Algemeen Wielernieuws

Dan is het nog afwachten of hij Evenepoel meeneemt naar het EK, of enkel naar het WK. Voor de TT op het EK is hij in ieder geval niet geselecteerd, dus misschien past de wegrit ook niet in zijn voorbereiding voor de Vuelta?

Evenepoel rijd San Sebastian en Burgos voor de Vuelta. Geen EK dus voor hem. EK is op zondag en Vuelta begint al op vrijdag. Niet echt ideaal dus. Zeker met ook nog eens Burgos een weekje ervoor. Je moet toch wat fris proberen aan de start te komen natuurlijk.

Als Alaphilippe weer de favoriet is voor het WK dan lijkt me Philipsen toch iets te licht om op zo'n parcour iets te gaan doen. WK lijkt me toch meer voor de klassieke type renners dan voor een goede sprinter.

Net eens het parcours bekeken voor de Vuelta.
Wel een heel erg groot aantal aankomsten bergop.

Evenepoel houdt de druk wel af heb ik gezien en dat zal slim zijn, uitrijden is hier de boodschap en misschien mikken op winst in die tijdrit, verder zou ik niet kijken. Sierra Nevada klim is bijvoorbeeld 20km at 8% :help:

Evenepoel rijd San Sebastian en Burgos voor de Vuelta. Geen EK dus voor hem. EK is op zondag en Vuelta begint al op vrijdag. Niet echt ideaal dus. Zeker met ook nog eens Burgos een weekje ervoor. Je moet toch wat fris proberen aan de start te komen natuurlijk.

Als Alaphilippe weer de favoriet is voor het WK dan lijkt me Philipsen toch iets te licht om op zo'n parcour iets te gaan doen. WK lijkt me toch meer voor de klassieke type renners dan voor een goede sprinter.

Zoals steeds maken de renners de koers hé ;) en aangezien dit peloton vaak vroeg de beuk er in gooit, zou het wel eens zwaar kunnen uitvallen idd. En het is ook 250 km+ ... Iets waar we Philipsen nog niet echt in hebben zien uitblinken tot hiertoe. Feit is wel dat hij in deze Tour absoluut bij de betere klimmers hoorde onder de sprinters.

Net eens het parcours bekeken voor de Vuelta.
Wel een heel erg groot aantal aankomsten bergop.

Evenepoel houdt de druk wel af heb ik gezien en dat zal slim zijn, uitrijden is hier de boodschap en misschien mikken op winst in die tijdrit, verder zou ik niet kijken. Sierra Nevada klim is bijvoorbeeld 20km at 8% :help:

Sierra Nevada moet hem nochtans het beste liggen. Is wel 7,9% maar is wel redelijk gelijklopend.

Steilste zit in het begin daarna nooit echt supersteil. Wel lang en hoog natuurlijk. Mij lijken de muurtjes iets meer problemen op te leveren voor hem.

Zoals steeds maken de renners de koers hé ;) en aangezien dit peloton vaak vroeg de beuk er in gooit, zou het wel eens zwaar kunnen uitvallen idd. En het is ook 250 km+ ... Iets waar we Philipsen nog niet echt in hebben zien uitblinken tot hiertoe. Feit is wel dat hij in deze Tour absoluut bij de betere klimmers hoorde onder de sprinters.

Absoluut maar als ze op een WK na 250km met 20 naar de streep trekken zit hij er wel niet meer bij. Altijd gevaarlijk om vlak na een mooie prestatie conclussies over de toekomst te trekken.

Je mag maar met 8 naar een WK gaan, je hebt al 2 kopmannen met Evenepoel (winnaar LBL) en VA (winnaar MSR) die al bewezen hebben deze categorie van wedstrijden te kunnen winnen. Om dan nog een wildcard mee te nemen lijkt me ook maar vreemd. Philipsen is volgens mij wel iets sneller dan VA maar wie gaat er nog bij zijn dat VA eventueel niet zou kunnen kloppen maar Philipsen dan weer wel?

Evenepoel, VA, Van Hooidonck, DeClerq, Benoot, Teuns, Stuyven en Lampaert. 2 kopmannen, 2 knechten, 3 "vrije rol" en Lampaert omdat de tijdrijder ook de weg moet doen. En ook omdat hij natuurlijk een goed renner is.

Laatst bewerkt:
En een philipsen als vrije renner die mee moet zijn met de 2e vlucht. Als er een groepje op 50-60km wegrijdt meezijn om dan gewoon mee te laten bollen. Blijven ze weg is hij de snelste, worden ze teruggepakt hebben ze achteraan niet moeten rijden.

Ik volg je hoor. Ik zou hem zelf ook niet meepakken. Maar als een Van Aert nog iets overkomt (hopelijk niet), dan denk ik dat hij wel meegepakt zal worden naar het WK.

Maar nu heb je Wout en Remco en dat is voldoende. De rest moet zich schikken (Allé, ik ga er vanuit dan beiden in het najaar opnieuw een goed niveau halen). Voor de rest inderdaad sterke knechten meepakken, genre Benoot.

Ik volg je hoor. Ik zou hem zelf ook niet meepakken. Maar als een Van Aert nog iets overkomt (hopelijk niet), dan denk ik dat hij wel meegepakt zal worden naar het WK.

Maar nu heb je Wout en Remco en dat is voldoende. De rest moet zich schikken (Allé, ik ga er vanuit dan beiden in het najaar opnieuw een goed niveau halen). Voor de rest inderdaad sterke knechten meepakken, genre Benoot.
Denk je echt dat Philipsen eventueel het gat van eventueel een Van Aert kan vullen?
Daar hebben we toch andere renners voor zoals een Jasper Stuyven bijvoorbeeld.

Een Philipsen geraakt voor een sprinter vlot een bergje over. Maar ik herhaal voor een sprinter. Ik kan mij heel erg vergissen maar ik wil hem nog wel eens zien meegaan met een groepje puncheurs, in een groepje heel snel ronddraaien en lang in die omslag hoge wattages duwen. Volgens mij is dat echt niks voor hem.
Laat staan als knecht meegaan. Ook dat vereist een specifiek type renner die gewoon heel lang vooraan aan een peloton kan trekken met een hoog constant vermogen. En dat zijn nu echt twee rollen waar ik Philipsen echt niet in zie. Hij heeft daar niet de specifieke capaciteiten voor omdat hij daarop ook niet traint.

Met Philipsen gaan is gewoon tout court kiezen voor een sprint met eventueel een uitgedunde groep. En ik zou niet weten waarom je op zo een scenario zou gokken als je een Evenepoel hebt.

Laatst bewerkt:
Denk je echt dat Philipsen eventueel het gat van eventueel een Van Aert kan vullen?
Daar hebben we toch andere renners voor zoals een Jasper Stuyven bijvoorbeeld.

Een Philipsen geraakt voor een sprinter vlot een bergje over. Maar ik herhaal voor een sprinter. Ik kan mij heel erg vergissen maar ik wil hem nog wel eens zie meegaan met een groepje puncheurs, in een groepje heel snel ronddraaien en lang in die omslag hoge wattages duwen. Volgens mij is dat echt niks voor hem.
Laat staan als knecht meegaan. Ook dat vereist een specifiek type renner die gewoon heel lang vooraan aan een peloton kan trekken met een hoog constant vermogen. En dat zijn nu echt twee rollen waar ik Philipsen echt niet in zie. Hij heeft daar niet de specifieke capaciteiten voor omdat hij daarop ook niet traint.

Met Philipsen gaan is gewoon tout court kiezen voor een sprint met eventueel een uitgedunde groep. En ik zou niet weten waarom je op zo een scenario zou gokken als je een Evenepoel hebt.

Ik zeg niet dat hij het gat zou kunnen opvullen hé, wel dat ik in dat geval een selectie voor hem verwacht. Afhankelijk van hoe de bondscoach het parcours inschat en denkt een snelle man nodig te hebben. Als hij denkt dat het in geen enkel scenario tot een groepsprint kan komen, dan zal hij hem nooit meepakken idd.

Niemand kan het gat opvullen als Van Aert forfait moet geven. Die is buiten categorie. Hij is de enige die het op elke manier kan afmaken.

Wat ook niet zou betekenen dat Philipsen kopman moet zijn in dat geval hé. Waarom zou je niet én kunnen gokken op Evenepoel en Philipsen achter de hand houden.

Maar goed, hopelijk is dit een non-discussie en kan Van Aert uiteraard gewoon deelnemen.

Ik zeg niet dat hij het gat zou kunnen opvullen hé, wel dat ik in dat geval een selectie voor hem verwacht. Afhankelijk van hoe de bondscoach het parcours inschat en denkt een snelle man nodig te hebben. Als hij denkt dat het in geen enkel scenario tot een groepsprint kan komen, dan zal hij hem nooit meepakken idd.

Niemand kan het gat opvullen als Van Aert forfait moet geven. Die is buiten categorie. Hij is de enige die het op elke manier kan afmaken.

Wat ook niet zou betekenen dat Philipsen kopman moet zijn in dat geval hé. Waarom zou je niet én kunnen gokken op Evenepoel en Philipsen achter de hand houden.

Maar goed, hopelijk is dit een non-discussie en kan Van Aert uiteraard gewoon deelnemen.

Pas op de dubbel Evenepoel en Van Aert daar geloof ik ook niet in.
Evenepoel rijdt enkel voor zichzelf, kijk ik heb het gezegd. Alle respect voor die jongen want het is een geweldig coureur, maar in een dienende rol dat werkt gewoon niet.

Daarom denk ik dat er duidelijke afspraken moeten gemaakt worden als je gaat voor de dubbel. Werken met twee kopmannen dat heeft nog nooit gewerkt en dat zal het nu ook niet doen.
Dus ofwel neem je Remco mee en is het in een vrije rol zonder enige steun en alle knechten voor Van Aert. Ofwel draai je de rollen om en is het alles voor Remco en Van Aert zuiver solo als bliksemafleider en eventueel hopen op Wout de onoverwinnelijke die het solo gewoon afmaakt.

De transcontinental race is weer van start gegaan. Een ultra-race van 4000 km, waarbij de renners in Geraardsbergen vertrekken, dan naar Krupka moeten rijden, De Passo di Gavia, Durmitor, Transalpina en aankomen in Burgas

Organisatie geeft aan dat Fiona Kolbinger opnieuw aan de leiding staat. Zij won ook de vorige editie...
De meeste renners bovenaan in het klassement zijn ondertussen al 22h00 aan één stuk door aan 't fietsen ...

Sierra Nevada moet hem nochtans het beste liggen. Is wel 7,9% maar is wel redelijk gelijklopend.

Steilste zit in het begin daarna nooit echt supersteil. Wel lang en hoog natuurlijk. Mij lijken de muurtjes iets meer problemen op te leveren voor hem.

Absoluut maar als ze op een WK na 250km met 20 naar de streep trekken zit hij er wel niet meer bij. Altijd gevaarlijk om vlak na een mooie prestatie conclussies over de toekomst te trekken.

Je mag maar met 8 naar een WK gaan, je hebt al 2 kopmannen met Evenepoel (winnaar LBL) en VA (winnaar MSR) die al bewezen hebben deze categorie van wedstrijden te kunnen winnen. Om dan nog een wildcard mee te nemen lijkt me ook maar vreemd. Philipsen is volgens mij wel iets sneller dan VA maar wie gaat er nog bij zijn dat VA eventueel niet zou kunnen kloppen maar Philipsen dan weer wel?

Evenepoel, VA, Van Hooidonck, DeClerq, Benoot, Teuns, Stuyven en Lampaert. 2 kopmannen, 2 knechten, 3 "vrije rol" en Lampaert omdat de tijdrijder ook de weg moet doen. En ook omdat hij natuurlijk een goed renner is.
Mij allemaal goed, zo lang Greg z'n plaatske maar niet opeist 😅

Pas op de dubbel Evenepoel en Van Aert daar geloof ik ook niet in.
Evenepoel rijdt enkel voor zichzelf, kijk ik heb het gezegd. Alle respect voor die jongen want het is een geweldig coureur, maar in een dienende rol dat werkt gewoon niet.

Daarom denk ik dat er duidelijke afspraken moeten gemaakt worden als je gaat voor de dubbel. Werken met twee kopmannen dat heeft nog nooit gewerkt en dat zal het nu ook niet doen.
Dus ofwel neem je Remco mee en is het in een vrije rol zonder enige steun en alle knechten voor Van Aert. Ofwel draai je de rollen om en is het alles voor Remco en Van Aert zuiver solo als bliksemafleider en eventueel hopen op Wout de onoverwinnelijke die het solo gewoon afmaakt.
Wout met de benen van de Tour was gewoon wereldkampioen in Leuven en dan hadden we met zen allen gezegd dat Evenepoel de perfecte knecht was. Belgen moesten niet rijden (ook al deden ze dat wel) en Evenepoel heeft nog op kop liggen trekken zodat niemand weg kon rijden. (In opdracht van Wout). Indien hij niet zo snel aanvalt en gewoon in het peloton had blijven zitten had het resultaat net hetzelfde geweest. (Tenzij hij zelf WK werd). Maar goed, die discussie is al 100x gevoerd. Laten we maar focussen op het volgende WK.

Voor mij is er alleszins geen nood om Philipsen mee te nemen. Parcours is toch ook veel te zwaar voor hem? Van Aert en Evenepoel de kopmannen en dan paar sterke knechten mee. Evenepoel moet er alleen van proberen weg te geraken. Van Aert heeft wat meer opties.

Mij allemaal goed, zo lang Greg z'n plaatske maar niet opeist 😅

Las vandaag dit

Dus hopelijk niet. Zijn schoonbroer zit ook niet meer aan de knoppen dus zal wel lukken zeker.

Ik zie wel een rol voor Greg in de ploeg. Hij mag dan wel niet meer de Greg van enkele jaren geleden zijn maar met zijn ervaring ben je wel iets, en het is ook niet dat hij super slecht rijdt.
Maar goed als je zoveel andere opties hebt die in principe gewoon waardevoller zijn dan is dat een logischere keuze.
Gloag naar Jumbo :')
Auwtch Ineos
Jammer natuurlijk. Ze hebben ook al Leemrijze en als iedereen voor Jumbo gaat rijden dan gaat er weinig meer aan het wielrenner aan zijn.
Dan krijgen we een fenomeen zoals bij de vrouwen met SDWorkx waar gewoon iedereen voor rijdt, zeker met de overstap van Wiebes is het gewoon veruit de sterkste ploeg.

Als we dan toch al over het WK gaan lullen: ik zou Van Aert en Evenepoel meepakken maar het omgekeerde doen van wat iedereen verwacht: Van Aert laten aanvallen en Remco in de wachtkamer laten. Om Van Aert (als hij na de Tour nogmaals in topvorm geraakt) terug te pakken gaan er veel een jasje moeten uitdoen en stel dat het toch lukt dan kan Remco (als die in topvorm zit) zijn voorhamer bovenhalen. En dan kan Philipsen mee als tweede snelle man die in de groep Evenepoel probeert te blijven.

Het omgekeerde scenario zou te voorspelbaar zijn en daar gaat elke ploeg al op voorbereid zijn.

Terug
Bovenaan