Algemeen Wielernieuws

Moscon is niet per toeval vooruit geraakt ;).
Ja, je weet wel wat ik bedoel :). Door koersomstandigheden bij de kop van de koers (vroege grote vlucht) geraken en zonder veel pech en hindernissen onderweg, op kop blijven.
P-R is daar de perfecte koers voor, dus zeer jammer dat Gilbert ze links laat liggen, al begrijp ik hem wel.

Bijvoorbeeld: een derde plaats in Strade Bianche (215 punten) levert minder op dan de eerste, vierde en vijfde plaats in de Heistse Pijl (235). Ook een ritzege in de Tour (120) is minder punten waard dan winst in de GP Monseré (125). Het komt er voor de vijf ploegen op aan zeker in de kleine wedstrijden goede renners aan de start te brengen om veel punten te scoren. Het is dus geen toeval dat zowel Philippe Gilbert als Tim Wellens voor Lotto-Soudal op 2 april aan de start verschijnen in de Volta Limburg Classic in Nederland en daarom een dag later niet starten in de Ronde van Vlaanderen.

Dat verklaard al beter waarom Gilbert de RVV en PR links laat liggen.

Van Moer zal wel wat potten breken dit jaar, Vermeersch kan misschien ook eens verrassen. Als Ewan dan heelhuids door zijn 2 rondes komt zie ik dat wel goedkomen voor Lotto. De ploegen waarmee ze in strijd liggen hebben op papier toch wat minder kwaliteit .

Dat verklaard al beter waarom Gilbert de RVV en PR links laat liggen.
Lotto heeft nochtans al gezegd dat ze niet op de punten zullen focussen (zogezegd natuurlijk want dat zou gewoon dom zijn).

Nu vraag ik mij wel af of er ook gewoon niet zwaar overdreven wordt over heel dit gedoe. Veranderd er volgend jaar dan zoveel? Ok, er verdwijnen misschien slots in de World Tour maar voor hetzelfde geld vraagt Alpecin-Fenix opnieuw geen licentie aan OF de 19de in het klassement is geen WT maar krijgt wel startrecht in alle grote rondes en klassiekers (zoals Alpecin nu dus). De media probeert dit imo gewoon weer op te kloppen tot iets wat het niet is.

Ik ben wel eens benieuwd, je hebt alleszins het gevoel dat er meer positivisme in die ploeg zit. De Gendt zegt ineens nadrukkelijk dat zijn pensioen van de baan is (wat mij een half jaar geleden gewoon een done deal leek) en met Van Moer/Vermeersch, aangevuld met Campenaerts (die altijd goesting uitstraalt) gaat ze zich imo gewoon easy "redden".

Het openingsweekend zal veel doen. Als ze zich daar kunnen mengen met een aantal dan zijn ze misschien wel vertrokken. Als ze in de Omloop/Kuurne natuurlijk gene platte prijs rijden zal de media met het hakmes klaar staan. Zeker als Quick-Step wel wint in het openingsweekend (wat bijna gegarandeerd is... :unsure: )

Voor degenen die de Clasica niet hebben gezien. Je hebt niet veel gemist.
Vroege vlucht redelijk laat gegrepen; twee valpartijen in de laatste vier km; groep van ong. dertig man ontsnapt aan de tweede valpartij en strijden voor de winst; een drietal raakt los in de laatste hectometers en sprinten echt voor winst.
Commentatoren dachten dat Albanese had gewonnen. Bleek het ploegmaat Lonardi te zijn, die zijn eerste buitenlandse eendagswedstrijd wint.
Capiot op een zucht tweede.

Vreselijk dit. Alle chance dat hij bij bewustzijn is gebleven want als je die foto's ziet van die bus had dat precies nog slechter kunnen aflopen.
Maar die blessures kunnen wel gewoon carriere beëindigend zijn. Kijk naar Froome.

ai ai ai en hij had al zoveel lichamelijk ongemak, jammer want als hij goed was was het best een aangenaam koersende renner.

Dat is een serieuze klap... Dijbeen en knieschijf gebroken, en dan ook de wervelkolom nog 'geraakt'... Daar moeten we dit seizoen al niets meer van verwachten.

Dat is voorbarig, ik weet het, maar denk dat er terecht wel gevreesd mag worden voor de rest van zijn carrière, gezien zijn aanslepende problemen met zijn rug. Dan dit er nog bij. Het zal in ieder geval niet makkelijk worden om ooit zijn beste niveau nog te halen, maar laten we hopen... Gelukkig dat hij nog leeft, als je het zo ziet.

Terug
Bovenaan