heeft om een selectie af te dwingen. 6 overwinningen dit seizoen waarvan 1 WT koers (rit Tirreno) is gewoon véél te mager voor hem.
Dan kan Australië beter alles op Matthews zetten... die gaat ook nooit winnen maar die gaat op zen minst lang de schijn kunnen hoog houden, misschien wel tot de laatste 5 kilometer. Of wie weet met een Plapp proberen anticiperen. Wat ze van plan zijn met Hindley & O'Connor is wel een beetje een raadsel... gaan die dan zuiver als knecht mee? :unsure:

Van de huidige sprinters is Ewan volgens mij de enige die een kleine kans heeft om te overleven. Ik zou die altijd meenemen maar als beschermd renner ipv kopman. Laat die gewoon meebollen in het peleton, overleeft hij de laatste klim en is het sprint met een grote groep dan kan je nog altijd een leadout doen.
Ik durf Peter Sagan nog altijd als spurter klasseren, en die vergeet je dan toch wel.
Je kan de laatste km van het WK volgens mij vrij goed vergelijken met de 4de rit van de Tour (die Van Aert won): een stevig puist van iets meer dan een km aan 8%. Daar kwam Sagan echt heel wat vroeger boven dan Ewan, en ook Jasper Philipsen was daar een pak eerder boven dan Ewan (en Philipsen was wel nog in staat om dan te spurten, Ewan eindige 45 ste of zo)

Laatst bewerkt:
Ewan thuis laten is begrijpelijk. Moest die nu echt een goed seizoen gedraaid hebben, dan kon je hem als joker zeker nog meenemen.

Ik vond vooral dat Australië wel heel vroeg zijn selectie gemaakt heeft.

Hij zegt toch echt helemaal niet dat hij die overwinning in Duitsland als bewijs ziet dat hij dat WK kan winnen? En in zijn interview na die wedstrijd zei hij ook gewoon dat hij heel teleurgesteld was en vindt dat hij het wel verdient, maar dat heeft echt niets te maken met die overwinning in Duitsland hé.

Laten we hier niet de HLN journalist spelen en wat woorden verdraaien.

Hij zegt toch echt helemaal niet dat hij die overwinning in Duitsland als bewijs ziet dat hij dat WK kan winnen? En in zijn interview na die wedstrijd zei hij ook gewoon dat hij heel teleurgesteld was en vindt dat hij het wel verdient, maar dat heeft echt niets te maken met die overwinning in Duitsland hé.

Laten we hier niet de HLN journalist spelen en wat woorden verdraaien.
Hij zegt dat hij verdiend om geselecteerd te worden. Dat verdien je alleen als je een kans hebt om te winnen of om de rest te helpen. En hij post zoiets natuurlijk na die overwinning...

Laat dit een springplank zijn naar een toekomst vol moois. De manier waarop hij interviews geeft en in praatprogramma’s zit is bewonderenswaardig, hij bezit een speciaal soort charisma.

Daar schrok ik ook van komt zeer matuur over. Het deed me wat denken aan Bjorg die kwam ook altijd zo rustig en verstandig over.

Hopelijk kan hij een mooie carrière uitbouwen.

Mathieu op zoek naar een Red Bull helm met een Wolf pet op?:unsure:

20220828-124744.jpg

Ik volg het wielrennen slechts zeer oppervlakkig maar nu met Van Aert en Evenepoel pik ik al is sneller een wedstrijd mee (successupporter zeg maar). Dus vergeef me mijn misschien stomme vraag maar waarom slapen wielrenners altijd met twee op een kamer? Zelfs de absolute toppers hebben precies toch nog altijd een kamergenoot? Of geldt dat niet voor allemaal? Ik zou denken dat - voor een maximale slaapkwaliteit - je toch beter alleen op een kamer ligt (om snurkers te vermijden, bijvoorbeeld). Is dat puur een financiële kwestie? Ik zou denken dat dat voor die topploegen de kost toch niet mag zijn...

Hij zegt dat hij verdiend om geselecteerd te worden. Dat verdien je alleen als je een kans hebt om te winnen of om de rest te helpen. En hij post zoiets natuurlijk na die overwinning...

Ja logisch hé, de nacht ervoor is de selectie officieel bekend gemaakt en er werd hem in elk interview naar een reactie gevraagd, ook in het flashinterview na de etappe. Daarin zei hij enorm teleurgesteld was en inderdaad dat hij vond dat hij een selectie verdiende op basis van wat hij in het verleden getoond heeft. Hij beseft dat zijn jaar ondermaats was maar hij is ervan overtuigd dat hij een kans maakte en dat hij heel goed is in pieken naar 1 dag. En je kunt moeilijk zeggen dat hij daar geen punt heeft. Je legt hem gewoon woorden in de mond. Nooit maar dan ook nooit heeft hij iets gezegd in de aard van dat die overwinning in Duitsland een "bewijs" is dat hij in Australië kan winnen.

Terug
Bovenaan