Algemeen Wielernieuws

Dacht eerst dat het nog wel meeviel aangezien de eerste berichten spraken over lichte trauma’s.
Maar met de het nieuws nu, en die foto ☹️.

Ik vrees eerlijk gezegd voor de carrière van Bernal.
Ik kan de ernst van de blessure(s) niet inschatten maar het hoeft niet per sé een Froome verhaal te worden... Evenepoel kwam ook van heel ver terug. Ik acht Bernal alleen mentaal wel zwakker/meer fragiel maar goed... we zullen wel zien wat het wordt.

Zolang Roglic recht blijft mogen we vooralsnog uit kijken naar op zen minst de belofte op een spannende Tour :unsure:

Was dat eigenlijk een geparkeerde bus of stond die gewoon stil op de rijweg? Alvast vreemd om op zo een groot stilstaand voorwerp te knallen.. Na een bocht mss.. dat kan dan wel en tegen hoge snelheid en plots doemt die bus daar op. Stel me gewoon de vraag hoe dat kan gebeurd zijn.

Hopelijk komt Bernal er goed door en geraakt hij ooit terug op zijn oude niveau.

Was dat eigenlijk een geparkeerde bus of stond die gewoon stil op de rijweg? Alvast vreemd om op zo een groot stilstaand voorwerp te knallen.. Na een bocht mss.. dat kan dan wel en tegen hoge snelheid en plots doemt die bus daar op. Stel me gewoon de vraag hoe dat kan gebeurd zijn.

Hopelijk komt Bernal er goed door en geraakt hij ooit terug op zijn oude niveau.
Als in het goed heb gewoon lijnbus die stopte voor passagiers en Bernal er los op in de beugels op TT-fiets

Nu niet om die blessure van Remco te minimaliseren , maar die was echt peanuts tegenover wat Froome heeft gebroken.

Bernal zijn blessures zijn ook een stuk erger dan deze van Remco.

"Het blijft maar de vraag of hij zal kunnen deelnemen aan de Tour de France", hoor ik zopas op het nieuws.

De kans is toch onbestaande dat Bernal kan deelnemen? Zoveel zware breuken.

Zal idd al een half wonder zijn als Bernal in actie zou komen dit jaar.
Renners zijn geen normale mensen maar wat een blessures....

Volgens dit artikel heeft hij naast een dijbeenbreuk en een gebroken knieschijf, ook een gebroken ruggenwervel, verschillende ribben gebroken en ook een geperforeerde long...

Toch al meteen 2, naar verluid succesvolle, operaties ondergaan.

Moeilijk te vergelijken met breuken van andere renners inderdaad. Heeft het voordeel nog vrij jong te zijn (dus het hoeft inderdaad geen verhaal Froome, Beloki, ... te worden), maar dit is toch een enorme klap. Zeker voor iemand die daarvoor ook al een tijd op de sukkel is geweest en ook lang met pijn heeft rondgereden, wordt dit toch een hele moeilijke klus. Zijn rug was al een tere plek en dan is dit hopelijk niet de druppel teveel.

Zoals Landtlord ook zegt, zijn seizoen is voorbij nog voor het begonnen is. Gewoon dit seizoen al terug 'pijnvrij' een wedstrijd kunnen rijden, is waarschijnlijk al een overwinning.

Nu niet om die blessure van Remco te minimaliseren , maar die was echt peanuts tegenover wat Froome heeft gebroken.

Bernal zijn blessures zijn ook een stuk erger dan deze van Remco.
Doet weinig ter zake natuurlijk.
Een blessure van die aard is altijd ernstig en elke renner moet quasi terug van nul beginnen. Dat was zo bij Froome en ook bij Remco.
Maar het is wel een feit dat het een wonder is dat Froome nog de moed heeft om op een fiets te kruipen, die man had niks meer te bewijzen in feite.

Was vooral op de opmerking dat het bij Bernal niet perse een Froome verhaal te worden maar ook een Remco verhaal kan worden , maar Froome was gewoon helemaal in brokken. Het feit dat die meekan in een profpeleton is al een goed mirakel te noemen.

Froome Heeft zeker niets meer te bewijzen maar wordt door veel mensen heel lacherig over gedaan (ok sommige uitspraken helpen niet , maar als je er zelf niet in gelooft , lukt het zeker niet), terwijl Remco en Wout worden altijd enorm opgehemeld na hun heel succesvolle revalidatie. (Daar kom ik gewoon wat nijdig van 😉) maar hun blessure was een stuk minder ernstig + de jonge leeftijd helpt ook wel.

Bvb. Bij Remco was het "maar" zijn bekken wat nog altijd erg is en heel erge blessure

Bij Froome was het en een bekkenbreuk, open dijbeenbreuk (dus alles letterlijk afgerukt),nekwervel breuk , borstbeen breuk , elleboog breuk , ribben gebroken , vitale organen geraakt,...

Da's toch een urban legend? :unsure:
Hoe is dat "urban legend"? 100% wat @Obi Wan Kenobi zegt... Remco had één (wel heel ernstige) breuk, Froome heeft zowat elke botje in zijn lijf gebroken bij zijn val, als je de verhalen van Wout Poels (die er net achter reed) daarover leest dan is het eigenlijk een wonder dat de man niet in een karreke zit, laat staan dat hij terug in het profpeloton mee rijdt...

Ik had ook niet de bedoeling van de blessure van Froome & Evenepoel 1 op 1 te vergelijken. Ik wou vooral aanstippen dat de blessures van Bernal, op basis van wat ik lees, hoewel ernstig, niet van de gradatie "elk botje in zijn lijf gebroken" zijn.

Maar zoals @Archaos al correct aangeeft was die rug al een tere plek, een bijkomende blessure zal zeker niet helpen.

Hoe is dat "urban legend"? 100% wat @Obi Wan Kenobi zegt... Remco had één (wel heel ernstige) breuk, Froome heeft zowat elke botje in zijn lijf gebroken bij zijn val, als je de verhalen van Wout Poels (die er net achter reed) daarover leest dan is het eigenlijk een wonder dat de man niet in een karreke zit, laat staan dat hij terug in het profpeloton mee rijdt...

Ik had ook niet de bedoeling van de blessure van Froome & Evenepoel 1 op 1 te vergelijken. Ik wou vooral aanstippen dat de blessures van Bernal, op basis van wat ik lees, hoewel ernstig, niet van de gradatie "elk botje in zijn lijf gebroken" zijn.

Maar zoals @Archaos al correct aangeeft was die rug al een tere plek, een bijkomende blessure zal zeker niet helpen.
Ik had het enkel over Froome z'n crash. Daar zijn heel wat samenzweringstheorieën over :unsure:

Ik had het enkel over Froome z'n crash. Daar zijn heel wat samenzweringstheorieën over :unsure:
Net zoals T. Dumoulin zijn afwezigheid :laugh:.
Kunnen we ineens zeggen dat Evenepoel zijn val heeft uitgelokt, om te ontsnappen aan de verdachtmakingen.
Of VDP, die bezoek heeft gekregen van de UCI en beslist heeft om een einde te zetten aan zijn veldritseizoen, om de druk te verlichten.
Vanwaar halen ze toch die zaken?

Terug
Bovenaan