Algemeen Wielernieuws

Ik denk overigens wel dat zo'n grote sportevenementen altijd op open net moeten? Dat staat in het mediadecreet dacht ik. (zoals Tour, WK, EK, Olympische Spelen, Vuelta)
Een mens met een slecht karakter zou zeggen: “moet er echt belastingsgeld of geld tout court uitgegeven worden aan een sport of programma dat maar een handjevol kijkers trekt”.
Allez we kunnen wel veel vieren en vijven maar door de band genomen werken gewoon veel mensen tijdens de ritten van de giro, vuelta en tour. Is het dan nuttig om die rit integraal te gaan uitzenden als toch niemand het kan zien? Investeer je dan niet beter in samenvattingen van een half uur?

Renaat en José vind ik het beste wat de VRT te bieden heeft.
Mag ik ondertussen al nostalgisch terugkijken op Renaat & José die samen drie weken de Giro versloegen?

Vannieuwkerke kan ik echt niet pruimen.

Uhu :sarcastic:

Hopelijk vaak genoeg combo Renaat - José en niet te veel Karl of Ruben.
Maar ik dacht dat Karl wel de grote klassiekers ging doen en Renaat vooral de rondes. Ik zie Karl nog voorbeschouwing + commentaar + commentaar op de moto + nabeschouwing + avondlijke talkshow + aangepaste kledinglijn... doen voor één en dezelfde koers.
ik dacht echt dat ik het op vtm had gezien, blijkbaar verkeerd gedacht. Maar in plaats van op een normale, vriendelijke wijze te corrigeren word ik alweer beschuldigd van desinformatie, en daar gaat het mij om.

Een mens met een slecht karakter zou zeggen: “moet er echt belastingsgeld of geld tout court uitgegeven worden aan een sport of programma dat maar een handjevol kijkers trekt”.
Allez we kunnen wel veel vieren en vijven maar door de band genomen werken gewoon veel mensen tijdens de ritten van de giro, vuelta en tour. Is het dan nuttig om die rit integraal te gaan uitzenden als toch niemand het kan zien? Investeer je dan niet beter in samenvattingen van een half uur?
Veel 65-plussers kijken koers. Tijdens de Tour hebben sommige mensen ook hun verlof. Als op basis van hoeveel mensen werken beslissingen genomen moeten worden om te besparen, kan men ook gewoon beslissen om de VRT niet te laten uitzenden van 23u na het laatavondjournaal (want normale mensen zitten in hun bed) tot 6u s'avonds om dan starten met Dagelijkse Kost en Blokken.

Maar inderdaad als een commerciële zender de rechten kan aankopen voor een Giro of een Vuelta, dan kan dat geen kwaad. Anderzijds wordt er met dat belastingsgeld dan wel weer iets anders gedaan natuurlijk.

Maar redeneren op deze manier, neen, daar ben ik echt geen voorstander van. Dan kan je beter alles gaan afschaffen. WK op een verkeerd moment en meestal overdag. Afschaffen. Olympische Spelen in Tokyo. Afschaffen. Tennis? Afschaffen. Je kan veel gaan afschaffen hoor op die manier.

Laatst bewerkt:
ik dacht echt dat ik het op vtm had gezien, blijkbaar verkeerd gedacht. Maar in plaats van op een normale, vriendelijke wijze te corrigeren word ik alweer beschuldigd van desinformatie, en daar gaat het mij om.
Tot 2018 had je gelijk, toen het nog Napoleon Games Cycling Cup heette ja. Maar sinds 2019 zit het bij de VRT als Bingoal Cycling Cup.
Wat ik hier enkele pagina's geleden al vertelde. Vandaar dat ik wat kribbig reageerde.

Laat het uit, makker! Niets aangenamer om na je werk thuis te komen en uw verplichtingen opzij te zetten / uit te stellen tot de dag erna, om eerst drie uur koers te zien. Wij hebben ook onze rechten.

Wat ben je nu met een half uur samenvatting? Een sprong van km 100 naar km 75 met de val van een renner, maar de 25km ertussen heb je wel zicht op de positioneringen / vermoeidheden / aanblikken en het geleuter van de commentatoren. Dat werkt rustgevender dan een speedy samenvatting waarin een jobstudent een stuk vergeet van een eerdere aanval van een Belg ofzo en we misschien maar de laatste 500m zien van een aankomst bergop.

Het wielerseizoen is weer goed begonnen. Ik neem bij eurosport de eerste etappe van de Saudi Tour op en er valt enkel skiën te zien :unsure:.
Die hun tv gids trekt maar al te vaak op niks.

Het wielerseizoen is weer goed begonnen. Ik neem bij eurosport de eerste etappe van de Saudi Tour op en er valt enkel skiën te zien :unsure:.
Die hun tv gids trekt maar al te vaak op niks.

Was denk ik wel juist geprogrammeerd vandaag? 12-13.45 , maar er viel gewoon niets te zien omdat er geen beelden waren (bij mij zonden ze wel geen skieën uit.

Was denk ik wel juist geprogrammeerd vandaag? 12-13.45 , maar er viel gewoon niets te zien omdat er geen beelden waren (bij mij zonden ze wel geen skieën uit.
Het exacte timeslot weet ik niet meer maar ik had het opgenomen tussen 17u en 18u45 ofzo. Op telenet zo ingesteld en ik ben zelfs speciaal naar de site van Eurosport gaan kijken of het klopte.
De uitzending op de middag had ik niet gezien maar bon, het gebeurt heel vaak dat ze dezelfde sport 3x uitzenden op 1 dag. Deden ze met de koersen in Mallorca ook.

Het exacte timeslot weet ik niet meer maar ik had het opgenomen tussen 17u en 18u45 ofzo. Op telenet zo ingesteld en ik ben zelfs speciaal naar de site van Eurosport gaan kijken of het klopte.
De uitzending op de middag had ik niet gezien maar bon, het gebeurt heel vaak dat ze dezelfde sport 3x uitzenden op 1 dag. Deden ze met de koersen in Mallorca ook.

Het live timeslot is dus tussen 12u en 13.45, ook de komende dagen als ik me niet vergis.
Je hebt alleszins niets gemist aangezien enkel de laatste 300m in beeld waren.

Terug
Bovenaan