Algemeen Wielernieuws

Merlier reed ook op wegframe (roubaix) met 35mm banden itt de canyons met 45mm
Gewoon omdat specialized geen deftige gravelbikes heeft.

Dat zou ik toch weerleggen.
De crux is capabel genoeg, licht, snel en ruimte voor 47mm.
Dat hij voor de Roubaix en 35mm kiest is zijn eigen keuze.

Merlier moest op alles reageren he
Vlak parcours, wel wat singletrack maar ook wel wat gewone wegen op einde

Merlier reed ook op wegframe (roubaix) met 35mm banden itt de canyons met 45mm
Gewoon omdat specialized geen deftige gravelbikes heeft.
Dat zal toch wel een keuze geweest zijn? Op het eerste WK gravel reden alle profs gewoon op wegframes met hooguit 32mm banden, incl. de mannen van Alpecin, hoewel op dat moment de Grail bv reeds beschikbaar was.

Dat zal toch wel een keuze geweest zijn? Op het eerste WK gravel reden alle profs gewoon op wegframes met hooguit 32mm banden, incl. de mannen van Alpecin, hoewel op dat moment de Grail bv reeds beschikbaar was.
Ondertussen hebben de meeste merken wel meer aerodynamische gravelbikes uitgebracht (en dat parcours was ook mss meer geschikt voor smallere banden alla strade)

Ondertussen hebben de meeste merken wel meer aerodynamische gravelbikes uitgebracht (en dat parcours was ook mss meer geschikt voor smallere banden alla strade)
Ja Italië was ook gelek 50% baan. We hebben hier nog collectief afgevraagd of dit nu het WK gravel of WK op de weg was. Ik weet niet hoe het parcours gisteren was, veel weg ook wel volgens commentaren die ik gezien heb maar dat zegt natuurlijk niks over hoe de off-road stukken lagen.

Ja Italië was ook gelek 50% baan. We hebben hier nog collectief afgevraagd of dit nu het WK gravel of WK op de weg was. Ik weet niet hoe het parcours gisteren was, veel weg ook wel volgens commentaren die ik gezien heb maar dat zegt natuurlijk niks over hoe de off-road stukken lagen.
Volgens wat ik gelezen heb was het een lus in 8 vorm waar het ene deel technisch en single track was en het anderde deel vooral snel.

Volgens komoot:

Wegtypes​

1. Singletrack: 2,86 km
  2. Pad: 21,6 km
  3. Fietspad: 2,68 km
  4. Straat: 7,81 km
  5. Weg: 13,9 km
  6. Onbekend terrein (niet op kaart): 1,97 km
  7. Onbekend: 1,09 km

Ondergronden​

1. Onverhard: 14,2 km
  2. Verhard gravel: 9,41 km
  3. Kasseien: 2,39 km
  4. Verhard: 11,8 km
  5. Asfalt: 12,1 km
  6. Onbekend: 1,98 km

Was natuurlijk een quasi zekerheid dat Merlier dit kunstje ging klaren toen die vlucht werd ingerekend. Quick Step had nog bijna heel hun team rond hem omdat ze het heel slim gespeeld hebben met Magnier. 0 werk moeten doen achterin. Ideaal.

De Lie sprint inderdaad weer vol met vertrouwen. Plaatst zich de laatste tijd ook veel beter. Maar blijft wel zo een renner die in de WT niet makkelijk zal winnen omdat hij niet die topspurter is en in de punchy ritten toch vaak zal botsen op absolute toppers (Geraardsbergen ligt hem bijvoorbeeld ideaal, maar daar zit je dan met Van der Poel). Geen schande natuurlijk, hij moet het mentaal gewoon leren mee omgaan dat hij niet elk jaar 10 keer moet winnen om een succesvol seizoen te hebben.

Deze etappe overigens wel een aanwist voor dit rondje. Vandaag eigenlijk nog pech met de wind, maar toch zeer aangenaam kijkstuk geweest door die sterke kopgroep.

Brennan klopt Milan,
Wel een milimetersprint , maar wel straf van Brennan als neo de voorlopig 2de beste sprinter ter wereld er zuiver opleggen.

Milan lijkt wel gewoon zwak uit de Tour gekomen te zijn. Die proloog van gisteren bijvoorbeeld won die vorig jaar nog met overmacht en in Hamburg werd die op 80km van de streep ofzo al gewoon gelost.

oei Merlier beetje net als in de gravel zich vlug moeten gaan zetten toch niet 100% lijkt me

Gewoon te veel energie gestoken in de waaierslag doorheen de dag. Uit die top 10 bijvoorbeeld is hij samen met Girmay en Teunissen (2 renners met wat meer inhoud toch) de enige die in de waaier heeft gezeten eerder op de koers. Dat kost energie.
En ja waarschijnlijk ook niet super uit de Tour gekomen.

Je krijgt toch het gevoel dat die Tour er stevig ingehakt heeft bij iedereen dit jaar. Meer dan anders lijkt het.

Vanmarcke van Sporza naar Quick-step
Goeie transfer

Er zijn blijkbaar wel wat mensen die hem geen goeie analist vonden terwijl ik dat wel meeviel, enkel wat moeite met zijn dictielessen 😛.

Daarom was hij misschien niet de allerbeste , maar ik zet hem toch vrij hoog in de ranglijst.

Goeie transfer

Er zijn blijkbaar wel wat mensen die hem geen goeie analist vonden terwijl ik dat wel meeviel, enkel wat moeite met zijn dictielessen 😛.

Daarom was hij misschien niet de allerbeste , maar ik zet hem toch vrij hoog in de ranglijst.

Regel 28: men zal nooit goed spreken over Sep Vanmarcke

Naar SQS dan nog…
PatLef wordt zot denk ik. De duivel in huis halen.
Die muilpeer voor 2016 kan hij altijd alsnog krijgen

Goeie transfer

Niki Terpstra trouwens ook aangesteld als ploegleider daar..

Terug
Bovenaan