Algemeen Wielernieuws

Hoogste aLSP van het jaar. Pogi is ready.

24'16min
23,61km/h
1919 VAM
7,19ᵉw/kg
676 aSLP

Schermafbeelding-2026-06-15-162956.png

5 dagen rittenkoers met 1 echte bergrit en Pogacar zet de 2e op 6 en halve minuut en de 10e op bijna 10 minuten :laugh: :laugh:

Compleet zotte waardes vandaag ook. Op een ontzettend hete dag dan nog. Jongens toch.
Lenny Martinez doet hier btw zijn beste prestatie ooit waarschijnlijk en dan nog wint hij niet :(

Laatst bewerkt:
In de breedte was het natuurlijk een bijzonder mager deelnemersveld.
Tiberi komt geen poot meer vooruit sinds de uae tour? Als dan mannen als Landa, Roglic en Mas ook niet presteren schiet er niet veel meer over.

In de breedte was het natuurlijk een bijzonder mager deelnemersveld.
Tiberi komt geen poot meer vooruit sinds de uae tour? Als dan mannen als Landa, Roglic en Mas ook niet presteren schiet er niet veel meer over.
Minuten zal hij voor hebben in de tour als hij niet valt en gezond blijft! Moeite niet vr te kijken.

Die regel is er wel nog. Al kan er iemand altijd 'plots' een pijntje krijgen natuurlijk.

Van Aert zullen we dan wel al niet moeten verwachten. Remco rijdt wel gewoon mee veronderstel ik?

En dan is het vooral uitkijken naar jongens als De Lie, Philipsen, Meeus, Merlier, ...

Er is startrecht, maar hij zou lang niet de eerste zijn die 'ziek' is in het weekend van het BK. Heeft hij in 2024 ook al gedaan trouwens.

Staat (voorlopig) niet op zijn programma.
Vorig jaar kwam hij ten val in het BK. Als je zo opbouwt naar een tdf begrijp ik wel dat je past voor een vlakke omloop.

Staat wel op de voorlopige startlijst, maar daar staat Van Aert ook op en die gaat zeker niet rijden. Enige afwezige daarop lijkt Van Eetvelt, die zijn "ziektebriefje" waarschijnlijk al ingeleverd heeft. Hij heeft natuurlijk een makkelijk excuus met die vingerbreuk, ook al is hij ondertussen gewoon fit en staat hij in principe aan de start van de Tour (heb het nog nagevraagd).

We zullen dus inderdaad wel nog last minute verkoudheidjes zien. Ik heb er ook geen probleem mee. Ik vind die regel goed want anders krijg je toestanden zoals in Nederland waar de helft forfait geeft, maar ik verwacht ook niet dat klimtypes op een vlak parcours hun Tour in gevaar gaan brengen. Niemand wilt gevallen zoals Van Eetvelt vorig jaar die zijn heel seizoen om zeep heeft geholpen door dat BK te rijden.

Wellens zou nu wel starten volgens een update.

Heel die startplicht is al jaren een soap. Ik snap dat je alle goeie renners op je koers wilt, maar je snapt toch ook dat mannen geen risico willen nemen als 6 dagen later de belangrijkste koers van het jaar start?
Zeker als ze op dat BK echt geen enkel vooruitzicht op winst hebben.

Ook gewoon het disproportioneel overgewicht dat een soudal of een lotto hebben in dit soort wedstrijden.
Dan zou ik als Remco ook wel is wat buikloop hebben.

Terug
Bovenaan