Algemeen Wielernieuws

Misschien laten ze hem thuis omdat hij al even geen interessant resultaat meer heeft neergezet.

Heeft gewoon nog een contract tot het einde van het seizoen. Ze gaan hem niet betalen om niks te doen hé.
Jaja volledig akkoord.
Maar qua training zal het dan toch niet meer het je dat zijn als Mollema u op 30s rijdt :p
Van de tijdrijder Dumoulin schiet maar weinig meer over dan.

Als de kbwb zijn reglementen toepast mag hij in principe niet starten in de TdF

112.6 Renner die afziet van deelname aan een verplichte wedstrijd, Belgisch Kampioenschap of iedere andere wedstrijd waarvoor hij reglementair door de Federatie werd aangeduid of geselecteerd.
9 dagen schorsing, de dag van de wedstrijd inbegrepen Bij overtreding van deze sanctie: 15 EUR, 14 dagen schorsing en teruggave eventueel gewonnen prijzen

Als de kbwb zijn reglementen toepast mag hij in principe niet starten in de TdF

Als je de regels verder leest zal je wel zien dat hij niet verplicht is ==> Blessure
Zal de commissie dat wel toelaten ;)

Daarnaast Wout kan natuurlijk altijd gaan aan de start van het BK 1km rijden en uitstappen en dan nog met zijn gezin een mooi dagje aan het strand zitten ;)

Iedere renner die volgens de regels geselecteerd werd voor een wedstrijd is verplicht hieraan deel te
nemen. Zonder “geldige” reden, goedgekeurd door de commissie ter zake, zullen de renners die verzaken aan
een van deze selecties automatisch de start geweigerd worden gedurende 9 dagen (8 volgende
dagen)

Uiteraard gaan ze dit goedkeuren, niet alleen bij WVA maar zowat bij elke prof is dat de standaard. Maar het is wel wat dubbel, zondag medisch niet geschikt om een vlak en kort BK te rijden, maar op vrijdag kan je wel vertrekken in een van de zwaarste wedstrijden van het jaar.

Als je de regels verder leest zal je wel zien dat hij niet verplicht is ==> Blessure
Zal de commissie dat wel toelaten ;)

Daarnaast Wout kan natuurlijk altijd gaan aan de start van het BK 1km rijden en uitstappen en dan nog met zijn gezin een mooi dagje aan het strand zitten ;)

Iedere renner die volgens de regels geselecteerd werd voor een wedstrijd is verplicht hieraan deel te
nemen. Zonder “geldige” reden, goedgekeurd door de commissie ter zake, zullen de renners die verzaken aan
een van deze selecties automatisch de start geweigerd worden gedurende 9 dagen (8 volgende
dagen)
Uiteraard kan je gewoon 1km rijden en afstappen maar dan ben je wel tot in Middelkerke moeten komen... nu kan hij gewoon rustig een paar dagen langer in Tignes blijven misschien (want wat betekend dat "een rustperiode"? :unsure:) en gericht trainen. Anders heb je een reisdag, een koers die nooit optimaal is kwa trainingsbelasting en een hele hoop media verplichtingen die je er nu eenmaal bij moet nemen als koning van het Belgische wielrennen. Voor een titel die hij toch al eens gewonnen heeft...

Moest dit een selectief parcours geweest zijn zou je nog kunnen zeggen maar nu... ik zeg niet dat hij hier kansloos was, verre van, maar met Merlier & Philipsen (& De Lie) aan de start zijn de winstkansen nogal gespreid en dan heb je nog een hele hoop scenario's waarin er niet gespurt (met een peloton) wordt waar je als enkeling (kleine ploeg) geen controle over hebt in een koers van elvendertig Lotto's en andere kleine ploegen.

Uiteraard kan je gewoon 1km rijden en afstappen maar dan ben je wel tot in Middelkerke moeten komen... nu kan hij gewoon rustig een paar dagen langer in Tignes blijven misschien (want wat betekend dat "een rustperiode"? :unsure:) en gericht trainen. Anders heb je een reisdag, een koers die nooit optimaal is kwa trainingsbelasting en een hele hoop media verplichtingen die je er nu eenmaal bij moet nemen als koning van het Belgische wielrennen. Voor een titel die hij toch al eens gewonnen heeft...

Moest dit een selectief parcours geweest zijn zou je nog kunnen zeggen maar nu... ik zeg niet dat hij hier kansloos was, verre van, maar met Merlier & Philipsen (& De Lie) aan de start zijn de winstkansen nogal gespreid en dan heb je nog een hele hoop scenario's waarin er niet gespurt (met een peloton) wordt waar je als enkeling (kleine ploeg) geen controle over hebt in een koers van elvendertig Lotto's en andere kleine ploegen.
Dit verhaal slaat de nagel op de kop denk ik.
Combinatie van het afzakken naar België voor een wedstrijd die zoveel kanten uitkan en die je al eens gewonnen hebt en die ook wel verplichtingen met zich meebrengt. Met daarbij het risico om te vallen en u effectief te blesseren, dan kan je uw tour vergeten.

Lijkt me dus gewoon een smoesje te zijn om vrij reglementair niet aan de start te staan maar volle focus op de tour te leggen.

Goed ja ik denk voor het BK opzich gaat het wel een andere wedstrijd worden, wat niet perse negatief is. Een man die de wedstrijd hard gaat maken, ik noem nu maar een Remco, om de groep uit te dunnen of solo te finishen heeft net heel veel meer kans op slagen gekregen. Wat mij niet perse slecht lijkt.

Lijkt me dus gewoon een smoesje te zijn om vrij reglementair niet aan de start te staan maar volle focus op de tour te leggen.
Denk het niet. Hij is gisteren al teruggekeerd van trainingskamp, terwijl dat eigenlijk pas voor morgen gepland stond. Dus sowieso voorbereiding verstoord.

Ja, ik denk ook niet dat we er veel achter moeten zoeken dan dat TJV zelf zegt. Gewoon lichte blessure en enkele dagen zo weinig mogelijk belasten.
Ik denk juist dat WVA héél graag nog eens met de driekleur had rondgereden.
Hoewel dat ook wel als nadeel heeft dat je harder opvalt in het peleton :unsure:

Na Groves en SK Andersen nu blijkbaar ook Quinten Hermans naar Alpecin. Ze moesten hun team in de breedte versterken voor de opstap naar de WT en dat doen ze heel goed precies. Wel jammer voor Intermarché, verliezen zo toch hun enige echt goede Belg imo. Maar het was ergens wel te verwachten dat ze een beetje kaalgeplukt gingen worden. Girmay behouden was (terecht) prioriteit en dat kost zoveel geld dat je in andere dossiers nu eenmaal zwakker staat.

Na Groves en SK Andersen nu blijkbaar ook Quinten Hermans naar Alpecin. Ze moesten hun team in de breedte versterken voor de opstap naar de WT en dat doen ze heel goed precies. Wel jammer voor Intermarché, verliezen zo toch hun enige echt goede Belg imo. Maar het was ergens wel te verwachten dat ze een beetje kaalgeplukt gingen worden. Girmay behouden was (terecht) prioriteit en dat kost zoveel geld dat je in andere dossiers nu eenmaal zwakker staat.
Moet dat? Ze staan al hoog ondanks geen WT status (7e) en rijden toch ook vooral WT wedstrijden nu ook al?

Moet dat? Ze staan al hoog ondanks geen WT status en rijden toch ook vooral WT wedstrijden nu ook al?

Merlier vertrekt wel hé. Dat is 1/4 van hun punten van de afgelopen 3 jaar.
En ja dat moet. Ze hebben de laatste jaren kunnen selecteren. Net zoals Arkea laat Alpecin bepaalde WT wedstrijden links liggen om dan te focussen op kleinere wedstrijden. Zo reden ze bijvoorbeeld geen Dauphiné, Catalonië of Baskenland. Als je alle WT wedstrijden moet rijden, heb je ook een bredere kern nodig.

De Lotto beloften word een continentaal team volgend jaar. Vind dit geen slechte keuze ...

Broodnodig want één van de redenen waarom steeds meer Belgische junioren voor DSM, FDJ of Bora kozen. En ook waarom alle Franse talenten bij FDJ terecht komen en niet bij AG2R.

Broodnodig want één van de redenen waarom steeds meer Belgische junioren voor DSM, FDJ of Bora kozen. En ook waarom alle Franse talenten bij FDJ terecht komen en niet bij AG2R.

Bora hun jongerenploeg auto-eder is ook geen continentale ploeg.

Het heeft zijn voor- en nadelen om er een conti ploeg van te maken.
Het grootste voordeel voor de renners is volgens mij dat ze in bepaalde .1 en .pro koersen renners van het development team mogen meenemen met hoofdteam en dat ze hoger gerankte wedstrijden mogen rijden met het dev team.
Het is wel een pak duurder als continentaal dev team.

Terug
Bovenaan