Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij en met hem anderen hebben het toegegeven.De ploeg zelf had rond en net na de eeuwwisseling een eigen dopingprogramma. Het is daarom dat de toenmalige ploegarts levenslang geschorst is door de Amerikaanse dopingautoriteiten. Dat was trouwens een van de redenen dat rabobank gestopt is met sponseren destijds. Wat maakt het dan uit dat er enkele werknemers zijn met een dopingverleden.
Dit is absoluut waar ik op aanstuurde. Zoals Edwig Van Hooydonck het ooit aangaf: hij won de Ronde Van Vlaanderen twee keer na mekaar en twee jaar later reed heel het peloton van hem weg. EPO. In die periode had zowat iedereen boter op zijn hoofd. De mensen die daar voor uitgekomen zijn, verdienen meer respect dan de gluiperds dien nog altijd doen alsof ze zuiver reden. Ik zeg niet dat ze allemaal aan de doping zaten, maar we weten dat een groot stuk van het peloton toen EPO namHij en met hem anderen hebben het toegegeven.
Er zijn gewoon heel veel renners uit die periode die nooit niks bekend hebben.
Mannen zoals Dekker of Boogerd die gewoon openlijk over hun gebruik spreken die gaan we verguizen en mannen die minstens zo erg waren maar gewoon als een graf zwijgen die gaan we ophemelen?
Daar heb ik het persoonlijk moeilijk mee.
Ik had hem niet zo vroeg terug verwacht. Hopelijk heeft hij zich niet moeten forceren om terug fit te raken. Mijn gedacht direct na de val was dat hij ergens eind september - begin oktober nog een klein rondje kon finishen om dan met een goed gevoel de winter in te gaan.Bernal morgen terug in het peloton.
Niet dat ik er iets van verwacht, maar altijd fijn zulk nieuws.
En wil je daar iets mee insinueren of deel je dat feit gewoon mee ook al heeft het geen enkele meerwaarde?Is helemaal niet zuur, is gewoon een feit.
Al hebben ze er nog andere in dienst met een dopingverleden no worries!
Adrie is bij mijn weten nooit betrapt en heeft ook nooit bekend doping te gebruiken.En wil je daar iets mee insinueren of deel je dat feit gewoon mee ook al heeft het geen enkele meerwaarde?
De renners die er voor uitgekomen zijn vertrouw ik meer in het huidige wielrennen dan de geniepigaards die denken er mee weg te komen. Als zulke mensen in uw ploeg er automatisch voor zorgen dat er nu gedopeerd word dan hoop ik dat VDP niet teveel duivenvlees of hoestsiroop consumeert of wilt een vader die doping gebruikt heeft automatisch zeggen dat zijn zoon dat ook doet?
Logisch, dopingjagers bestonden nog niet, bloedpaspoort ook niet. Die decennia waren nochtans alles behalve Dopingvrije. Amfetamines, cortisoides, high octane doping... Waren schering en inslag.Adrie is bij mijn weten nooit betrapt en heeft ook nooit bekend doping te gebruiken.
"Adrie van der Poel werd in zijn carrière tweemaal op doping betrapt. In 1983 liep hij tegen de lamp wegens strychninegebruik. Het excuus dat hij opvoerde was: 'Ik heb duivenvlees gegeten, en die duivenmelkers drogeren hun beesten, dus vandaar.' In 1984 werd hij bij de Ronde van Sicilië betrapt op het verboden middel efedrine. Dit middel was afkomstig van een hoestdrank die hij genomen had tegen een verkoudheid. Hij werd voor drie maanden geschorst en voelde zich gepakt door de Internationale Wielrenunie"Adrie is bij mijn weten nooit betrapt en heeft ook nooit bekend doping te gebruiken.
Een ploeg die quasi ophield met bestaan doordat sponsor afhaakt wegens dopingschandaal, daarna niets voorsteld en dan mensen die in dat schandaal zaten aanneemt is toch opmerkelijk imo
Het was een structureel probleem binnen het wielrennen en de bal is in feite aan het rollen gegaan met Levi Leipheimer die in zijn val iedereen meegesleurd heeft.Adrie is bij mijn weten nooit betrapt en heeft ook nooit bekend doping te gebruiken.
Een ploeg die quasi ophield met bestaan doordat sponsor afhaakt wegens dopingschandaal, daarna niets voorsteld en dan mensen die in dat schandaal zaten aanneemt is toch opmerkelijk imo
Voor het grootste deel ben ik akkoord met je verhaal. Enkel vind ik dat de gebruikers ook moeten gestraft worden. Die renners weten echt wel dat wat ze doen niet mag en wat de gevolgen kunnen zijn.Het was een structureel probleem binnen het wielrennen en de bal is in feite aan het rollen gegaan met Levi Leipheimer die in zijn val iedereen meegesleurd heeft.
Maar je kan echt niet een individuele renner gaan beschuldigen. Zij deden en voerden enkel maar uit wat voor hen normaal leek.
Als meer dan de helft van uw ploeg hetzelfde doet en meer dan de helft van de tegenstanders deden het dan is het niet zo verwonderlijk dat je u ook laat vangen om het te doen.
Het zijn de grote meesterbreinen achter zulke operaties die gestraft moeten worden. Niet een jonge renner die er alles aan wilt doen om mee te kunnen in een sport die alles voor hem betekend.
Noem mij één (top)team waar er niemand in de staf zit die tijdens zijn actieve carrière nooit in aanraking is gekomen met doping.Adrie is bij mijn weten nooit betrapt en heeft ook nooit bekend doping te gebruiken.
Is dat de eerste naam die ge aan doping linkt bij UAE?Noem mij één (top)team waar er niemand in de staf zit die tijdens zijn actieve carrière nooit in aanraking is gekomen met doping.
Als je denkt dat pakweg Steels en Peeters tijdens hun carrière nooit gepakt hebben en dat Lefevere daar niks van zou geweten hebben denk dan maar snel iets anders. Net zoals oa Steven De Jongh bij Trek, Knaven bij Ineos, oa Baldato bij UAE, dat is allemaal dezelfde generatie als Niermann... die gaan allemaal wel geweten hebben wat ze moesten doen om te kunnen blijven koersen, daar gaan we nu toch niet flauw over doen zeker?

Neen, dat was de eerste ex-renner die mij in het oog sprong uit die periode. Mannen die er dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mee geknoeid hebben. Ik heb het dan nog niet over ploegartsen etc.Is dat de eerste naam die ge aan doping linkt bij UAE?![]()
![]()
![]()
Voor het grootste deel ben ik akkoord met je verhaal. Enkel vind ik dat de gebruikers ook moeten gestraft worden. Die renners weten echt wel dat wat ze doen niet mag en wat de gevolgen kunnen zijn.

Nu is het wachten op een reactie van de ploegleiding: "Lecerf is een trendsetter, hij test als eerste het materiaal uit waarmee het Lotto-team volgend jaar zal rijden na de degradatie"
![]()
Lotto Soudal stuurt talent William Junior Lecerf naar Toekomstronde met... reservefiets
Interview Het 19-jarige talent William Junior Lecerf verlaat eind dit seizoen de opleidingsploeg van Lotto Soudal en kiest voor het nieuwe Development Team van Patrick Lefevere. Dat wordt de belofte niet in dank afgenomen. “De manier waarop getuigt van weinig respect”, klinkt het bij Lotto...www.wielerflits.be
![]()
Lotto Soudal stuurt talent William Junior Lecerf naar Toekomstronde met... reservefiets
Interview Het 19-jarige talent William Junior Lecerf verlaat eind dit seizoen de opleidingsploeg van Lotto Soudal en kiest voor het nieuwe Development Team van Patrick Lefevere. Dat wordt de belofte niet in dank afgenomen. “De manier waarop getuigt van weinig respect”, klinkt het bij Lotto...www.wielerflits.be
Hij mag toch niet zomaar met een Specialized gaan rondtoeren zolang hij bij Lotto onder contract ligt?