Algemeen Wielernieuws

De vraag is: wat doet José?
Blijven uiteraard...

Je hebt waarschijnlijk die aflevering van Vrede op Aarde gemist met de Wuyts? Daar heeft hij meer dan één niet zo subtiele dig naar José gemaakt imo en hij probeerde de sob kaart te spelen over het feit dat ze elkaar niet meer gehoord hadden sinds hun laatste koers samen... met de insteek van "ik denk dat José zich te goed voelt om nog met mij gezien te worden" "Zonder mij was hij nooit zo groot geworden en nu laat hij mij zomaar vallen!!!!" :sop: Ge weet wel, het soort gedrag dat je verwacht van een onzekere 14-jarige puber.

Het feit dat ze de Wuyts ondanks zijn zeer uitgebreide kennis nog binnen halen bij de VTM is gewoon teken van één ding: bloedarmoede. Aan de andere kant: als 2/3 van al u programma's gemaakt worden door Natalie Meskens, Jonas Van Geel, Koen Wauters of een random combi van die 3 dan wisten we dat natuurlijk al veel langer dan vandaag.

Natuurlijk is hij in zijn gat gebeten. Snap ik ook wel. Als je graag nog verder wil werken, maar het mag niet omwille van je leeftijd... puur door idiote regelgeving.

Veldritseizoen afwerken? Wat valt er nog af te werken? Buiten wat kruimels is het veldritseizoen afgelopen hoor. Na gisteren is niemand nog bezig met het veldrijden. Alle ogen zijn nu gericht op het wegseizoen.

Dat Wuyts een blaaskaak is, dat weten we, maar ik vind zijn beslissing heel normaal.
Dat wist hem natuurlijk wel al xj geleden toen hem daar zijn contract tekende ;)
x jaar gewoon zekerheid en daarna nog deftig pensioen, nee hij zou er beter mee stoppen ons schoolmeesterke

Dat wist hem natuurlijk wel al xj geleden toen hem daar zijn contract tekende ;)
x jaar gewoon zekerheid en daarna nog deftig pensioen, nee hij zou er beter mee stoppen ons schoolmeesterke
Tuurlijk weet je dat, maar op 30-40 jaar ben je daar wrs niet mee bezig. Voor hetzelfde geld ben je op je 55 al uitgeblust.

An sich blijft dit een idiote regel in tijden waar iedereen in de private sector aangespoord wordt om langer te blijven werken. Hij is niet de enige die graag nog had blijven doorgaan (Frank Raes, Linda De Win, ... )

Tuurlijk weet je dat, maar op 30-40 jaar ben je daar wrs niet mee bezig. Voor hetzelfde geld ben je op je 55 al uitgeblust.

An sich blijft dit een idiote regel in tijden waar iedereen in de private sector aangespoord wordt om langer te blijven werken. Hij is niet de enige die graag nog had blijven doorgaan (Frank Raes, Linda De Win, ... )
Ben ik het niet mee eens
1) We moeten eigenlijk niet langer werken, we moeten gewoon effectief werken tot bepaalde leeftijd (32j is nu de gemiddelde loopbaan dus zelfs voor iemand die 5j unif gedaan heeft ben je dan nog maar 55. Als iedereen effectief tot 65 werkt is het meer dan ok)
2) Je neemt de plek in van iemand anders + dik betaald

Vtm zendt ook de Napoleon Cup uit.
Aangezien ze de Italiaanse koersen in de portefeuille hebben, zou de Giro uitzenden dan geen optie zijn? Als Evenepoel daar volgend jaar opnieuw een doel van maakt, kijkcijfers gegarandeerd.
Wrong en wrong.
Bingoal Cycling Cup zit al 2 seizoenen op de vrt. En vtm koopt gewoon MSR en Il Lombardia van GCN (Eurosport). 2 seizoenen geleden hebben ze de Giro ook op die manier gekocht via Eurosport, maar de kijkcijfers waren matig en dus niet meer voor herhaling vatbaar om 3 weken lang (hoge) kosten te maken, voor een matige return.
Anders hadden ze dat vorig jaar met Remco ook wel gedaan, gezien ze iemand 3 weken in z'n spoor hebben gestoken :unsure:

Ben ik het niet mee eens
1) We moeten eigenlijk niet langer werken, we moeten gewoon effectief werken tot bepaalde leeftijd (32j is nu de gemiddelde loopbaan dus zelfs voor iemand die 5j unif gedaan heeft ben je dan nog maar 55. Als iedereen effectief tot 65 werkt is het meer dan ok)
2) Je neemt de plek in van iemand anders + dik betaald
Dat klopt, al zijn er ook allerhande systemen om zelfs mensen die op pensioen zijn toch te laten bijverdienen en dergelijke. Dus het wordt wel gestimuleerd. Het is enerzijds wel vreemd om mensen af te serveren die graag nog willen blijven verder werken. Momenteel zou het inderdaad al een succes zijn moest iedereen een loopbaan hebben van >40 jaar, dat is waar. Wuyts heeft zijn loopbaan zeker gehad.

En ja, hij nam nu de plek in van Ruben Van Gucht... en gelukkig maar :unsure:

Frank Raes is ook nog 2 jaar doorgegaan onder het statuut van zelfstandige. Waarom? Omdat de nieuwe lichting 2 jaar geleden nog niet klaar was? Geen idee.

Het is een keuze om Raes, De Win, Wuyts, ... verplicht op pensioen te sturen (of naar een andere zender in dit geval). Daar zijn voor- en tegenargumenten voor. Maar ik begrijp ook heel goed dat daar commentaar op komt, zeker van de personen in kwestie die graag nog willen doorgaan.

Wuyts zal bij VTM toch heel weinig live wedstrijden kunnen verslaan lijkt me.. of VTM zou er een heel deel moeten overkopen/delen met Eurosport? Iemand een idee eigenlijk?

Fantastisch dat Wuyts naar VTM gaat. Als het een passie is, waarom zou je er dan mee stoppen. Die mag doorgaan zolang hij wilt en tot zolang hij gezond is.

Inderdaad, we hoeven hem nog maar tweemaal per jaar te horen maar tegelijkertijd krijgen zowel de VRT als de VTM een upgrade.

Wuyts zal ook wel de stukken over koers voor zijn rekening nemen denk ik bij VTM Nieuws of soms toch. Samen met Merijn Casteleyn. Ik weet niet hoe precies ze het zullen doen en wat er gebeurt met de anderen die daar al zitten. Ze gaan toch wel iets doen met hem na de ronde bijvoorbeeld. Ja hij zal het niet meer live verslaggeven, maar nadat het in vtm sportnieuws over de ronde gaat, zal hij wel eens aan het woord komen denk ik?

Bij welke koersen zitten de rechten bij VTM? Ik denk dat dat nieuw criteriumcircuit al bij VTM zit. Dat weet ik. MSR is al gezegd. Ronde van Lombarijde ook. Misschien dat VTM nog de Girorechten kan gaan opkopen? Ze gaan nog nooit zo goede middagen gedraaid hebben bij de VTM als ze dat doen.

VTM kennende zullen ze nog wel een BV darts doen met wielrenners... en dan een rol geven aan Wuyts.

Voorlopig enkel MSR en Il Lombardia.
Merijn Casteleyn werkt al meer dan een jaar niet meer voor de zender.
Bingoal Cycling Cup is bij Sporza.
Eurosport verkoopt de Giro niet meer door.

Wat een onwaarheden hier verkondigd worden 😳

Voorlopig enkel MSR en Il Lombardia.
Merijn Casteleyn werkt al meer dan een jaar niet meer voor de zender.
Bingoal Cycling Cup is bij Sporza.
Eurosport verkoopt de Giro niet meer door.

Wat een onwaarheden hier verkondigd worden 😳
Ik verkondig geen onwaarheden, het zijn vragen. Ik geef duidelijk aan dat het vragen zijn of dat ik het niet goed weet wat er zou gebeuren. Van Merijn Casteleyn is zijn vertrek me niet opgevallen.

Betekent dit ook niet dat VTM zich gaat moeien met rechten en licenties in de toekomst van wielerkoersen. Zeker als de VRT de opdracht krijgt om verder te besparen. Volgens mij kan het wel eea in beweging zetten.

... Ik denk dat dat nieuw criteriumcircuit al bij VTM zit. Dat weet ik. ...

Ik verkondig geen onwaarheden, het zijn vragen.
Uhu :sarcastic:

Hopelijk vaak genoeg combo Renaat - José en niet te veel Karl of Ruben.
Maar ik dacht dat Karl wel de grote klassiekers ging doen en Renaat vooral de rondes. Ik zie Karl nog voorbeschouwing + commentaar + commentaar op de moto + nabeschouwing + avondlijke talkshow + aangepaste kledinglijn... doen voor één en dezelfde koers.

Ik verkondig geen onwaarheden, het zijn vragen. Ik geef duidelijk aan dat het vragen zijn of dat ik het niet goed weet wat er zou gebeuren. Van Merijn Casteleyn is zijn vertrek me niet opgevallen.

Betekent dit ook niet dat VTM zich gaat moeien met rechten en licenties in de toekomst van wielerkoersen. Zeker als de VRT de opdracht krijgt om verder te besparen. Volgens mij kan het wel eea in beweging zetten.
Ik heb het hier een pagina (of 2) geleden al gezet welke koersen vtm heeft en vooral welke niet.
En neen, door 1 commentator binnen te halen ga je niet plots andere koersen proberen binnen te hengelen.

Ook nog een leuke transfer , de Rai gaat veel Italiaanse koersen niet meer moeten uitzenden (verslag van maken) ,een andere firma (deze van de tour) heeft de opdracht overgenomen

Dat wil mss zeggen beelden bij slecht weer 😁

Wrong en wrong.
Bingoal Cycling Cup zit al 2 seizoenen op de vrt. En vtm koopt gewoon MSR en Il Lombardia van GCN (Eurosport). 2 seizoenen geleden hebben ze de Giro ook op die manier gekocht via Eurosport, maar de kijkcijfers waren matig en dus niet meer voor herhaling vatbaar om 3 weken lang (hoge) kosten te maken, voor een matige return.
Anders hadden ze dat vorig jaar met Remco ook wel gedaan, gezien ze iemand 3 weken in z'n spoor hebben gestoken :unsure:
Heeft de VTM de Giro uitgezonden? Die van 2019? Die uitzendingen zijn mij echt totaal ontgaan.

In feite is heel dat exclusiviteitsgedoe maar een rare bedoening.
RCS verkoopt de rechten van zijn koersen aan 1 platform zonder dat de ploegen daar ook maar iets in te zeggen hebben. Al die sponsors zullen content zijn dat de RCS koersen worden beperkt tot 1 zender, dat betekent sowieso een kleiner bereik voor de sponsor. RCS vaart er natuurlijk wel bij maar daar hebben de ploegen niks aan.
Als Telenet dat nu volgend jaar achter een betaalmuur steekt dan wordt dat alleen maar erger.

Dan is het toch veel gezonder dat je kan kiezen tussen VRT, NOS, Eurosport,...
Of is het een kwestie van tijd vooraleer Flanders Classics en de ASO dezelfde tour opgaan?

Ha ik zie dat vtm in 2019 gewoon dagelijks een samenvatting van de koers gaf, een uurke na aankomst. Maar dat was wel met Casteleyn in Italië die 3 weken mee rondreisde.
Helemaal live was het gewoon exclusief bij Eurosport, met Jeroen en Karsten 😁
In elk geval is RCS wel de eerste organisatie die de rechten van al haar koersen exclusief verkocht heeft aan 1 zender(groep). GCN zit natuurlijk perfect over half de wereld om zo'n kosten te dragen. En als ze dan sommige koersen nog eens onderverkoopt aan vtm, dan zitten ze helemaal gebeiteld. Denk niet dat de Giro, door RCS geproduceerd, ooit nog op een andere zender gaat te zien zijn dan op Eurosport.
Ik denk overigens wel dat zo'n grote sportevenementen altijd op open net moeten? Dat staat in het mediadecreet dacht ik. (zoals Tour, WK, EK, Olympische Spelen, Vuelta)

Terug
Bovenaan