El Imbatido
Member
Barré naar Visma.
Op papier lijken ze zeker verzwakt maar tis toch weer een coole transfer vind ik.
Op papier lijken ze zeker verzwakt maar tis toch weer een coole transfer vind ik.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
omdat het nieuwe wielrennen zo transparant is!Waarom komt dat nu pas naar buiten?

Wel een teken dat ze er bij Bora kort opzitten en proper werken…? wat bij Movistar 3 jaar kon zonder op te vallen was daar blijkbaar niet meer mogelijk, waardoor zijn bloedwaarden plots zijn gaan opvallen… ?
Dat die drie jaar lang afwijkingen heeft kunnen vertonen, mogen en moeten vragen bij gesteld worden, maar het is niet zo dat Red Bull er kort op zit en het daarom opgemerkt heeft hé.
Je zou je zomaar vragen kunnen beginnen stellen bij de trend van de toppers waarop sommige levenslang bij hun ploeg blijvenWas beter bij Movistar gebleven dan.

Is het niet zo dat hij 3 jaar lang bij Movistar verhoogde waarden zijn geconstateerd , zolang dat het niet schommelt is het niet verdacht, voor de UCI , en nu pas sinds hij naar Red bull kon geraakt hij wrsclk niet meer aan zijn spul en ook niet meer aan zijn hoge waarden van toen...
Waardoor ze het nu pas als verdachte werden beschouwd

Wat is punt 2? Ik kan het artikel niet lezen.Hier een uitleg: Zit de koers nog steeds met een dopingprobleem? En had Red Bull dit moeten zien aankomen? Vijf vragen over de zaak-Lazkano
![]()
Zit de koers nog steeds met een dopingprobleem? En had Red Bull dit moeten zien aankomen? Vijf vragen over de zaak-Lazkano
Oier Lazkano leek wel van de aardbol verdwenen. Gisteren werd duidelijk waarom: de UCI heeft de Spaanse wielrenner op non-actief gezet wegens <a...www.hln.be
In punt 2 uitleg waarom het zo lang kan/kon duren.
Een Movistar heeft Taus Ibarguren in dienst sinds een aantal jaar zeker![]()
en“Het kan zijn dat na een eerste evaluatie door een expert bijkomende zaken aangeleverd zijn door de atleet, waardoor de expert nog verschillende mogelijkheden zag en niet direct overgegaan is tot de conclusie dat doping de enige mogelijke verklaring is. Het pleit in het voordeel van de objectiviteit dat doping pas de conclusie is als alle andere mogelijkheden uitgesloten zijn.”
“Het kan bijvoorbeeld zijn dat de hematocrietwaarde (de parameter in het bloedpaspoort, red.) wel heel veel naar boven gaat, meer dan verwacht, bij een hoogtestage, maar dat je daar wel een trend in ziet. Dan spreek je van een extreme uitzondering, maar kan je het voordeel van de twijfel geven.”
“Je kan pas na verloop van tijd een patroon schetsen en zaken uitsluiten. Experts gaan altijd uit van de onschuld van de atleet. Pas als er écht bewijs is, gaan ze een stelling innemen. En dus kan het een tijdje duren vooraleer alle andere verklaringen dan doping uitgesloten zijn.”
“Maar het biologisch paspoort valt onder de GDPR-wetgeving (Algemene Verordening Gegevensbescherming, Europese wetgeving die de bescherming van persoonsgegevens in de hele EU verzekert, red.). Het behoort tot de privacy. Enkel de atleet zelf heeft er toegang toe. Hij kan het wel tonen aan de ploeg, maar als hij het niét toont, heeft het team er bij wijze van spreken geen zaken mee. Dat zijn persoonlijke gegevens.”
Ik denk dus dat we wel degelijk de vraag mogen stellen, waarom duurde het zo lang? Een renner kan dus jarenlang aan de doping zitten vooraleer het uitkomt. Daarnaast mogen we ons vragen stellen bij teams die blijkbaar niet goed (mogen?) screenen, want noch Movistar (als we hen moeten geloven) noch Red Bull had er weet van.
In het artikel wordt hoogtestage als een voorbeeld aangehaald waardoor er een afwijking kan zijn (die geaccepteerd wordt).Voorlopig is enkel maar een variatie gezien die niet kan verklaard worden door hoogtestage in die periode.
Maar het is daarom nog niet 100% bewezen dat hij daarom doping heeft gebruikt. Dat is toch wel de belangrijkste nuance.
Laat ons eerst afwachten wat er nu uiteindelijk uit de bus zal komen vooraleer we hier weer de dopingzaak van de eeuw van maken.
Maar dat de sport niet 100% clean is dat is wel duidelijk. Antwan Tolhoek die nog niet zo heel lang geleden gepakt is geweest met het gebruik van groeihormonen bijvoorbeeld.
Dat RB deze afwijking niet gezien heeft, en mogelijks ook niet ondervangen is bij movistar is ook niet zo ondenkbaar gezien dat biologisch paspoort privé is.
Om nu ineens Movistar als ploeg te gaan bestempelen die doping zou dogen of zelfs faciliteren, gaat nu toch wat ver ineens.
Er wordt nergens gezegd dat bij Lazkano het over een hoogtestage gaat.“De expert moet dan gaan interpreteren. Ligt de te grote schommeling aan een reden die is opgegeven door de atleet, zoals een hoogtestage? Of is de schommeling niet te verklaren door de gegevens waarover hij beschikt en gaat het dus potentieel om doping?”
Onder de bus gooien en zolang de toppers maar beschermd worden...Persoonlijk vind ik het net "goed" dat er af en toe iemand betrapt wordt. Dat betekend dat er strenge controle is. Ik zou het veel verdachter vinden als er niemand betrapt wordt.
Ik geloof niet dat eender welke sport 100% clean is, de grens opzoeken en er soms over gaan is eigen aan de mens.