Algemeen Wielernieuws

Bakelants die Evenepoel '19 even hoog of zelfs hoger inschat dan huidige Seixas...

We zijn zeven jaar verder; iedereen is nog een pak beter dan toen (Yates, die zijn beste waarden trapte vorig jaar en zich afvraagt waarom hij geen deftige overwinning behaalde) en Pogi is nu dubbel zo goed als in die Clasica.
Superzege van Remco om niet op de tenen te trappen, maar ik schat Paul hoger in dan Remco op zijn 19e, anders rij je niet de tweede beste coureur naar de vaantjes als die in het wiel zit.

Heb maar een kort fragment gezien dus ik mis misschien wat context maar ik interpreteerde dat eerder in de zin van dat op jonge leeftijd sterk presteren, geen garantie is om op latere leeftijd presteren?

Niet dat Remco niet meer presteert maar domineren a la Pogacar is er ook niet bij.

Heb maar een kort fragment gezien dus ik mis misschien wat context maar ik interpreteerde dat eerder in de zin van dat op jonge leeftijd sterk presteren, geen garantie is om op latere leeftijd presteren?

Niet dat Remco niet meer presteert maar domineren a la Pogacar is er ook niet bij.
Had het gelezen, dus meer context heb ik niet. Zou kunnen dat het zijn gedachtegang is, maar je zit wel met de pech van Evenepoel in 2025, dat zijn mogelijkheden lijkt te fnuiken (al is het dit jaar afwachten).
Nu ja, de ene vergelijken met de beste van deze eeuw en mss aller tijden :).
Hij domineert zoals nooit tevoren in het tijdrijden. Het lijkt in de rondes gewoon moeilijker te gaan.

Valt hoe dan ook nog af te wachten, supertalent of niet, hoe Seixas uiteindelijk gaat reageren op 3 weken Tour. En hoeveel progressie kan hij de komende jaren nog maken? Valt allemaal af te wachten.

En bijkomend, zeker voor een Fransman, hoe zal hij omgaan met alle aandacht en druk in de Tour?

Bakelants die Evenepoel '19 even hoog of zelfs hoger inschat dan huidige Seixas...

We zijn zeven jaar verder; iedereen is nog een pak beter dan toen (Yates, die zijn beste waarden trapte vorig jaar en zich afvraagt waarom hij geen deftige overwinning behaalde) en Pogi is nu dubbel zo goed als in die Clasica.
Superzege van Remco om niet op de tenen te trappen, maar ik schat Paul hoger in dan Remco op zijn 19e, anders rij je niet de tweede beste coureur naar de vaantjes als die in het wiel zit.
Lijkt mij gewoon ook quasi niet deftig te vergelijken... het wielrennen is zo hard veranderd sindsdien.
Wat Seixas liet zien in de Strade was fenomenaal, maar we mogen niet vergeten dat Remco ook al koersen gereden heeft waar ze met een aantal tussen hun kader geplooid aan het wiel hingen. Waren dat dan gasten van het niveau Del Toro? Waarschijnlijk niet maar goed, blijft moeilijk te vergelijken.

Jammer… geen Waalse klassiekers voor Nys. Dat is toch een serieuze streep door de rekening voor hem.

Lijkt mij gewoon ook quasi niet deftig te vergelijken... het wielrennen is zo hard veranderd sindsdien.
Wat Seixas liet zien in de Strade was fenomenaal, maar we mogen niet vergeten dat Remco ook al koersen gereden heeft waar ze met een aantal tussen hun kader geplooid aan het wiel hingen. Waren dat dan gasten van het niveau Del Toro? Waarschijnlijk niet maar goed, blijft moeilijk te vergelijken.

Ik vind het een beetje een te gemakkelijke vergelijking..

Met alle respect voor Remco zijn palmares, zijn eerste San Sebastian was een straffe overwinning, maar die koers komt in de kalender net na een Tour, waar de toppers toch wel een beetje uitgewrongen aan beginnen of meestal afstappen.

Objectief vind ik wat Seixas al getoond heeft de laatste weken toch nog van een ander niveau. En quoi niveau heeft wegwielrennen toch echt wel fameuze sprongen genomen in vrgl met 2019, zie ook interview van adam yates een paar dagen terug.

Met alle respect voor Remco zijn palmares, zijn eerste San Sebastian was een straffe overwinning, maar die koers komt in de kalender net na een Tour, waar de toppers toch wel een beetje uitgewrongen aan beginnen of meestal afstappen.

Objectief vind ik wat Seixas al getoond heeft de laatste weken toch nog van een ander niveau. En quoi niveau heeft wegwielrennen toch echt wel fameuze sprongen genomen in vrgl met 2019, zie ook interview van adam yates een paar dagen terug.

Je kan beide ook niet vergelijken.
Toen Seixas al volop voor de koers leefde was Remco nog voetballer. Toen Seixas al hyperprofessioneel was toen was Remco dat bijlange nog niet.

Ja ze rijden nu sneller dan enkele jaren geleden, maar dat gebeurt bij iedereen. Mocht Remco nu 19 zijn dan reed hij ook sneller dan hij deed in 2019.

Objectief vind ik net dat Seixas al veel getoond heeft. Maar hij staat nog zeer ver af van 73 professionele overwinningen, een trui van wereldkampioen, 2 gouden medailles op de olympische spelen, een eindoverwinning in een grote ronde.

Euh Evenepoel heeft Del Toro toch ook weggereden in de Ronde Van Lombardije of op het WK vorig jaar.

Of heb je het over Remco op jonge leeftijd?

Ja ze rijden nu sneller dan enkele jaren geleden, maar dat gebeurt bij iedereen. Mocht Remco nu 19 zijn dan reed hij ook sneller dan hij deed in 2019.

Objectief vind ik net dat Seixas al veel getoond heeft. Maar hij staat nog zeer ver af van 73 professionele overwinningen, een trui van wereldkampioen, 2 gouden medailles op de olympische spelen, een eindoverwinning in een grote ronde.
Bij het eerste kan je zeggen dat het logisch is, als je je laat meedrijven in het peloton, want dan moet je amper trappen :unsure:.

Seixas staat op quasi krak dezelfde leeftijd op evenveel zeges als Evenepoel toen én in de WT-koersen is hij al beter dan Remco (tot dusver), getuige zijn tiende plek in Dauphiné en topresultaten in Lombardije + Strade.
Ik vind het bijzonder impressionant, die Fransman. Nu is het zaak om een stevige kop te hebben en ik ben reuzebenieuwd naar de Tour en vooral in de maanden nadien.

In ander nieuws, heeft er iemand weet over de huidige toestand van Froome?
Het laatste dat ik erover kan vinden is van eind vorig jaar, dat hij nog herstellende is van een val, maar sindsdien geen teken van leven of zou hij liefst in alle anonimiteit leven na de koers?

Seixas was 8ste in de Dauphiné ;-). En in WT koersen doet hij wel onder voor Remco want die had al een zege op zijn palmares op dat niveau

Maar vergelijken heeft gewoon niet veel zin want zoals @MrKend54l al zei de ene was voetballer terwijl de andere al veel professioneler bezig was met wielrennen op jonge leeftijd. Laat ons gewoon genieten van de hoogconjunctuur in het wielrennen met verschillende "jonge" toppers die durven koersen

Seixas gaat nooit het palmares van Remco bij elkaar fietsen..

Ik ben benieuwd of Vingegaard dit jaar toch weer dichter bij Pogacar kan komen.

2 jaar geleden was er die fameuze smak in het Baskenland, en bijgevolg normaal dat hij de handschoen niet op kon nemen in de Tour.
Vorig jaar liep die ook een hersenschudding op in P-N (zeker?), en leek zijn voorbereiding uiteindelijk ook niet wat het moet zijn.

Lijkt nu toch weer een stevigere basis te hebben en als die gespaard blijft van pech... wel nog af te wachten hoe hard de Giro erin gaat hakken.

En dan is het nog afwachten naar zijn ploeg in de Tour. Het zal toch moeilijk worden om een voet naast UAE te zetten, met o.a. dan een Del Toro.

Seixas gaat nooit het palmares van Remco bij elkaar fietsen..

Misschien ook wat voorbarig :P
Het is om te beginnen al een renner met duidelijk andere kwaliteiten. Veel zal afhangen wat de parcoursen van de toekomstige kampioenschappen gaan worden, maar als er wat moet geklommen worden dan kan je hem alvast opschrijven.
Puur op basis dat hij nog kan verbeteren en wat hij nu laat zien kan doorzetten. Belangrijke nuance in heel het verhaal.

Ik ben benieuwd of Vingegaard dit jaar toch weer dichter bij Pogacar kan komen.

2 jaar geleden was er die fameuze smak in het Baskenland, en bijgevolg normaal dat hij de handschoen niet op kon nemen in de Tour.
Vorig jaar liep die ook een hersenschudding op in P-N (zeker?), en leek zijn voorbereiding uiteindelijk ook niet wat het moet zijn.

Lijkt nu toch weer een stevigere basis te hebben en als die gespaard blijft van pech... wel nog af te wachten hoe hard de Giro erin gaat hakken.

En dan is het nog afwachten naar zijn ploeg in de Tour. Het zal toch moeilijk worden om een voet naast UAE te zetten, met o.a. dan een Del Toro.

Zuiver op basis van 1 koersdag van Pogacar vrees ik dat hij meer zal nodig hebben dan een stevige basis en nog een stap kunnen zetten.
Denk dat het verstandig is om de focus op de giro te leggen. Die kan hij zeker pakken, de tour tegen een gezonde Pogacar gaat volgens mij zeer moeilijk worden.
Zelfs nog los van de ploeg. Die voor Pogacar ook in het voordeel zal zijn.

En zelfs al zou Pogacar iets meemaken. Ik zou ook de equipe van RB niet onderschatten. Misschien draai ik mezelf een rad voor de ogen, maar ik hoop dat Remco kan duelleren voor de 2de plek.
En als Pogacar dan iets meemaakt zal Vingegaard ook nog met Remco moet afrekenen.
Please laat me even deze gedachte houden, laat me even dromen :love:

Ik vind dat echt gek dat een ploeg als Lotto bv. nu de Ronde van Taiwan rijd, dat moet toch een bom geld kosten aan transport? Is dat dan echt waard om punten bijeen te sprokkelen?

Laatst bewerkt:
Ik vind dat echt gek dat een ploeg als Lotto bv. nu de Ronde van Taiwan rijd, dat moet toch een bom geld kosten aan transport? Is dat dan echt waard om punten bijeen te sprokkelen?
En ik ken geen enkele renner van van Lotto die meerijdt.

Ofwel hebben die daar een lokale sponsor die dit alles betaalt ofwel gaan ze voor de punten. 14 UCI punten voor een ritzege en 125 UCI punten voor de eindzege, vergelijk dit met een 11de plaats in San Remo en daar krijg je 110 punten voor

Ofwel hebben die daar een lokale sponsor die dit alles betaalt ofwel gaan ze voor de punten. 14 UCI punten voor een ritzege en 125 UCI punten voor de eindzege, vergelijk dit met een 11de plaats in San Remo en daar krijg je 110 punten voor
Is een mix van vooral development renners met dan bv Grisel die wel voor de hoofdmacht rijdt.
Soms betaalt de organisatie ook wel een gedeelte van het transport/verblijf als ze daarmee een "grotere" ploeg kunnen aantrekken. Orbea heeft ook een afzetmarkt in Taiwan (als ik de distributeurs zie).

Sommige organisaties betalen een deel van de onkosten van een WT team, soms is er een kleinere medesponsor dat hier belang aan hecht.
Weet niet of een van beide gevallen hier van toepassing zijn.

Wordt maar eens 11de in San-Remo , dat zie ik matthew Fox niet doen :)

Zoals hier al werd aangehaald. Organisatie betaald alles en ze krijgen zelfs een beetje extra startgeld.
Combinatie met jonge gasten hun kans geven op een eerste profoverwinning (wat hier dus gebeurt met hun enige 2 profs, Fox en Grisel), het feit dat Nippo inderdaad één van de "grotere" sponsoren is van het team en vraagt om een paar Aziatische koersen te rijden (en inderdaad Orbea in mindere mate heeft er ook belangen) en natuurlijk de kans op goedkope UCI punten (door de pech bij Van Eetvelt vooral staan ze al meteen slecht op de UCI ranking dus ze kunnen ze gebruiken), maakt dit een interessante koers voor hen.

Overigens staat Grisel wel geboekt als een mooi talentje. Is ook heel goed aan het rijden dit jaar. Wat blijven steken vorig jaar in zijn tweede jaar beloften, maar bij de junioren echt wereldtop en dit jaar ook bij de profs al mooie dingen laten zien in bijvoorbeeld Samyn.

Terug
Bovenaan